Leikitäänkö? On perjantai-ilta, olet 15-vuotias. Missä olet ja mitä teet?
Minä meikkaan, kuuntelen c-kasetteja ja valmistaudun vaeltamaan toria ympäri bestiksen kanssa.
Kommentit (73)
Kotona yksin tietokoneella kuten aina.
Pussikaljaa pihalla pohjiksi ennen nuorisotalon diskoa. Minulla on 5-10 inkkarikaljaa ja muilla enemmän. Kalja on kylmää ja muutenkin on kylmä, mutta kohta alkaa alkoholi lämmittää. On myös niitä, joilla ei ole omia juomia ja niille jätetään pohjat. Tupakkaa poltetaan. Yhtään en muista mitä puheenaiheet oli. Ehkä mopot, en muista. Varmaan ainakin just sitä ”mä oon ihan kännissä” sekoilua :D Oon porukan ainut tyttö ja vuosi on 1996.
On vuosi 2009 ja katselen youtube videoita kuten aina. Radiokin voi olla auki. Tosin näihin aikoihin asuin toisen vanhemman kanssa viikot muualla, eikä ollut edes tietokonetta siellä käytössä, joten iloitsin, että perjantaisin pääsin taas koneelle. Oli kyllä sellainen nuoruus mitä en muistele. Pahimpina aikoina katselin kaikkia youtuben muistovideoita ja surin esim kiusaaminen takia itsemurhan tehneitä. Jotkut ihmiset niistä videoista ovat jääneet mieleen varmaan ainiaaksi. Syntymäpäivät varmaan pahimpia ja muistan aina, kun eräskin video julkaistiin juuri sinä päivänä ja mietin, että tuokin nuori on jo päättänyt elämänsä ja ei jaksanut enää. Elämäni ei ole paljon muuttunut noista vuosista, vaikka sitä muutosta niin paljon toivoin.
Lähdössä Popedan keikalle. Tai ehkä Bogart Co. tai Dingo. Kolmas Nainen tai Mamba. :)
MTV on auki. Kicki juontaa. Katsotaan Will Smithin musavideota. Kohta lähdetään kavereiden kanssa keskustaan leffaan katsomaan MiB. Leffan jälkeen kaduille pyörimään, että mitä hemmettiä täällä niinku kuuluis tehä. Mut ei se haittaa ku on ihan törkeen hauskaa ja teen spirit!!!
On vuosi 2000. Luultavasti katson Salkkareita juuri tähän aikaan. Kahdeksalta on saunavuoro. Sen jälkeen katson ehkä jotain tv:stä ja sitten surffailen netissä. Mahdollisesti pientä kinaa nettivuoroista siskon kanssa. Surffailtuani siirryn omaan huoneeni ja kirjoitan päiväkirjaa myöhään yöhön tai aamuyöhön asti. Tähän tyyliin vietin varmaan jokaisen viikonloppuiltani. Ja en ollut jännä vaan epäcool hylkiö, joka istui aina kotona surffailemassa tai lukemassa.
Huijasin vanhempiani et olen yhdellä luotettavalla kaverilla. Oikeesti olen steissillä tai jossain kotibileissä. Juon ja vedän pilveä. Sektailen ventovieraiden kanssa.
Vanhempana muisten hurjaa nuoruuttani.
Vierailija kirjoitti:
Kaupan edessä, kyselemässä kuka hakisi bissee.
Vaikka sama. "Voitko hakea omppuviiniä, saat hakuria loput tosta rahasta". Ja aina joku janoinen puliukko löytyi hakemaan! Sitten vaan kaupungille hörppimään ja segoilemaan!!
Olisin kotona ja kuuntelisin musaa koneelta. Myöhemmin soittelisin parille ystävälle ja kysyisin mitäs kivaa keksittäisiin lauantaiksi.
Juotiin ehkä yhdet siiderit ja lähdettiin levikset jalassa Hesburgeriin syömään. Piti mennä kotiin viimeistään 23.30 bussilla. Tämä oli 90 lukua.
Leikitään vain. Olen kotona ja kaikki harrastus- ja juhlimispaikat on suljettu, konsertit ym. peruttu ja kavereita ei saa nähdä. Näin vietin viisi vuotta eli käytännössä koko teini-ikäni.
Kiitos hysteerikoille ihan hel.. hirveän paljon.
https://www.talouselama.fi/uutiset/rokotteen-jakaminen-kestaa-ainakin-n…
Huomaatteko ollenkaan, että teidän nuoruus oli aivan erilainen kuin se, johon omat lapsenne pakotatte sairaine katanteenimääräyksineen.
Te varastatte lastenne nuoruuden.
Olisin limudiskossa Korson nutalla kaverin tai serkun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Olisin limudiskossa Korson nutalla kaverin tai serkun kanssa.
Mites sun oma lapsi? Ainiin sehän on karanteenissa, kun joku jossain oli nuhassa ja diskoja ei järjestetä enää vuosiin. Kaikki on suljettu ja kielletty.
Nuorisotalolla.... Pienellä paikkakunnalla. Tai ehkä paikallisen grillin sisätiloissa tai katoksessa. Voisin juoda 3-5 pussikaljaa ja mennä kotiin 23:30 purkkaa syöden.
Kaverin luona ropettamassa Tiimarin prinsessavihkoon hevostarinoita, tai kotona koneella selaamassa heppafoorumeja ja Harry Potter-fanisivuja
Olen kotona perheen kanssa katsomassa telkkaria. Ehkä kirjoitan päiväkirjaan jotakin suuresta ihastuksestani, jolle en koskaan montaa sanaa sanonut, vaikka olimme samalla luokalla koko yläasteen.
Vierailija kirjoitti:
Leikitään vain. Olen kotona ja kaikki harrastus- ja juhlimispaikat on suljettu, konsertit ym. peruttu ja kavereita ei saa nähdä. Näin vietin viisi vuotta eli käytännössä koko teini-ikäni.
Kiitos hysteerikoille ihan hel.. hirveän paljon.
https://www.talouselama.fi/uutiset/rokotteen-jakaminen-kestaa-ainakin-n…
Tervemenoa köyhien ja syrjäytettyjen ihmisten todellisuuteen.
Päivällä todennäköisesti viinakaupan kulmilla metsästäen hakijaa.
Illalla kännissä kiertelemässä kaupungilla etsimässä tussua ja tappelua.
Jos ei tie vie illan mittaan putkaan (vei aika usein vaikka ala-ikäinen olinkin :-), keskeria kittamassa jossain räkälässä jossa ei ikärajoista piitata.
Biljardia, jukeboksia, tíkkaa ja ulkona aina välillä tiukkaa viinaa tai tabuja että saa pään kunnolla sekaisin.