Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka usein peset pitkät hiuksesi?

Vierailija
22.01.2021 |

Minulla rasvoittuu hiukset tosi nopeaa, mutta tuntuu hullulta olla joka päivä näitä pitkiä hiuksia pesemässä. Jonkin verran myös urheilen. Miten teillä muilla? Oletteko saaneet jollakin konstilla harvennettua pesuväliä? Pitäisi kuitenkin pystyä ihmisten ilmoillakin kulkemaan ja töissä käymään..

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes joka päivä. Herkästi rasvoittuva hiuslaatu. Olen kokeillut pidempää pesuväliä, mutta oma päänahkani ärtyy siitä (viime kokeilu oli puoli vuotta).

Tukka alaselkään

Vierailija
22/59 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei saa olla liian hoitava shampoo. Markettien perustuotteet on parhaita mun hiuksille.

2.

Nyt realitycheck: sun hiuksia ei hoida mikään, koska ne ovat kuollutta ainetta. Ei ole sellaista kuin hoitava shampoo. Se ns. hoitava ainesosa on silikonia ja muuta tököttiä mikä silottaa sen kuolleen hiuksen pinnan, vrt. auton vahaus. Ruokavalio ratkaisee millaisena se karva puskee hiustupesta ulos. Ruokavalio vaikuttaa myös ihoon eli päänahkaan. Hiuksensa/päänahkansa voi halutessaan tai hätätilassa pestä vaikka Fairylla, siinä on ihan samoja peseviä aineita kuin shampoissa.

Kaikki iltapulujen shampoojutut on silkkaa epäfaktaa ja sumutusta.

No ihan sama, mä kutsun niitä tehotököttejä hoitavina. Iltapulujen shampoojuttuja en lue, käytän sitä shampoota jonka itse olen huomannut itselleni parhaaksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä joka kolmas päivä. Jos on jokin meno, jossa haluan näyttää edustavalta, pesen jo toisena päivänä. En tietenkään pese koko pituudelta, vaan vain päänahasta ja noin 5-10 senttiä juuresta. En käytä mitään tuotteita ja tököttejä, eli hiukseni eivät siksi tarvitse päivittäistä pesua.

Aika itsestäänselvä vinkki, jos haluat pidentää pesuväliä. Hiukset näyttävät vähemmän likaisilta, jos ne ovat kiinni. Toki vaaleat hiukset ovat hankalat. Niistä näkee vähänkin rasvaisuuden paljon helpommin kuin tummemmista.

Vierailija
24/59 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-3 päibän välein. Käytän öljypohjaista saippuaa.

Vierailija
25/59 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka päivä. Päänahka kärsii likaisuudesta ja hiuksia irtoaa enemmän, jos pidän likaisena.

Vyötärölle asti hiukset.

Oho, kuulostaa aika hurjalta..eikö kuivu hiukset?

Ei kuivu, terveet ja kiiltävät hiukset, koska ei ole käsitelty. Jatkuva rassaaminen kuivattaa hiukset, ei peseminen. En juuri edes föönaa.

Vierailija
26/59 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei saa olla liian hoitava shampoo. Markettien perustuotteet on parhaita mun hiuksille.

2.

Nyt realitycheck: sun hiuksia ei hoida mikään, koska ne ovat kuollutta ainetta. Ei ole sellaista kuin hoitava shampoo. Se ns. hoitava ainesosa on silikonia ja muuta tököttiä mikä silottaa sen kuolleen hiuksen pinnan, vrt. auton vahaus. Ruokavalio ratkaisee millaisena se karva puskee hiustupesta ulos. Ruokavalio vaikuttaa myös ihoon eli päänahkaan. Hiuksensa/päänahkansa voi halutessaan tai hätätilassa pestä vaikka Fairylla, siinä on ihan samoja peseviä aineita kuin shampoissa.

Kaikki iltapulujen shampoojutut on silkkaa epäfaktaa ja sumutusta.

No semmonen realitycheck sulle, että vaikuttaa ihan tosi paljon, millaisella aineella hiukset pesee, siis millaiseksi pinta jää. Jollain hiukset näyttää liiskaisilta, jollain kuohkeilta. Ei tuo vastaaja väittänyt, että sampoo vaikuttaa hiukseen itseensä. Esim. mulle sopii hiustenpesuun palasaippuat, tavallisen sampoon jäljiltä hiukset menee päätä myöden.

Ihan ihme pätemistä.

Vierailija
27/59 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toinen päivä pesen, välipäivinä kuivashampoo. Epillereiden kanssa hiukset ei kovasti rasvoitu, selvä ero silloin kun pillerit ei käytössä. 

Vierailija
28/59 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka toinen päivä pesen, välipäivinä kuivashampoo. Epillereiden kanssa hiukset ei kovasti rasvoitu, selvä ero silloin kun pillerit ei käytössä. 

Kuivashampoo tukkii hiustupet.

Vierailija
29/59 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin pitkät hiukset, lantiolle asti. Pesen n. kerran viikossa. Aikaisemmin joka toinen päivä, sitten totuttelin pois tästä (hiusten kunto huononi, rasvoittuivat helposti, kutinaa päänahassa) pitkään, kun olin sairiksella. Nyt kerran viikossa huolellinen pesu YR:n granaattiomenashampoolla, joka sopii itselle parhaiten. Lisäksi käytän hoitoainetta, mutta vain n. 30 cm:n latvaosiin. Päivittäin hiusöljyä ennen letitystä tms. toimia. Hyväkuntoiset pitkät hiukset, oma väri, olen ihan tyytyväinen.

Vierailija
30/59 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-3 kertaa viikossa, yleensä kaksi. Töissä on myssy päässä, niin ei tarvitse aina olla kiiltävän puhtaat. Hiukset on puoliselkään ja pidän myssyn alla nutturalla.

Vierailija
31/59 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-2 kertaa viikossa laimennetulla Linna-shampoolla joskus vaan pelkällä vedellä. Mullakin rasvoittui ennen myös niin, että kun aamulla pesin niin oli jo illalla hieman rasvaiset. En tiedä sitten vaikuttaako ikä ja hormonaalinen ehkäisy jotain. Olin myös lähes vuoden pelkällä vesipesulla, joskus pesin hoitoaineella. Rasvoittuminen ei ole ongelma enää, mutta järkyttävän takkuuntuva hiuslaatu on.

Vierailija
32/59 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen nykyään vain kerran viikossa.

Ennen pesin joka päivä (!) sillä käytin hiustenkäsittelytuotteita; ilman niitäkin oli pestävä 2-3 päivän välein, johtuen shamppoon kemikaalijäämien aiheuttamasta päänahan kutinasta & raapimisesta aiheuttamasta rasvoittumista.

Olin aina luullut, että kutina on normaalia. Niin oli kaikkien käyttämieni tavallisten hiustenhoitotuotteiden kanssa. Allergisille tarkoitetuista en pitänyt (sikäli kun tajusin käyttää), koska niistä ei mielestäni tullut hyvää tulosta.

Kerran shamppoo oli loppu, ja käytin Fairya. Ensimmäistä kertaa päänahka ei enää kutissut. Kokeilin myös "kissasaippuaa" (käsisaippua) ja silläkin sain hyvän tuloksen ilman kutinaa. Hiukset eivät rasvoitu niin helposti niillä pestäessä, kun päänahkaan ei tarvitse niin usfin koskea. Vaikka en pidä rasvoittumista enää niin huonona: se suojelee hiuksia.

Olen pessyt näin ainakin 6 kk.

Vierailija
33/59 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisesti joka toinen päivä. Harrastukset ja toisinaan työ on sellaista, että joskus pesen päivittäin. Rasvoittuminen ei ole ongelma, joten sen puolesta pesuväli voisi olla hieman pidempi, mutta kun hiukseni kestävät oikein hyvin tiheääkin pesemistä, niin mielummin pesen useammin kuin harvakseltaan.

Käytän nykyään lähes pelkästään markettituoteitta enkä huomaa mitään merkittävää eroa kalliimpiin tuotteisiin.

Vierailija
34/59 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kuivashampoo puhtaisiin hiuksiin, kun ne ovat jo täysin kuivat. Antaa yhden päivän lisää armoa eikä sitä tarvitse edes lisätä ennen pesua.

Vierailija
35/59 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo palasaippualla pesu alkoi kiinnostamaan.. Saako hiuksille sopivaa palasaippuaa perusruokakaupoista? Vai mitä palasaippuaa suosittelisitte?

Tulishan siinä vähemmän muovijätettäkin..

Ap

Vierailija
36/59 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuivashampoo tukkii hiustupet.

Ei tuki, jos hoitaa pesun kunnolla. Sitä ei myöskään tarvitse suihkuttaa päänahkaan asti. Olen kolme vuotta käyttänyt säännölliseen eikä hiusten kunnossa tai kasvussa ole mitään vikaa. Kampaaja sanoi, että hyvältä näyttää, käytä huoletta ihan mitä haluat.

Vierailija
37/59 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä. En voisi kuvitellakaan harvempaa pesutahtia, pesen kädetkin miljoona kertaa päivässä sekä muun vartalon kerran päivässä. En ymmärrä, miksi jättäisin pään ja hiukset pesemättä. Hiuksiin sitäpaitsi tarttuu kaikki hajut/tuoksut.

Pesemättömyys voi aiheuttaa hiustenlähtöäkin.

Vierailija
38/59 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤢

Joo, ei kannata alapäätäkään pestä kuin kerta viikkoon. Hygienia on aivan yliarvostettua... just.

Vierailija
39/59 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-2 kertaa viikossa shampoolla. Vedellä huuhtelen tilanteen ja tarpeen mukaan. 

Vierailija
40/59 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen koronaa joka päivä. Nyt koronan aikaan joka toinen päivä, koska ei tarvitse olla ihmisten ilmoilla. Hiukset puoli selkään.