Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläinlääkäriin upposi 530e.

Vierailija
22.01.2021 |

Siitä lääkkeet maksoi 200e (sisältää 2 eri antibioottia ja kipulääkkeet)
Onko tällaiset summat ihan oikeasti kohtuullisia?
Kyselee pienipalkkainen.

Kommentit (115)

Vierailija
21/115 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pienituloisella ole varaa lemmikkiin. Ei se mikään ihmisoikeus ole. Ja lääkkeet maksaa paljon ihmisillekkin, ei tosin itse makseta koko maksua. Johtuu siitä kun kehittämiseen saatta mennä jopa kymmenniä vuosia mikä johtaa kalliiseen hintaan.

Vierailija
22/115 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. käytitkö elikon kunnan eläinlääkärillä, vai jossain yksityisellä? Veikkaan, että kunnallinen eläinlääkäri on paljon edullisempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/115 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, mitä kaikkea eläinlääkärissä tehtiin? Koira?

Rtg tutkimus ensimmäinen kuva, näyte, verinäytteenotto. Käynnillä annettiin joitai lääkkeitä 20e edestä.

Vierailija
24/115 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta tuokin.. mutta silti tuntuu että pulitetaan ihan liikaa. Ollaan nyt jouduttu käymään useamman kerran ell lemmikin vaivoista eikä kukaan edes osaa sanoa mikä lemmikkiäni vaivaa. Hintaa on kertynyt nyt n.2000e.

Tänään jopa kysyi haluaisinko maksaa 1000e siitä että lemmikki jää yön yli seurantaan kun hengitys oli vähän raskaampaa. Sitten pitäisi vielä olla n.1500e maksava kokokeho kuvaus millä nähdään kunnolla missä vika.

Kieltäydyin jättämästä.noin kalliilla lemmikkiäni seurantaan. Ei rehellisesti ole enää varaa.

Ap

Anna kun arvaan: olet ottanut kotikoiran, ei näyttelyyn, joten ei tarvitse papereita ja säästää satkun, jee! Etkä tietenkään ottanut vakuutusta, kun ei ollut vastuullista kasvattajaa suosittelemassa sitä. Mutta rakastat koiraa ilman papereitakin? Nyt sitten kävi hassusti ja säästetty satku tuli maksettavaksi korkojen kera. :( Rahat ei enää riitä, joten edessä on viimeinen piikki ja se siitä "rakkaudesta".

Vaikkei olisi koko totuus sinun kohdallasi, niin näitä riittää. Ei tarvita papereita, rahaa tai eläinlääkärin tutkimuksia, kunhan rakastaa sitä pentutehtailun tuotosta tarpeeksi. Saat kuitenkin pisteitä elliin viennistä.

Vierailija
25/115 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän mistä puhut, ap. Minulla on labradorinnoutajia ja vuosien mittaan olen kehittynyt aikamoiseksi noitatohtoriksi hoitamaan niiden vaivoja itse. Rokotukset otan aina ajallaan ja äkilliset loukkaantumiset vien aina heti lääkäriin ja maksan just noi summat. Sen sijaan krooniset vaivat, kuten vähän punoittavat korvat, satunnaiset ripulit, pienet kakomiset, niellyt vierasesineet... itse hoidan ellei koira mene kivuliaaksi tai yleistila laske. Ei ole rahaa eikä halua maksaa yhdestäkään ylimääräisesti verikokeesta tai röntgenistä. Sit mennään kun ei enää kotona pärjätä.

Mulla sama. Lähimpään eläinlääkäriin matkaa arkisin 40km ja vkloppuisin 102km niin olen opetellut selviytymään kotivoimin. Lääkekaapuisa on enemmän eläimille kaikenlaista kuin ihmisille 😀😀

Vierailija
26/115 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin syy kohtuuttomiin ellääk kuluihin on eläinlääkäriasemien ketjuuntuminen ja omistuksen siirtyminen pörssiyhtiöille. Vakuutuksien kanssa kannattaa miettiä kannattaako ne. Jokainen eläinlääkäri, varsinkin kunnallinen, on palkkansa ansainnut. 

Vierailija
27/115 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta tuokin.. mutta silti tuntuu että pulitetaan ihan liikaa. Ollaan nyt jouduttu käymään useamman kerran ell lemmikin vaivoista eikä kukaan edes osaa sanoa mikä lemmikkiäni vaivaa. Hintaa on kertynyt nyt n.2000e.

Tänään jopa kysyi haluaisinko maksaa 1000e siitä että lemmikki jää yön yli seurantaan kun hengitys oli vähän raskaampaa. Sitten pitäisi vielä olla n.1500e maksava kokokeho kuvaus millä nähdään kunnolla missä vika.

Kieltäydyin jättämästä.noin kalliilla lemmikkiäni seurantaan. Ei rehellisesti ole enää varaa.

Ap

Mikä vakuutus sulla on sille? 

Onhan niissä omavastuut, mutta aika isoilta kuulostaa nuo summat.

Vakuutukset nostavat vain lisää maksuja. Eläinlääkärit tietävät, että yhä useampi ottaa lemmikilleen vakuutuksen -} Samalla maksut nousee. Sama ihmisten yksityisellä.

Jos sinulla ei ole rahaa: ÄLÄ OTA LEMMIKKIÄ!

Vierailija
28/115 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko mä käyttää nyt 500€ latteen ja hemmotteluhoitoihin itseeni, kun ei ole lemmikkiä? Mullahan jää ihan törkeästi säästöön.

Vierailija
29/115 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vakuutukset nostavat vain lisää maksuja. Eläinlääkärit tietävät, että yhä useampi ottaa lemmikilleen vakuutuksen -} Samalla maksut nousee. Sama ihmisten yksityisellä.

Mutta kyllähän minä jään voitolle jos otan vakuutuksen, ei ne maksut minun takiani niin paljon nouse?

Vierailija
30/115 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tällä rahalla saisi autokorjaamossa? Öljyt ja tulpat ja muuta vaihtotarviketta pyhään lehmään.

Vierailija
31/115 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saanko mä käyttää nyt 500€ latteen ja hemmotteluhoitoihin itseeni, kun ei ole lemmikkiä? Mullahan jää ihan törkeästi säästöön.

Jos sinulla on rahaa: Go nuts! Käytä mihin haluat. Jos ei ole, älä ota lemmikkiä kärsimään.

Vierailija
32/115 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koiralla ollut syntymästä asti vakuutus (vai oliko kasvattajalla jo joku sikiövakuutus?! :D) ja tällä hetkellä vakuutuksen hinta on 400e vuodessa. Kirpaisee maksaa sitä vakuutusta mutta tämä ketju taas palautti mieleen sen tärkeyden. En ole vielä hakenut vakuutuksesta mitään kun koira on ollut niin terve. Mutta uskon että heti jos irtisanoisin sen, koiralle tulisi vakavia, selittämättömiä oireita.

Vierailija
33/115 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mutta kyllähän minä jään voitolle jos otan vakuutuksen, ei ne maksut minun takiani niin paljon nouse?

Kyllä ne pikku hiljaa nousee, sitä myötä eläinlääkärimaksut. Vakuutusyhtiöt ja yksityiset sairaanhoidontuottajat, mukaan luettuna yksityiset eläinlääkärit, tässä voittaa.

Suurin osa vakuutusten maksajista ei koskaan saa mitään korvauksia. Jos saisi, ei vakuutusyhtiöt tekisi voittoa, eli eivät hyödyttäisi ketään, siis lähinnä omistajia.

Maksakaa toki vakuutusyhtiöille ja tehdään samalla Suomesta seuraava Amerikka, jossa lopulta vain rikkailla on oikeus hoitoon.myös eläinten.

Vierailija
34/115 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markkinarako muualta tulleelle ammattilaiselle tai jollekin uudelle alan konseptille.

Asiakkaita on, kun hinnat ovat kohtuulliset.

Vierailija
35/115 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavalla kerralla kilpailuta eläinlääkäriasemat, niillä on huomattavia hinnaneroja toimenpiteissä. Pienemmissä vaivoissa kannattaa käyttää kunnan- tai kaupungineläinlääkärillä, ovat halvempia, mutta yleensä ei ole resursseja suurempiin toimenpiteisiin, ainakaan kunnissa en tiedä kaupunkien tilannetta.

Vierailija
36/115 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun koiralla ollut syntymästä asti vakuutus (vai oliko kasvattajalla jo joku sikiövakuutus?! :D) ja tällä hetkellä vakuutuksen hinta on 400e vuodessa. Kirpaisee maksaa sitä vakuutusta mutta tämä ketju taas palautti mieleen sen tärkeyden. En ole vielä hakenut vakuutuksesta mitään kun koira on ollut niin terve. Mutta uskon että heti jos irtisanoisin sen, koiralle tulisi vakavia, selittämättömiä oireita.

Valitettavasti lemmikkini ei ole vakuutettu. Olin aika tietämätön noista tuolloin.

Ehdottomasti kannattaa pitää koirasi vakuutettuna.

Vierailija
37/115 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni koiran hammasremonttiin 1300 e kun jouduttiin tekemään kahdessa eri toimenpiteessä. Kk-palkka 1700 e.

Meillä on mennyt kahden kissan hampaisiin joku kolme tonnia.

Vierailija
38/115 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä aloitus olisi ollut lapsesta, täällä olisi jo kuorossa huudettu, että olisiko näitä asioita pitänyt miettiä ennen lapsen tekemistä.

Vierailija
39/115 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkukoiran 11v märkäkohtutulehdus -> hoito, leikkaus ja seuranta teholla maksoi 2800€.

Tuohon lääkkeet ja jälkitarkastus vielä päälle.

Vierailija
40/115 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni koiran hammasremonttiin 1300 e kun jouduttiin tekemään kahdessa eri toimenpiteessä. Kk-palkka 1700 e.

Ja haulikonpatruuna maksaa halvimmillaan vaan n. 0.50 centtiä.

Ei käyny kai mielessäsi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme