Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*-*- TAMMENTERHOT perjantai -*-*

04.08.2006 |

aloitanpa pinon kun taas hereillä oon :)

OOtan ukkoo kotio,on kaverien kans tikkaa heittääs :)

Niin siinä sen siskon koiran kanssa kävi,että seinäjoella eivät voineet muuta todeta,kuin että on ilmeisesti reikä henkitorvessa ja siitä se ilma menee ihon alle,on kuulemma mäyräkoira kuin ilmapallo.. olivat sitä siellä vähän sitä tyhjänneet ja soitelleet tampereelle,siellä oli täyttä,joten siskon mies läks täältä hesaan koiran kanssa kiireellä !

melkoinen matka ajaa koiraa leikkaukseen...

mut eipä mulla muuta," myöhemmin" lisää ;)

Maria ja himpula 16+5

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt me ollaan vihdoin viimein lähdössä etelän maille viikoksi. Kovasti jännittää, miten meidän pikku-ukko jaksaa koneessa olla meidän sylissä kokonaiset 4 tuntia, kun jo pieni hetki on nykyään hankalaa.

No, se on pieni murhe, kun pääsee viikoksi eroon arjen pyörityksestä ja saadaan olla ensimmäistä kertaa kesän aikana yhdessä miehen kanssa lomalla.

Masu voi niin hyvin, että unohdan välistä, että edes raskaana olen. Toivottavasti kaikki on kunnossa, kun liikeitä ei tässä lähipäivinä ole ollut aikaa jäädä kuulostelemaan. Hentoja liikkeitä olen ollut tuntevinani jonkun aikaa, mutta kiva kunhan vahvistuvat tästä vielä niin, että voi varmasti tietää milloin kyse on vauvan liikeistä eikä oman mahan murinoista.

Nyt täytyy lähteä laittamaan itseä lähtökuntoon!

Terkuin Taneli + pikkukirppu 17+5

Vierailija
2/14 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taneli75: vähän samat jännityksen aiheet on meilläkin, sillä kuukauden päähän on varattuna Kreetan matka, ja tuo taapero 1 v 8 kk on mallia " ei pysähdy koskaan" . PItää varata jotain uutuusjuttuja matkalle, ja sitten on vaan pakko kävellä käytävällä jne.

Resepteistä: kävin vielä uudelleen kaikki mahdollisest reseptijemmani läpi, ja sitä suklaakookoskiisseliä ei enää löydy. Pitänee testata vain kylmiltään, tai jos jollakulla toisella se vielä oli?

Laitan tähän kuitenkin kaksi lempparireseptiäni, joita tein eilen:

Jauhelihapannari:

500 g jauhelihaa

1 ps sipulikeittoainesta

1 prk kermaviiliä

6 dl maitoa

3 munaa

3 dl vehnäjauhoja

2 dl juustoraastetta

1. sekoita jauheliha, sipulikeittoaines ja kermaviili keskenään.

2. anna seoksen vetäytyä hetki, ja paista pannulla

3. Sekoita maito, munat ja jauhot keskenään taikinaksi

4. vuoraa uunivuoka/pelti leivinpaperilla ja lisää jauhelihaseos vuokaan.

5. kaada taikina jauhelihan päälle ja ripottele juustoraaste päälle.

6 paista 225 astetta noin 30 min.

Helppo, maistuva ruoka.. Jälkkäriksi voi tehdä vaikka tavallista pannaria ; )

Pizzakierteet 24 kpl

8 dl vehnäjauhoja

1/2 tl suolaa

1 1/2 tl leivinjauhetta

100 g margariinia

3 dl tomaattimehua

täyte:

200 g savukinkkua

3-4 dl voimakasta juustoa

2 tl sinappia

2 tl oreganoa

-sekoita jauhot, suola, leivinjauhe kulhossa. Nypi rasva joukkoon. Lisää tomaattimehu, ja vaivaa nopeasti sileäksi.

Sekoita täytteen aineet. Jaa taikina kahteen osaan, kauli kevyesti nelikulmioksi n 30x40 cm. Jaa täyte taikinalevyille. Kierrä levyt rulliksi pitkistä sivuista alkaen. Leikkaa kumpikin rulla 12 palaan. Laita muffinivuokiin uunipellille. 10-12 min, 225 astetta.

Sopii hyvin lisäruuaksi esim salaatin kanssa, suolaiseksi synttärikahvipäytään yms. Täytettä voi vaihdella, olen tehnyt kasvisversioitakin.

Nyt töihin!

t. meku rv 15+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin liityn joukkioon...

Koko raskauden ajan on vain jostainsyystä tuntunut ettei tämä raskaus ole aivan tavanomainen, niin ei ole huvittanut odotus-palstalla vierailla, mutta kai se on uskottava kun lapsi kasvaa ja maha kasvaa ja ...

Eli jospa se tästä,

Treema = ¨ viikkoja lieneepi hiukka reilu 16..

Vierailija
4/14 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollu vähän samanlaiset fiilikset kuin sulla Treema. Raskaus on kyllä sujunut hyvin (ja ilman mitään ikäviä oireita), mutta jotenkin en ole halunnut asiaa ajatella. Tai ehkä lähinnä huolehtia. Ultran jälkeen sitten yritin rentoutua ja ruveta puhumaan asiasta, että tajuiaisin itsekin olevani raskaana.

wei rv 14+5

Vierailija
5/14 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=crimson]Mukavaa, että noita reseptejä alkaa tulla! Kiitos kaikille jo niitä lähettäneille. Jospa mullekin alkaisi ruoka maistumaan....

(.) on ennallaan. Maha pyrähti pikku kasvun alkuviikosta ja nyt taas tuntuu ettei se ookaan kasvanut ja muljahduksiakaan ei oo tuntunut :( Höh... Tätä se kai tässä vaiheessa on...

Vihlooko teillä kenelläkään kohdunsuuta tai jotain aluetta siellä päin? Mulla on tällä viikolla vihlonut ja olen hiukan huolissani. Pissatessakin se tuntuu, mutta viime pissanäytteessä ei ollut mitään. Samanlaista pikkusärkyä/vihlontaa tuntuu usein kuukautisten aikaan, kun vuoto on runsaimmillaan. Mutta mulla ei siis oo ollu mitään vuotoja, vaan tuo vihlonta. Pelottaa tulehdukset ym. Ei oo kyllä suppareita tai pahanhajuista vuotoa. Onko kellään kokemusta??

Itsekin voisin laittaa yhden reseptin, jota tulee aina silloin tällöin laitettua.[/color]

[color=violet]Tonnikala-kasvispaistos

Uunipellille leivinpaperin päälle sekoitetaan pussillinen peruna-sipulisekoitusta ja (pakaste)kasviksia maun mukaan. Päälle pari purkkia tonnikalaa ja hieman tonnikalan nestettä purkista koko jutun päälle. Juustoraastetta ja pizzamaustetta päälle ja uuniin ~200 astetta ja noin puoli tuntia (kunnes juusto kullanruskea).

Helppo ja suht kevyt ruoka, voi helposti varioida eri juustoilla taikka eri tonnikaloilla (vesi, öljy, tomaatti).[/color]

[color=steelblue]Hasselbackan perunat

Perunat kuoritaan ja tehdään terävällä puukolla viillot lähes pohjaan asti koko perunan pituudelta (helppo tehdä isossa lusikassa). Nokare voita, suolaa ja korppujauhoja. Uunipellillä leivinpaperin päällä noin 30-45 minuuttia 200 asteessa.

Hyvää vaihtelua tavallisille keitetyille perunoille esim. liharuuan kanssa. Peruna aukeaa nätisti noista viilloista ja päällä rapea korppujauhokuorrutus.[/color]

Oisko kellään hyviä uuniperunoiden kastikeohjeita...ilman tuorejuustoja tietty :) Tällä hetkellä tuntuu että

ehkä

voisi maistua uunissa tehdyt Rosamunda-perunat, jos saisi taiottua jotain ihanaa kastiketta... esim. kermaviili-kinkku-persilja......

terkuin Sinda & Nipsu rv 15+6[/color]

Vierailija
6/14 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tosin on kaikenaikaa oirehtinut kummasti, epämääräistä vuotoa, väliin jiukan verensekaistakin, selkää ja vatsaa juilii päivittäin, aivan kuin supistelisi...

Ultrassa todettiin sitten että istukka on kohdunsuulla, joten ei saisi liikoja rasittaa itseään, mutta kun on remppa kesken ja kaksi pientä lasta kotona, niin miten oot vaan ja makaat laakereillasi???

Vierailija
7/14 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirabella: Kun teidän lapsi harjoitteli päiväkodissa olemista ja oli siellä puoli päivää ilman vanhempia niin maksoitteko ruuasta jonkun summan? Meillä alkaa myös ensi viikolla päiväkotiin tutustuminen ja tarkoitus olisi eka olla siellä muksun kanssa, sit jättää vähäksi aikaa yksinään sinne ja mie haluaisin just kokeilla tuota puolipäivää oloa ennen kuin ressukka joutuu olemaan koko päivän siellä. Ajattelin, että jos veisi n. klo 10 aikaan ja hakis päiväunien jälkeen pois.

WEI: Eiköhän nämä meidän tytsit ihan hyvin ala pärjätä hoidossa, meneekö teilläkin tyttö päiväkotiin? Meidän tyttö on reipas ja nopsaan lämpenevä ja puhuu jo aika hyvin, joten ihan luottavaisin mielin tässä ollaan.

Ihania reseptejä on jo tullut, pitäisi nyt heti ne tulostaa tai kopioida etteivät unohdu! Miekin voin yrittää jotain laittaa, kuhan on aikaa kirjoittamiseen..

Juu, eipähän tarvinnut töissä kertoa masuvauvasta kun kävin siellä.. Ei mennyt kauaa kun työkaveri kysyi milloinkas on perheenlisäystä tulossa...!!! No, nytpähän siellä sitten tietävät eikä tartte stressata:) Tosin esimies palaa vasta ensi viikolla töihin...

Ihana viikonloppu tulossa, joten nautitaan tammenterhot nyt kunnolla:)

tikru+ tiuhti 16 (vähänkö nää viikot menee vauhdilla..)

Vierailija
8/14 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on taas menny koko aamupäivä niin rattoisasti siivotessa et nyt on aivan kamala väsy päällämut en vaan saa aikaiseksi mentyä nukkumaan kun esikko vielä tuolla kaappeja koluaa enkä henno jättää yksinään touhuilemaan.

oli tosiaan kivoja ohjeita ja oli kyllä mekun ohjeet niin tuttuja et taitaa olla mullakin jossain (jälleen kerran) kaarinan kirjassa, ainakin niitä pitsakierteitä oon tehny joihinkin juhliinkin kun ne oon niin nopeita ja helppoja.

tikru06 vai kuka se oli kun eilen kyseli siitä mun hempasta (sori kun ei nyt täs väsymykses tuu nikki mieleen). mulla on aina ollu aika hyvä hemppa, alimmillaan on ollu jotain 130 kieppeillä kummassakin aiemmassa raskaudessa mut tää oli ihan eka kerta et se on tässä vaiheessa vielä noussu, oli viimeksi mitattaessa nimittäin 146. kyllä se mun terkkakin sitä vähän katto et onpa hyvä, mut eihän siitä haittaakaan oo joten ei se asiaa ihmetelly sen enempää.

maha ihan ennallaan, ei suurempia uutisia.

nyt lähden vähän sohvalle löhöämään kun ei muuten pysy silmät auki...

sapa

Vierailija
9/14 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tikru06: en nyt tarkkaan muista kun siitä on jo kolme vuotta :-) Taisi olla niin että harjoiteltiin jotain 3 päivää. Taisi olla niin että kun jäi ruokailemaan niin siitä päivästä jo maksettiin. Voi olla että käytiin harjoittelemassa ennen virallista aloituspäivää. Kannattaa soittaa päiväkotiin tai käydä juttelemassa johtajan kanssa.

(.) tänään töissä on vähän supistellut, johtunee kun on kauan istunut paikoillaan kun puhelin on soinut niin ahkerasti :-( Paljon liikkumistakin on tuntunut.

Töiden jälkeen äkkiä kotiin käymään ja veneelle matka käy!

Aurinkoista viikonloppua!

Mirabella + Albert 18+4

Vierailija
10/14 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

treema: tervetuloa joukkoomme sekalaiseen!

kaima: tarkoitit ihanalla viikonlopulla varmaan näitä ilmoja? sitä pelkäsinkin. just kysyin mieheltä että eikö nämä helteet koskaan lopu! sais tulla jos syksy. aika tuskallista näillä lämpötiloilla makoilla kotona saikulla, kun heti jos jotain tekee, niin ihan tuskanen olo! (eli lienee tullut ilmi että en oo mikään kesän ylin ystävä;)) ei oo mikään viidakkojen kisuli täällä, enemmänkin sellanen siperian tiikeri tj:)

sapa: tuota väsymystä liikkeellä täälläkin. onkohan ne ruiskuttanut jotain tänne nokian ilmaan? tosin viime yönä oli vaikea löytää hyvää nukkuma-asentoa; kun välillä tuli kuuma, ja sit pisti kurkkua jne... eli ehkä siks nukuttaa. heräsin puolentoista tunnin unilta kun mies tuli kotiin. oli yllätys kun luulin joutuvani hakeen hänet töistä. nooh, nyt odotellaan viilenevää iltaa ja lähetään vasta sit kauppaan.

voih, tässä välissä oli jo vähän viileempää, huomas ihan et turvotuskin väheni, mut kyllä se vaan pukkaa takas kun on näin kuuma. (tää on aihe josta usein keskustellaan miehen kaa, hällä kylmä jos alle 20 ja mulla rupee silloin oleen jo ihan tuskaisen kuuma. ja mies vaan nauraa:()

(.) ei kummempaa. illalla taas pötkölläni tuota kumpuani tunnustelin. varsinkin iltaisin sängyssä tuntee tuon massukan, ja selällään makoilessa kyllä tulee sellanen paine, et ihan kuin massun päällä ois jotain.

raukea-tikru ja lämpöisessä polskutteleva simppis TASAN 19!!! taas viikko täynnö:) enää viikko uuteen kymmeneen...

Vierailija
11/14 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me lensimme kuuden tunnin lennon, kun esikoinen oli 1v 2kk. Jännitin tosi paljon matkan sujumista, mutta se olis turhaa. Ukko nukkui aika ison osan matkasta, vaikka olin varma, että ei nukahda siinä hässäkässä. Ehkäpä jännitys ja iso määrä ihmisiä väsyttivät. Lento vielä lähti tosi typerään aikaan suhteessa yö- ja päiväuniin.

Sen jälkeen ollaan lennelty enemmän ja vähemmän yhden ja kahden lapsen kanssa. Matkat on aina menneet hyvin. Pientä kiukkuamista on joskus ollut, mutta ei suurempaa tuskastumista. Pienet yllärit laukussa tekee ihmeitä.

Kävin neuvolassa. Paikalla oli sijainen, joka oli minun makuuni liian sydämellinen ja ihana ja kuunteleva ja sympaattinen ja empaattinen jne... jos nyt voi olla liian mitään noista. En vaan jaksa sellaista " voi hellan lettas meininkiä" . Vaikka olen raskaana, ei minulle tarvitse lässyttää. Ymmärrän vielä puhetta. Ainakan pääsääntöisesti. ;)

Kaikki oman navan alla, yllä ja ympärillä hyvin. Syke saatiin lopulta pitkän yrittämisen jälkeen kuulumaan. Epeli ei pysynyt yhtään paikallaan. Aina kun tapaus saatiin kikkiin, livisti jonnekin. Syke oli 140. Sain seuraavan neuvola-ajan vähän aikaisemmin kuin olisi ollut tarvis. Edellisissä raskauksissa on supistellut kovasti aika aikaisessa vaiheessa ja terkka oli sitä mieltä, että otetaan seuraava käynti aikaisemmaksi, jos nytkin alkaa supistelemaan. Ei tarvitse erikseen varata aikaa, jos supistelut alkaa. Menen vähän ennakkoon, koska ei siitä mitään haittaakaan ole. :)

Kohta leipomaan. Esikoisen nelivuotissynttäreitä juhlitaan huomenna. :)

Vierailija
12/14 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuressa suosiosso Babette Colen kirja " kun äiti muni" Luultavasti kirjastostakin saa lainaksi. Olen tytöille lukenut sitä n.2-3 vuotiaan ikäisestä,heti kun on kysymyksiä tullut että miten ne vauvat masuun menee jne jne. Jotenkin aivan ihana kirja,äitin ja iskänkin mielestä.Hauska,mutta kerrotaan kuitenkin asiat niin kuin ne on. Pienille lapsille on aivan ihana selittääkin asiaa kun he ottavat kaiken niin luonnollisesti vastaan =)

Nyt pitää rientää,oli vaan pikaisesti päästävä lukemaan kuulumiset.

T:Isa ja masukki 15+5

Vierailija
13/14 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinda kirjoitit: Vihlooko teillä kenelläkään kohdunsuuta tai jotain aluetta siellä päin? Mulla on tällä viikolla vihlonut ja olen hiukan huolissani. Pissatessakin se tuntuu, mutta viime pissanäytteessä ei ollut mitään. Samanlaista pikkusärkyä/vihlontaa tuntuu usein kuukautisten aikaan, kun vuoto on runsaimmillaan. Mutta mulla ei siis oo ollu mitään vuotoja, vaan tuo vihlonta. Pelottaa tulehdukset ym. Ei oo kyllä suppareita tai pahanhajuista vuotoa. Onko kellään kokemusta??

> Mulla on kuvailemiasi kipuja ollut viime ja taman viikon aikana. Kavin viime viikon maanantaina laakarissa pissatulehdusta testaamassa mutta ei sita ollut. Sellaista ihme pikku nippailua ja kivistysta on ollut nimenomaan just jossin kohdunsuun/emattimen alueella. Kohtuun en kipuja paikallista. Nyt on tosin vaiva poispain menossa, harvemmin enaa tuntuu. Mitaan vuotoja ei oo tullut, joten eikohan kyse ole ihan vaarattomista kasvukivuista edelleen.

Meilla on muuten tasmalleen samat viikot menossa.

Terveisin AliinaK + Nuppu 15+6

Vierailija
14/14 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun nyt on pitänyt niin kiirettä,ollaa käyty kattelemassa omakotitalo tontteja ja oltais saatu tontti 84 eurolla,mutta päätettiin sittekkin ostaa semmonen omakotitalo jonka joku on jo aikasemmin rakentanu,ja sitten vähitellen talon sisausta muokataan mieleisemmäksi..nyt oon jo jonki aikaa tuntenu vauvan liikkeet,eniten iltasin..ensimmäinen ultra mulla on 15.elokuuta,vihdoinki näkee kuka siellä masussa on:)onko täällä tammikuisissa ketään tampereen kalkusta tai edes läheltä,ois kyllä kiva tutustua..

mansemamma ja masuasukki 17+2