Kylläpä oli taas monessa talossa vielä ikkunat pimeinä
Koiran kanssa aamulenkillä käydessä tullut huomattua, kuinka myöhään ihmiset nukkuu viikonloppuna. Sitten maanantaina töissä valitetaan, kuinka väsyttää. Jo kahdessa yössä saatu unirytmi pilattua! Ei mulla muuta.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Ja mulla ei oo vieläkään valoja vaikka heräsi. pari tuntia sitten, puoli seitsemän maissa. Oon vaan köllötellyt sängyssä, luin yhden e-kirjan loppuun ( Tolan Punainen planeetta) ja sit oon vaan selaillut nettiä.
ja voihan mun töppösormet. Aina on pistettä ännän tilalla.
Mä valvoin n. 03.00 asti ja ihmettelin kun oli niin moni kämppä pimeenä. Ei kai ap'kin räkä poskella silloin hirsiä vedellyt? Oisit voinut koiran kanssa lenkillä olla 🙄
Vierailija kirjoitti:
Etkö käynyt soittamassa ovikelloja, että mitä siellä nukutaan vielä!
...hakkaamassa oveen ja karjumassa: "Yö on ohi! Ylös, ulos ja varkaisiin, ei Jumala laiskoja elätä!"
Pohjanmaalla on yleinen tapa laittaa valot tupaan päälle ja mennä takaisin nukkumaan. Lulee naapuri, että talossa ollaan hereillä.
Viikonloppuisin minä taas luen kirjaa, maalaan tai kirjoitan vielä joskus kello 23-1 aikaan. Sitten 12-3 aikoihin yöllä menen nukkumaan, riippuen fiiliksistä ja päivästä. Samanlainen rytmi on myös arkisin, herään aina viimeistään kello 10, useimmiten yhdeksältä. Teen itsenäistä työtä kotoa käsin. Ei kai vain laiska Ap vetele jo yhdeltätoista illalla sikeitä?
No voivoi. Pääsin töistä keskiyöllä. Niin vain olivat aloittajankin ikkunat pimeinä kun kävin kotiin tultuani pissattamassa koiran. Häpeisit!
Vierailija kirjoitti:
Mies nukahti eilen klo20.30 superrankan työviikon jälkeen ja nukkuu vieläkin. En viitsi laittaa valoja, Nukkukoot univelkaansa pois.
Asutte yksiössä?
Vierailija kirjoitti:
Meidän koira pierasis ja kääntäis kylkeä jos lähtisin raahaamaan sitä tähän aikaan tonne räntäsateeseen.
Eläimet ON viisaita. Hyvä, että koirasi on totuttanut sinut omaan rytmiinsä :D
Vierailija kirjoitti:
Mä haluisin ja voisin nukkua! Mutta ei, heräsin taas ennen seiskaa. Sama juttu huomenna, tiedän sen jo.
Tällä hetkellä mua ei väsytä pätkääkään, mutta maanantaina mua väsyttää töissä kun en taaskaan nukkunut kuin 6h yössä viikonloput. Ärsyttävää, kai tämä on vanhenemisen joku sivuoire, ettei enää pysty nukkumaan.
Olen huomannut, ettei kahvia voi enää vedellä entiseen malliin. Kun joskus saan oltua päivän kokonaan kahvitta nukun ihan hillittömästi. - Yhden kahvin kestää, jo toinen annos mustaa herkkujuomaa jättää yöt vajaiksi :(
Nim. lähenevän vanhuuden vaiva
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö käynyt soittamassa ovikelloja, että mitä siellä nukutaan vielä!
...hakkaamassa oveen ja karjumassa: "Yö on ohi! Ylös, ulos ja varkaisiin, ei Jumala laiskoja elätä!"
Pohjanmaalla on yleinen tapa laittaa valot tupaan päälle ja mennä takaisin nukkumaan. Lulee naapuri, että talossa ollaan hereillä.
Eikö kukaan änkee aamukahville, kun näkee valot?
Vierailija kirjoitti:
Kunnon naapurikyylä liikenteessä! :-D Taskulampun kanssa räntäsateeseen tutkimaan kenellä on viikonloppuna seitsemältä ikkunat pimeänä! Hulluilla on halvat huvit sanoi mummoni aikanaan.
Mihin ihmeen räntäsateeseen? Eihän tuolla ulkona sada räntää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon naapurikyylä liikenteessä! :-D Taskulampun kanssa räntäsateeseen tutkimaan kenellä on viikonloppuna seitsemältä ikkunat pimeänä! Hulluilla on halvat huvit sanoi mummoni aikanaan.
Mihin ihmeen räntäsateeseen? Eihän tuolla ulkona sada räntää.
Meillä sataa vettä.
Heräsin klo 8.30 paikkeilla tässä, nyt puputan aamupalaa. Ei ole mitään ongelmia herätä taas arkena klo 5.30 töihinlähtöä varten. Tätä samaa rytmiä pitänyt yllä jo useamman vuoden.
Ja kyllä, mun normaali vuorokausirytmi on ilta- ja yöpainotteinen, mutta työn ja rahan vuoksi olen luopunut siitä.