Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten mulla voi olla näin POHJATON nälkä koko ajan?! Kaksoset tulossa?

04.08.2006 |

Ekassa raskaudessa ei tosiaankaan ollut näin hirmuinen jatkuva nälkä!

Nyt on rv 11 ja pahoinvointi jatkuu, mutta siinä ohessa tämä pohjaton nälkä ... välillä on pakko nousta yölläkin syömään, kun vatsassa kurnii niin paljon etten saa jatkettua unta.

Päivisin noin 2h välein on pakko syödä jotain huolimatta siitä kuinka ison annoksen on viimeksi syönyt. Yritän syödä terveellisesti, jotta näläntunne olisi pidempään pois, mutta pahoinvointi rajoittaa ruokavaliota yllättävästi.

Paino ei kuitenkaan oo noussut kuin ehkä kilon, vaikka oon joutunut turvautumaan sipseihin ym. roskaruokaan liian paljon, kun muu ei oo mennyt kurkusta alas.

Onko mulla kaksoset tulossa vai nälkäinen poika? Esikoiseni on tyttö.

Joo, ja väsymyskin on aika hurja. Nukun vuorokaudesta noin puolet yön ja päikkärien yhteydessä ... onneks ei tarvi olla nyt töissä! Toivottavasti menee pian ohi!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikee toisaalta sanoa, johtuuko nälkäsi yksi vai kaksisikiöisestä raskaudesta, itse odotan kaksosia rv 31, ja mulla alkuajat oli sitä että oksensin, oksensin ja oksensin. Sitä kesti tuonne rv 16 saakka, sitten helpotti. Kylmät jogurtit, omenat ja marjat maistuivat silloin.

Väsymys oli mulla myös aikamoinen. Keskiraskaudesta alkaen mulla on ollut mieletön jano koko ajan, vettä, mehua ja välillä limujakin menee, tankkaan nesteitä useita litroja päivässä. Kuitenkaan turvotuksia ei ole ollut, joten kaipa nuo nesteet ihan vauvojen hyvinvointiin kuluu. Kehottaisin sinua syömään melko terveellisesti, sillä kiloja tulee (varsinkin jos odotat kahta) muutoinkin. Itselle maistuu ruoka tällä hetkellä myös hyvin, tietoisesti olen kyl syönyt nälkääni paljon kasviksia, leipää ja tietty ihan perusruokaa.

- tiitiäinen, aksu ja hipsu rv 31

Vierailija
2/5 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaudet ovat niin yksilöllisiä riippumatta siitä, tuleeko yksi, kaksi vai enemmän. Itselläni on melkein poikkeuksetta ollut aina ensimmäisen kolmanneksen ajan aivan järkyttävä nälkä kokoajan. Juuri niin, että on pitänyt syödä parin tunnin välein ja yölläkin herää nälkään. Yhtä lailla väsymys on ollut hurja. Sitten se on helpottanut. Aina on ollut tulossa *vain* yksi vauva =) Ehkä sekin vaikuttaa, minkä ikäisiä muut lapset ovat (ja kuinka monta). Eli vie energiaa ihan eri tavalla kuin jos ensimäistä odottaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on jatkuva nälkä. Töihin kannan kassillisen eväitä ja yritän huomaamatta viedä jääkaappiin. Yksi vaavi tulossa ja viikkoja 11+1. Meillä on ennestään kaksi lasta, tyttö ja poika. Tytöstä oli samalla tavalla kokoajan nälkä ja paino nousi alkuraskaudesta tosi vauhdilla. Pojasta söin säännöllisesti ja olo oli paljon parempi. Nytkin siis todella huono olo(ainoastaan syömisen ajan hyvä olla!!)

Toivon, että tämä nälkä loppuisi, kun pahoinvointikin loppuu. Yritän syödä omenia ja marjoja ja muuta terveellistä paljon. Tossa vieressä on kuitenkin namipussi aina varmuuden vuoksi.

Vierailija
4/5 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskauksissa ollut sama juttu! Eli pahoinvointi keski pitkään ja ainoa mikä helpotti oli syöminen 1,5-2 tunnin välein. Viikosta 15-16, jolloin pahoinvointi loppu tilalle tuli pohjaton nälkä... Loppupeleissä painoa kertyikin vähän vaikka alku näytti uhkaavalta =)

Niin aj esikoinen syntyi yksinään ja nyt odotan kaksosia. Ei eroa näiden raskauksien välillä oikeastaan paitsi, että kaksoraskaudessa pahointointi alkoi ennen raskaustesti ( vkolla 4 testasin...)!

Vierailija
5/5 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen kanssa ei ollut ihan näin hirveestä tää syöminen, oksensin sillon paljon enemmän ja ruoka ei maistunut. Mutta nyt maistuu ja jos ei vähintään 2h välein syö kunnolla, lentää yrjöt.

Ja painoa tullut mulle jo +10kg vaikka en ole roskaruokaa ja herkkuja syönyt. Mulle myös marjat maistuu!!!!

kedelig 11+4