Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka usein peset pitkät hiuksesi?

Vierailija
22.01.2021 |

Minulla rasvoittuu hiukset tosi nopeaa, mutta tuntuu hullulta olla joka päivä näitä pitkiä hiuksia pesemässä. Jonkin verran myös urheilen. Miten teillä muilla? Oletteko saaneet jollakin konstilla harvennettua pesuväliä? Pitäisi kuitenkin pystyä ihmisten ilmoillakin kulkemaan ja töissä käymään..

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen joka päivä. Harrastan lenkkeilyä ja siinä hikoaa niin, että on pakko pestä.

Jos en ole käynyt lenkillä, saatan niinä päivinä vain huuhdella vedellä.

Vierailija
42/59 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toinen päivä. Pehmeällä harjalla harjaan. Hiusöljyä latvaosaan kerran viikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesen joka päivä. mäntysuopa käytössä, ei mitään hoitoaineita. oma väri. hiukset yli pepan.

Vierailija
44/59 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä pesen, en voisi kuvitellakaan muuta.

Vierailija
45/59 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa viikossa nyt kun teen etätöitä. Viimeksi pesin torstaiaamuna ja seuraavaksi pesen huomenillalla. Ihan ok hiukset ovat vielä, ja onhan ne tottuneet jo harvemaan pesuun.

Vierailija
46/59 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesen joka päivä. mäntysuopa. pitkät hiukset yli pepan.

Vierailija
47/59 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheiluharrastuksen vuoksi pakko pestä päivittäin. Laitan shampoota vain juuriin, kun pesen, en koko tukkaan.

Vierailija
48/59 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa.

Kesti puolitoista vuotta siirtyä tähän pesutahtiin, mutta näin päänahka voi hyvin koko ajan eikä tarvinnut kärsiä klähmäisistä hiuksista. Päänahan kestää kampaajatutun mukaan 2-4 kuukautta tottua uuteen pesuväliin. Pesen laimealla shampoolla, joka ei vie iholta luonnollista rasvaa kokonaan. Jos sen pesee kokonaan pois, päänahka alkaa pukkaamaan ainakin minulla nopeasti uutta rasvaa tilalle ettei se kuivuisi.

Hiukset ovat paremmassa kunnossa nyt kun en hinkkaa niitä koko ajan.

Vierailija
49/59 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa, kerran viikossa sitten tarvittaessa käytän kuivashampoota otsahiuksiin.

Vierailija
50/59 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo palasaippualla pesu alkoi kiinnostamaan.. Saako hiuksille sopivaa palasaippuaa perusruokakaupoista? Vai mitä palasaippuaa suosittelisitte?

Tulishan siinä vähemmän muovijätettäkin..

Ap

Riippuu vähän kaupasta, jostain isommista voi saadakin. Mä ostelen noita vähän eri kaupoista ja saan lahjaksikin.

Olen kuullut, että saippuaa saattaa kertyä hiuksiin. Sitä voi estää etikkahuuhtelulla silloin tällöin. Mutta kun mä oon tehnyt tuota etikkahuuhtelua säännöllisesti ennen kuin aloitin palasaippuan käytön, niin ei ole ollut tuota ongelmaa! Saippuaa oon käyttänyt jo 6 vuotta.

Kannattaa valita esim. oliiviöljyä sisältävä sappua alkuun ja kokeilla sitten vähän erilaisia.

Vierailija
51/59 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä, jos olen hikeen saakka urheillut tai on menoa ihmisten ilmoille, muuten joka toinen päivä. Vaihtelen shampoota ja hoitoainetta, olen huomannut, että jos samalla pesen tätä mun kuontaloa pitkään, se hoitoaine alkaa jotenkin kertyä hiuksiin ja on pestävä syväpuhdistavalla useammin. Välillä käytän jotain ihan markettipesuainettakin, jotta saan hiukset ns. kevyiksi, koska ne harvoin ovat niin hoitavia kuin nuo kampaamotuotteet.

Vierailija
52/59 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden-kolmen päivän välein, nyt tukka kestää jo melkein kolmen päivän pesuvälin. Tavoitteenani on totuttaa päätä harvempaan pesuväliin.

Vierailija
53/59 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Urheiluharrastuksen vuoksi pakko pestä päivittäin. Laitan shampoota vain juuriin, kun pesen, en koko tukkaan.

Ei hikitreenin jälkeen tarvitse aina pestä shampoolla vaan pelkkä vesipesukin riittää.

Vierailija
54/59 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen joka päivä. En rasvoittumisen takia, vaan siksi että pääni hikoilee joka päivä jonkin verran, ja käytän myös muotoilutuotteita päivittäin. Ällöttävä ajatus mennä likaisella tukalla nukkumaan.

Vierailija
55/59 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuin täällä on moni sanonutkin, 2-3 päivän välein. En ole huomannut, että käyttämilläni shampoilla tai hoitoaineilla olisi väliä.

Vierailija
56/59 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätöissä ollessani olen huomannut, että suolasuihke auttaa pidentämään pesuväliä. Aiemmin pesin joka päivä, koska hiukseni ovat aina olleet nopeasti rasvoittuvat. Nyt yllätyksekseni huomasin, että hiukset ovat melko siistit vielä 3 päivää pesun jälkeen. 

Kuivashampoista en tykkää, koska ne tekevät hiuksista harmahtavat (keskiruskeat hiukset) ja saavat päänahan kutisemaan. Suolasuihke ei kutise.

Vierailija
57/59 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa pidentää hiusten pesuväliä ne kannattaa totuttaa siihen. Peset aluksi vaikka joka toinen päivä. Ensimmäisenä päivänä peset tietysti shampoolla, toisena päivänä laitat päähän kuivashampoota jos ne on likaiset. Näin jatkat ainakin kolme viikkoa, että rupeaa vaikuttamaaan.

Ei tää vaan oikeasti toimi kaikilla. Itse sain aikoinaan muutettua jokapäiväisestä pesemisestä joka toiseen päivään, mutta sen pidemmäksi en väliä saa, vaikka koko viime vuosi oli aikaa tätä harjoitella, kun olin koronan takia pääsääntöisesti kotona.

Jos pitää olla pää paljaana, niin joka toinen päivä on siis pestävä ihan päänahan rasvoittumisen takia, käytän hyvin vähän mitään muotoilutuotteita. Ja toisen päivän aamuna on kuivashampoolla freesattava otsalta ja päälaelta. Kolmas päivä menee vain, jos voi olla myssy päässä. Tänään lähden kauppareissulle kävellen ja lakki pysyy päässä koko ajan, niin en pese hiuksiani, mutta ilman pipoa en missään tapauksessa olisi tällä ns. 3. päivän päällä.

Ikää on 47 v ja värjään tyvestä harmaat noin 4 vkon välein, muuten kuiva luonnonkihara pörrö.

Vierailija
58/59 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen 2 kertaa viikossa palashampoolla. Hiukset vyötärölle asti.

Vierailija
59/59 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päänahat ovat ihmisillä erityyppisiä eli ei kaikilla onnistu pidentää pesuväliä. Jos on taliköhnää päänahassa niin sen hoito on pestä hiukset, ei auta mikään muu.

Itse luopuisin mielellään shampoosta kokonaan mutta en pysty. Kerran viikossa on kumminkin aivan hyvä "saavutus" jo.