Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No siinä meni meidän kesälomamatkat, ja teidänkin!

Vierailija
23.01.2021 |

AstraZeneca varoitti tuotantovaikeuksista – alkuvuonna EU:lle toimitetaan rokotteita alle puolet suunnitellusta

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/1a5cb0b3-c927-494b-83df-f249c04966cc

No siinä meni meidän kesälomamatkat, ja Etelä-Euroopan talous. Olisi pitänyt tilata niitä rokotteita silloin, kun ne kerjäsi, että tilatkaa nyt, nyt niitä on. Vissiin joku sit tilasi ja pelasti taloutensa, Suomi ei. Sinne meni.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas perus persuilua. Jälkiviisaus on ainoa viisaus, mitä heistä löytyy.

Vierailija
22/59 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Methän matkustamme mökille aivan varmasti, matkaa on hurjat 13 kilsaa! Ulkomailla on kuljettu 40 vuotta, joutaa pitämään nyt taukoa.

Kunhan pysyttäisiin terveenä ja elossa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

USAssa Biden aikoo rokottaa 100 miljoonaa 100 päivässä. Mahdollisesti hätätilalain voimalla määrätään yritykset valmistamaan rokotteita ja muita tarvikkeita ja suojavälineitä. Toimintaa, ei toiveita.

Aikomuksista on pitkä matka toteutukseen... Onhan se helppoa pakottaa yritykset valmistamaan tuotteita, joita eivät osaa suoriltaan valmistaa. Ja se on melko tunnettua, että suurin osa poliitikoista on täysin irrallaan todellisuudesta. Jos olet ollut pitkään politiikassa, et tunne enää samalla tavalla reaalielämän asioita ja haasteita. Jos olet uusi politiikassa, et toisaalta tunne politiikan toimintatapoja. Molempi pahempi.

Kumpaan kategoriaan noista Biden kuuluu? Valittiin Delawaren senaattoriksi vuonna 1972. En tiedä, luulisi että hänellä joku käsitys on siitä, mitä voi tehdä, ei osaa sanoa.

Vierailija
24/59 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hyvä näpäytys, että taloutta ei pidä laskea vaan yhden tuotteen varaan. Nykyihminen luuli, että maailma pysyy muuttumattomana ja nyt on sormi suussa, kun luonto näytti voimansa. Muinoin ihmiset hyväksyi mullistukset osana elämän kiertokulkua. Teknologia on saanut ihmisen luulemaan, että ihminen hallitsee Maapalloa.

Vierailija
25/59 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi nyyh. Nyt eletään uudessa normaalissa, yritä käsittää. Ei lennellä enää holtittomasti pitkin maailmaa. Ja kun tilanne tästä menee siihen että ulkomaille taas pääsee, kannattaa varautua siihen, että puoli-ilmaiset lennot on mennyttä elämää.

Vierailija
26/59 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta!

Vierailija
27/59 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua oksettaa ihmiset, jotka ajattelevat nyt vaan omia ulkomaanmatkojaan.

Miten niin "nyt"? Viime huhtikuussa pyydettiin ihmisiä lykkäämään kesälomamatkansa ensi vuoteen. Silloin peruttiin viime kesän matka. Käytiin peräti Hämeenlinnassa, ihan kiva, ei siinä mitään. Mutta nyt on se hetki johon viime kesän lomamatka lykättiin. Pitääkö se kutinsa vai ei, että viimekesäiset lomamatkat lykätään tähän kesään? Vai siirretäänkö ne taas ensi vuoteen, ja ensi vuoteen ja ensi vuoteen, kunnes kaikki on sitä mieltä, että ihan turhia ne matkat on oikeastaan ihan kokonaan, niin kuin kaikki muukin hauskanpito. Nyt kun tuhat kaksisataa kahdeksankymmentä neljä vuotta vielä jaksetaan ottaa varovasti ja elää huolellisesti, niin sitten hyvä tulee. Pitäkää maailmanne, minä menen kellariin murjottamaan. Pah.

Vierailija
28/59 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin "nyt"? Viime huhtikuussa pyydettiin ihmisiä lykkäämään kesälomamatkansa ensi vuoteen. Silloin peruttiin viime kesän matka. Käytiin peräti Hämeenlinnassa, ihan kiva, ei siinä mitään. Mutta nyt on se hetki johon viime kesän lomamatka lykättiin. Pitääkö se kutinsa vai ei, että viimekesäiset lomamatkat lykätään tähän kesään? Vai siirretäänkö ne taas ensi vuoteen, ja ensi vuoteen ja ensi vuoteen, kunnes kaikki on sitä mieltä, että ihan turhia ne matkat on oikeastaan ihan kokonaan, niin kuin kaikki muukin hauskanpito. Nyt kun tuhat kaksisataa kahdeksankymmentä neljä vuotta vielä jaksetaan ottaa varovasti ja elää huolellisesti, niin sitten hyvä tulee. Pitäkää maailmanne, minä menen kellariin murjottamaan. Pah.

No ei se mun vika ole, että korona jyllää, älä mulle kiukuttele. Kiukuttele niille maailmanmatkaajille, jotka sitä levitti alkuvaiheessa ja levittää vieläkin. Hyvä sullakin oppia välillä pettymään, kun ei pääsekään ulkomaille.

Vierailija
29/59 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, että sä olisit tilannut rokotteita silloin, kun ei ollut vielä tiedossa saako se edes koskaan myyntilupaa? Sehän olisi hyvää talouspolitiikkaa.

Kyllä. Esim 10 miljoonan eli 0,01 miljardin sijoitus on hyvää talouspolitiikkaa kun sillä voi saada miljardisäästöt ihan kohtuullisella todennäköisyydellä.

.

Paitsi jos se rokote ei saakaan myyntilupaa. Silloin huudetaan kurkku suorana, että rahat meni hukkaan.

Häh? Fimea voi antaa sille myyntiluvan milloin vain, jos niin halutaan. Ei Fimea tarvitse siihen minkään EMEAn tai muunkaan suostumusta, se päätetään ihan itse.

Ei nyt ihan milloin vain halutaan. Sen pitää olla riittävän tehokas ja riittävän turvallinen, että fimeakaan voi antaa myyntilupaa. Pelköstään se ei riitä, että kyn tultiin jo ostaneeksi.

Eli kyl ne rahat menee kankkulan kaivoon jos rokote onkin pkaska.

Vierailija
30/59 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan kaikki ketkä on vähänkin mukana liike-elämässä ymmärtävät miten asiat menee. Aktiiviset saa kaiken ensin ja muut tinkijät myöhemmin, jos koskaan.

Vierailija
31/59 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta mitenkään. Emme ole muutenkaan saatuttaneet maapalloa lentelemällä ulkomaille. Kesällä parasta on olla mökillä.

Vierailija
32/59 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mutta kun Minun pitää nyt päästä.

Vierailija
33/59 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en pääse tänä vuonna matkustelemaan, tapan itseni. En jaksa enää tätä kamalaa elämää Suomessa.

Vierailija
34/59 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan se vähän niinkin, mutta kuinka monta kuukautta tai vuotta pitää odottaa sitä, että "mutta kun minun pitää Nyt päästä" muuttuisi muotoon "mutta voitaisiinko me kaiken tämän odottamisen jälkeen edes nyt päästä"?

Eikö koskaan? Eikö mikään määrä kieltäytymistä riitä siihen, että joskus saisi? Onko se kaikki kiva, lasten lentokonejännitys ja rantaleikit ja ilo, todellakin ohi nyt? Uusien paikkojen näkeminen? Seikkailu? Pitääkö alkaa alistumaan siihen, että suurin seikkailu on se, kun lähdetään etsimään lähimetsästä uutta puroa? Tavallaan se sopii kyllä suomalaiseen mielenlaatuun, ja metsät on ihania paikkoja. Mutta siltikin, kaipaan joskus niitä irtiottoja.

Vierailija
35/59 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko sä, että Suomen hallituksella ja muilla viranomaisilla on joku kristallipallo, josta he viime vuonna näki tilanteen kehittymisen tähän kesään mennessä? Eihän tätä tilannetta voi kukaan etukäteen tietää miten se jatkuu ja kuinka kauan.

Ihmetyttää ihmiset, joilla ei tunnu olevan omaa ajattelukykyä ollenkaan, mennään vaan sen mukaan mitä joku instanssi sanoo siitä mikä on sallittua tai kiellettyä. Mä en lähtisi matkalle vaikka se olisikin sallittua. Lontooseen kaipaan kamalasti, mutta kyllä mulla omaa järkeä on sen verran, ettei se kauhean kivalta lomalta tuntuisi, jos paikalliset on kotonaan eristyksissä ja kaikki paikat kiinni. Tai saisin pelätä, että tulen lomamatkaltani koronan kanssa ja tartutan porukkaa täällä Suomessa. Vuosi tai kaksi tai kolmekaan nyt ei ihan kamalan pitkä aika ole jättää se kesälomamatka ulkomaille tekemättä.  

Vierailija
36/59 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se olisi hyödyntänyt, jos Suomi olisi ostanut kaikki rokotteet ja muut jääneet ilman. Muualla populaa on paljon enemmän kuten sairastuneitakin, olisi kovin itsekästä haalia kaikki rokotteet itselleen, vaikka tauti leviää muissa maissa nopeammin kuin täällä. Rajat kiinni kokonaan, niin sillä se sairaus torpataan ja päästään nopeammin taas hankkimaan sitä ihosyöpää etelän rannoille.

Vierailija
37/59 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan se vähän niinkin, mutta kuinka monta kuukautta tai vuotta pitää odottaa sitä, että "mutta kun minun pitää Nyt päästä" muuttuisi muotoon "mutta voitaisiinko me kaiken tämän odottamisen jälkeen edes nyt päästä"?

Eikö koskaan? Eikö mikään määrä kieltäytymistä riitä siihen, että joskus saisi? Onko se kaikki kiva, lasten lentokonejännitys ja rantaleikit ja ilo, todellakin ohi nyt? Uusien paikkojen näkeminen? Seikkailu? Pitääkö alkaa alistumaan siihen, että suurin seikkailu on se, kun lähdetään etsimään lähimetsästä uutta puroa? Tavallaan se sopii kyllä suomalaiseen mielenlaatuun, ja metsät on ihania paikkoja. Mutta siltikin, kaipaan joskus niitä irtiottoja.

Entäs ne etelänmaan lapset? Mamman lapset haluu hiekkarannalle, no mene vaikka Hietsuun tai Yyteriin ja monen ison järven rannallakin on hiekkarantaa ja uintimahdollisuuksia. Eikä hellekään ole yhtä piinaava kuin etelässä. Lapsille se junamatkakin on elämys.

Vierailija
38/59 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko sä, että Suomen hallituksella ja muilla viranomaisilla on joku kristallipallo, josta he viime vuonna näki tilanteen kehittymisen tähän kesään mennessä? Eihän tätä tilannetta voi kukaan etukäteen tietää miten se jatkuu ja kuinka kauan.

Ihmetyttää ihmiset, joilla ei tunnu olevan omaa ajattelukykyä ollenkaan, mennään vaan sen mukaan mitä joku instanssi sanoo siitä mikä on sallittua tai kiellettyä. Mä en lähtisi matkalle vaikka se olisikin sallittua. Lontooseen kaipaan kamalasti, mutta kyllä mulla omaa järkeä on sen verran, ettei se kauhean kivalta lomalta tuntuisi, jos paikalliset on kotonaan eristyksissä ja kaikki paikat kiinni. Tai saisin pelätä, että tulen lomamatkaltani koronan kanssa ja tartutan porukkaa täällä Suomessa. Vuosi tai kaksi tai kolmekaan nyt ei ihan kamalan pitkä aika ole jättää se kesälomamatka ulkomaille tekemättä.  

En tietenkään. Mutta toivoisin, että johtajiemme viestintä keskittyisi enemmän siihen, miten tästä koronasta selvitään niin, että päästään palaamaan normaaliin elämään.

Nyt tuntuu, että tavoitteena ei ole koronan mahdollisimman nopea selättäminen vaan se, että saadaan totutettua ihmiset jonkinlaiseen uuteen normaaliin, johon kuuluu kaiken vanhan taakse jättäminen.

Vierailija
39/59 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se olisi hyödyntänyt, jos Suomi olisi ostanut kaikki rokotteet ja muut jääneet ilman. Muualla populaa on paljon enemmän kuten sairastuneitakin, olisi kovin itsekästä haalia kaikki rokotteet itselleen, vaikka tauti leviää muissa maissa nopeammin kuin täällä. Rajat kiinni kokonaan, niin sillä se sairaus torpataan ja päästään nopeammin taas hankkimaan sitä ihosyöpää etelän rannoille.

Älä ole naurettava. Intia, Kiina, Venäjä. Meillä on rahaa, niillä on rokotetehtaita. Se, että me annetaan rahaa ja saadaan sillä muutama miljoona rokotetta ei TODELLAKAAN hidasta muiden rokotteensaamista, päinvastoin. Meidän rahat, muutamat miljoonat eurot NYT auttaa niitä tekemään enemmän rokotteita heti, kun meidän rahat on niiden tilillä. Rokotteiden tilaaminen ei ole itsekkyyttä. Se on köyhemmistä maista välittämistä ja vastuunkantoa.

Vierailija
40/59 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kannattaa muutenkin opettaa lapset ja itsensä siihen, että vuodessa ja elämässä voi olla muutakin iloa kuin viikko fuengirolassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi