Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö nämä sanonnat paikkansa sinun kohdallasi: Oletko hidas hämäläinen, eloisa karjalainen jne.?

Vierailija
04.08.2006 |

Mistä vanhempasi ovat kotoisin ja missä itse olet viettänyt lapsuutesi?

Itselläni on hyvin pitkälti karjalainen luonne; isäni puolen suku on Kannakselta ja itse olen ensimmäistä sukupolvea, joka on syntynyt " Uudessa Suomessa" . Olen äkkipikainen, eloisa, tietyllä tapaa laiska, puhelias, vieraanvarainen jne.

Äitini on Kymenlaaksosta ja hänen sukunsa on asunut samalla paikkakunnalla viimeiset 300-400 vuotta. Ja itse siis olen asunut Kymenlaaksossa ja asun edelleen, vaikkakaan en enää samalla paikkakunnalla kuin lapsuudessani.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pälisee ja pölisee mutta tolkkua ei saa ja huijaa kuitenkin ;-D

Vierailija
2/17 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oon kyllä kiero, valitettavasti ja vastuun jätän kyllä aena kuuntelijalle. Ammatti on kiinteistönvälittäjä... *kjäh*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilta puolilta karjalainen olen. Tiiä sitten miten karjalainen olen.

Vierailija
4/17 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja paremmin ei voisi minua kuvata ;)

Vierailija
5/17 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä pohjanmaalta kuten myös hänen koko suku.

Olen eloisa ja puhelias.

Vierailija
6/17 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en ole.

Vierailija
7/17 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetin hämäläinen,kirottu karjalainen ja saatanan savolainen.........Olen näitä kaikkia.

Vierailija
8/17 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savolaeset tulloo ja valtoo muan! -verjnuarmu-

Vierailija
9/17 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Helvetin hämäläinen,kirottu karjalainen ja saatanan savolainen.........Olen näitä kaikkia.

Äidin suku Hämeestä, isän suku Karjalasta ja Savosta...:)

Vierailija
10/17 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Kiero kuin korkkiruuvi" ei tarkoita kettumaista luonnetta vaan sitä, että esim. keskustellessa vastuu siirtyy kuulijalle. Eipä sitä tiukkapipot ymmärrä.

Olen savolais-karjalaesella perimällä varustettu Savo-Pohjois-Karjala -akselilla asustelleena tappauksena ehtoo tavaroo.

Vierailija:

Savolaeset tulloo ja valtoo muan! -verjnuarmu-

Vierailija
11/17 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvut myös kotoisin sieltä.

Vierailija
12/17 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

puoliskoni on siis puoliksi hämäläinen ja puoliksi karjalainen :D Hänen vanhempiinsa samoin pätee nämä stereotypiat. Omat vanhempani ovat myös eloisia karjalaisia.

Tyttäremme on kotoisin Etelä-Kiinasta, jossa on kuulemma Kiinan karjalaiset - ja sopii sukuun kuin nenä päähän :)

Vierailija
13/17 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuulemma näkyy aika selvästi. Tosin on toi satakuntalainen vittumaisuus tarttunu ihan kiitettävän hyvin jo.

Vierailija
14/17 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan rehellisyyttä ja oikeudenmukaisuutta.

Vierailija
15/17 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirkonkirjoista löytyy 1500-luvulle asti. Ja jotenkin kun tapaan eteläpohjalaisia, mentaliteetti tuntuu hirveän tutulta. Asenne työhön ja perheeseen on samanlainen ja huumori on kuivakkaan reipasta.

Isäni suku on karjalais-savolaista. Se puoli itsessäni on vähän vieraampi, kaipa tuo äidin puoli on läheisempi.

En ole missään nimessä jäyhä, vaan räiskähtelen ja tuiskahtelen miten sattuu, kutsun myös ihmisiä mielelläni kylään, mutta aika ylpeä luonne olen. Sellainen vähän leuka pystyssä koko ajan, jopa fyysisesti. Se on jotain sellaista " kyllä MINÄ pärjään" ajatusta.

Vierailija
16/17 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen satakuntalaisen ja pohjanmaalaisen risteymä...Eli voitte arvailla luonteen piirteitäni:). Kärsimätön, jääräpäinen, nykyään vanhemmiten myöskin olen tiukkapipoisempi ja jopa vittumainen... lievä kateuskin on tullut vanhemmiten paremmin esiin... joissain tilanteissa tietyt piirteet ovat tulleet kylläkin plussaksi joka tarkoittaa, etten enää anna muiden ihmisten kävellä ylitseni... silti olen jokseenkin ylpeä sukutaustastani...

Vierailija
17/17 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kirkonkirjoista löytyy 1500-luvulle asti. Ja jotenkin kun tapaan eteläpohjalaisia, mentaliteetti tuntuu hirveän tutulta. Asenne työhön ja perheeseen on samanlainen ja huumori on kuivakkaan reipasta.

Isäni suku on karjalais-savolaista. Se puoli itsessäni on vähän vieraampi, kaipa tuo äidin puoli on läheisempi.

En ole missään nimessä jäyhä, vaan räiskähtelen ja tuiskahtelen miten sattuu, kutsun myös ihmisiä mielelläni kylään, mutta aika ylpeä luonne olen. Sellainen vähän leuka pystyssä koko ajan, jopa fyysisesti. Se on jotain sellaista " kyllä MINÄ pärjään" ajatusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä