Voice of Finland 2021 OFFICIAL
Backstagella Pyhimys. Kuuluukohan sieltä niks naks?
Kommentit (4229)
Clarissan esitysten taso on mielestäni valitettavasti laskenut ainakin kahdella viimeisellä kierroksella.
Vierailija kirjoitti:
Hämmästyin, kuinka paljon Millaa moitittu. Hän on ollut ainakin mun suosikki ekasta esiintymisestä alkaen ja ilmeisesti moni tykkää, kun meni yleisöäänillä jatkoon.
Voi olla, että nuorempi väki (tarkoittaa mulle n. alle 35-vuotiaita) ei vielä osaa nauttia tuon tyyppisestä äänestä. Sen "ymmärtämiseen" ja nauttimiseen pitää harjaantua ehkä ajan kanssa?
Äänestin Millaa ja äänestän jatkossakin.
N50 ja risat
Myös 9-vuotias tytär tykkää Millasta. Tuo tyylikin kai tulee jostain animejutuista niin musta on enemmänkin nuorten juttu, vaikka laulaa kaiken hyvin.
Onko jatkossa siis enää Kalle, Milla, Ira ja Elise-Juliette? Elise-Juliettella on ylivoimaisesti paras lauluääni, mutta hän ei vaikuta yhtään ylimieliseltä diivalta. Persoona ei oikein tule esiin, mutta onhan hän toisaalta vielä todella nuori. Ira on mielestäni persoonallisin ja kiinnostavin, hänessä on coolia asennetta ja hän on tarinankertoja. Kalle on aika perusoopperalaulaja ja aika etäinen. Milla on lahjakas ja monipuolinen, mutta ei kovin koskettava. Hänellä on korkea ohut ääni, jota ei oikein jaksa kuunnella.
Kukahan näistä sitten voittaa? Kaikki ovat hyvin erityylisiä laulajia. Mielipidekysyksiä kuka tykkää mistäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistellaan vuoden päästä kuka oli voittaja tai ketkä oli finaalissa. Voi olla että ei monikaan muista. Nou hätä uusia tulee ja menee.
Näinhän se menee, joo. Missäköhän se Juffi Seponpoikakin vaikuttaa, tuskin koronakaan estää levyttämistä.
Mutta eipä tänne oikein mahdu huipulle, kun on pienet ympyrät ja tähtitaivas. Nenäänsä nasaalilla niiskuttajiakin on jo niin paljon, että sekaisin menee. Sanni ottanut paikkansa, ja Ellinoora peesailee. Laura Närhi taitaa olla oikeasti taitava. Muista en edes osaa sanoa, mutta riittää useita. Janna suhteilla huipulla.
Idolsista jäi Antti Tuisku, ja hänkin saa tehdä töitä ja koko ajan uudistua. Pakarisen Hanna, Idolsista myöskin, tekee aikuisen naisen musaa, ihan hienosti. Mutta räppärigenre se nousee vaan...
Muuta en lähde kommentoimaan paitsi sen että Laura Närhi ei ole lahjakas vaan keskinkertainen laulaja vailla kaikupohjaa ja äänen sointua. Kaikki vähäinen äänen väri saatu studiossa aikaan.
Olen pari kertaa kuullut radiosta sen laulavan. En koskaan livenä. Ei mitään kokemusta siis sen oikeista kyvyistä, vaan "taitaa olla taitava", kun sitä niin kovin hypetetään ja ollut jo vuosikymmeniä arvostettu artisti.
Vierailija kirjoitti:
Onko jatkossa siis enää Kalle, Milla, Ira ja Elise-Juliette? Elise-Juliettella on ylivoimaisesti paras lauluääni, mutta hän ei vaikuta yhtään ylimieliseltä diivalta. Persoona ei oikein tule esiin, mutta onhan hän toisaalta vielä todella nuori. Ira on mielestäni persoonallisin ja kiinnostavin, hänessä on coolia asennetta ja hän on tarinankertoja. Kalle on aika perusoopperalaulaja ja aika etäinen. Milla on lahjakas ja monipuolinen, mutta ei kovin koskettava. Hänellä on korkea ohut ääni, jota ei oikein jaksa kuunnella.
Kukahan näistä sitten voittaa? Kaikki ovat hyvin erityylisiä laulajia. Mielipidekysyksiä kuka tykkää mistäkin.
Kyllä, ihan outo kattaus vaan jotenkin :D näistäkin keskusteluista joka kaudella kyllä huomaa että kansa jakautuu vähän silleen että toiset katsojat tykkää arvioida tekniset asiat edellä ja toiset karisma/ lavashow hommelit edellä. Ehkä tällä kaudella on painotus siellä teknisissä asioissa, koska esim. Milla ei kuuluisi tonne ainakaan esiintymistaitojensa puolesta, kuten ei säväytä moni muukaan sillä saralla nyt ollenkaan. Kaipaan eläväisiä ja räväköitä esiintyjiä kuten monissa aiempien kausien pitkälle päässeissä oli. Se scatman oli mulle ihan kidutusta esimerkiksi :D
Ira on finalisteista heikoin. On esittänyt ainoastaan karaokelauluja. Milla on omaperäinen, mutta omaan makuuni liian nasaali ääni ja liian vähän tulkintaa. Kalle on hyvä etenkin silloin, kun biisivalinta osuu kohdalle. Elise-Juliette on kisan helmi. Hänkin tarvitsisi oikean/oikeat finaliin. Tuo I’ll be theren sovitus oli muuten mielestäni liian hidastempoinen. Alkuperäinen versio taitaa olla nopeampi.
Vierailija kirjoitti:
Ira on finalisteista heikoin. On esittänyt ainoastaan karaokelauluja. Milla on omaperäinen, mutta omaan makuuni liian nasaali ääni ja liian vähän tulkintaa. Kalle on hyvä etenkin silloin, kun biisivalinta osuu kohdalle. Elise-Juliette on kisan helmi. Hänkin tarvitsisi oikean/oikeat finaliin. Tuo I’ll be theren sovitus oli muuten mielestäni liian hidastempoinen. Alkuperäinen versio taitaa olla nopeampi.
*oikeat biisit siis finaaliin
Hirveen kuulonen toi, on firen esittäjä
Mun mielestä Ira ei ole ollenkaan heikkotasoinen laulaja ja esiintyjä, vaan juuri sellainen, jota viitsisin kuunnella. Ei teknisesti huipputasoa, mutta kuitenkin artisti. Mulle tekninen taituruus ei ole ykkössijalla. Pitää olla sielua.
Millan Scatman oli mulle vähän kuin huippuunsa hiottu sirkustemppu, ei niinkään musiikillisesti koskettava elämys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän epäreilu asetelma, Kalle on pitkälle koulutettu ammattilainen. Tosin en tiedä Siretin koulutusta.
Miten tuohon kisaan voi päästä, vaikka on jo tehnyt musiikkia -ammatikseen- ja on päässyt alalle. Tätä oon ihmetellyt koko kisan ajan. Muut on altavastaajia Kallelle.
Onko tuohon mitään sääntöä? Voisiko vaikka joku Amorphiksen Tomi ilmoittautua "Ääni ratkaisee" -vaiheen kilpailijaksi?
Kyllä varmaan. Saahan tähän tulla ulkomaalaisetkin, vaikka ohjelma on The voice of Finland.
Meinaat että joku vuosi finaalissa tulee olemaan jarkko ahola, tapsa kansa, anna puu ja vaikkapa karita mattila? Luulisin että säännöissä on joku raja sille miten valmis artisti osallistuja saa olla.
Olikohan nyt niin että,jos on levyttänyt laulajana, niin ei voi osallistua tai jotain sinne päin..
Vierailija kirjoitti:
Kalle sai noin 80 ääntä ja tytöt 110 jaettuna kahdelle. Äänet jakautui tyttöjen kesken, koska aiemmin Clarissaa äänestäneistä osa äänesti nyt Siretiä. Jos olis ollut vain yksi tyttö, hän olisi saanut molempien äänet eli 110. Siis enemmän kuin Kalle.
Kalle ei todellakaan päässyt omilla avuillaan jatkoon, vaan toisten epäonnella.
Vaikka come back stage oli periaatteessa hyvä idea, niin Siretin olisi kannattanut miettiä tarkkaan, mihin tiimiin menee ja kenet voi voittaa ylivoimaisesti. Esim Ira ja Victoriahan oli melkein tasan ja Victoria olisi voittanut, jos Ira ei olisi saanut etumatkaa.
Ehkä vuonna 2021 ei kaikki enää elä tyttö/ poika jaolla? Tai mistä minä tiedän...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalle sai noin 80 ääntä ja tytöt 110 jaettuna kahdelle. Äänet jakautui tyttöjen kesken, koska aiemmin Clarissaa äänestäneistä osa äänesti nyt Siretiä. Jos olis ollut vain yksi tyttö, hän olisi saanut molempien äänet eli 110. Siis enemmän kuin Kalle.
Vaikka come back stage oli periaatteessa hyvä idea, niin Siretin olisi kannattanut miettiä tarkkaan, mihin tiimiin menee ja kenet voi voittaa ylivoimaisesti. Esim Ira ja Victoriahan oli melkein tasan ja Victoria olisi voittanut, jos Ira ei olisi saanut etumatkaa.Ehkä vuonna 2021 ei kaikki enää elä tyttö/ poika jaolla? Tai mistä minä tiedän...
Olisihan Nissekin mennyt jatkoon ellei koutsit olisi antaneet antaneet Millalle 60 pistettä...
Kalle on ollut alusta asti suosikki, niinhän Tonikin sanoi että kumpi tahansa voi voittaa, Kalle tai Sergei. Vieläkin muistan heidän Bella Ciao -esityksen, yksi harvoja, jonka muistan. Outoa vaan, että Toni ja Sipe aina äänestää Millan jatkoon... Vaikka eihän heillä päätäntävaltaa tietysti Kalleen ole, niin Milla nyt on ihan outo. Go Kalle!
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Ira ei ole ollenkaan heikkotasoinen laulaja ja esiintyjä, vaan juuri sellainen, jota viitsisin kuunnella. Ei teknisesti huipputasoa, mutta kuitenkin artisti. Mulle tekninen taituruus ei ole ykkössijalla. Pitää olla sielua.
Sama täällä, Ira on uskottava artisti, eikä kikkaile laulajan kyvyillään. Ei varmaan teknisyys ja ääniala riitä läheskään samaan kuin muilla, mutta kuuntelen häntä mielelläni 😊 Hänhän on jo omaa musaa tehnytkin. Mielestäni Iran voisi ihan tuollaisenaan ”julkaista” artistina, ja joku itse tehty biisi radiosoittoon. Se oli tuomareilta (ehkä Maijalta?) hyvä kommentti, että Ira ei mielistele ketään, ja juuri sen takia onkin miellyttävä.
Just my opinion.
^ Jatkan vielä, Irasta ei siis tule sellainen laulukilpailujen ”nyt näytän hampaat irvessä kaiken mitä osaan” epätoivoinen fiilis. On jotenkin varma olemisessaan, eikä tavoittele erikoisuutta. Sellaista on pitkästä aikaa virkistävää nähdä. Kuten ehkä Toni tai joku muu tuomareista sanoi, ei tarvitse jännittää hänen esityksiä seuratessaan.
Mun suosikit tällä kaudella: Elise-Juliette, Susanne, Clarissa ja Ira. Ennustan, että Elise-Juliette voittaa hands down. Ja toivon. Tällainen laulaja puuttuu Suomen musaskenestä. Skenessä myös Susannen mentävä aukko. Toivottavasti sai tästä kisasta hyvän alun artistiuralle.
Elise-Juliette on karismaattinen ja hänellä on aivan poikkeuksellinen ääni. Kuitenkin (omat?) kappalevalinnat ovat toistaiseksi olleet kovin mitäänsanomattomia, en tiedä tulisiko hänestä erityisen kiinnostava artisti?
Elise-Juliette voittaa täysin ylivoimaisesti. Ira varmaan tulee toiseksi, hänhän on juuri sellainen "naapurintyttö/-poika" -voittajatyyppi, jollaisten valitsemista tähtivalmentajat itsekin ovat kritisoineet kausien välissä. Kalle päihittänee Millan. Apulannan kaksintaistelujen alkaessa vielä vahvimmasta joukkueesta tuli yllättäen viimeistään semifinaalivaiheessa heikoin huonoilla valinnoilla.
Vaikka come back stage oli periaatteessa hyvä idea, niin Siretin olisi kannattanut miettiä tarkkaan, mihin tiimiin menee ja kenet voi voittaa ylivoimaisesti. Esim Ira ja Victoriahan oli melkein tasan ja Victoria olisi voittanut, jos Ira ei olisi saanut etumatkaa.