Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetteko henkilökohtaisesti koronan sairastaneita?

Vierailija
22.01.2021 |

Tässä on nyt kohta vuosi mennyt covid-19 rantautumisesta Suomeen. Ystävä- ja tuttavapiirissä ei ole tiedossa yhtäkään, joka olisi sairastanut koronan. Siltä osin se näyttää olevan esillä vain medioissa. Olenko kokemuksieni kanssa yksin vai onko myös muita?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Sukulaiseni sai koronan työpaikalta ja äsken kuulin, että puolisonsakin on nyt saanut diagnoosin. Aikuisen lapsen kaveripiirissä on ollut useita tartuntoja, tartunnat ovat tulleet sieltä ja täältä ei ei samasta paikasta.

Vierailija
22/61 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoäitini sai sen palvelukodissa ja kuoli siihen viikon jälkeen sairastumisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montakin, kaikki alakouluiläisiä lapsia. Tartunnat siis koulusta, jossa työskentelin aiemmin.

Vierailija
24/61 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi serkkuani keväällä. (toisella vakava, sairaalassa, ei teholla, toisella lievä)

Yksi ystäväni keväällä, vakavasti, tehohoidossa.

Siskoni nyt ennen joulua. Lievä tauti.

Yksi työkaverini ennen joulua. Kohtalainen tauti.

Lisäksi keväältä todennäköisiä tapauksia 4 kpl. Silloin ei päässyt testiin.

Toinen siskoni, sairaanhoitaja saanut rokotteen. Ei sivuvaikutuksia.

Vierailija
25/61 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtään. En myöskään tiettävästi tunne ketään, joka tuntisi koronan sairastaneen. Ihmettelen, miten tauti voi olla muka yleinen, kun itsellä ei ole minkään laista suoraa tai edes välillistä kontaktia sairastuneisiin, vaikka aika laaja tuttavapiiri onkin. 

Vierailija
26/61 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen muutaman. Kaikilla lievä tauti. Eiköhän se oo ihan normaalia, että tuntee kausiflunssan sairastaneita.

Vierailija
27/61 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään. Kumppanin puolelta isompi suku eikä sieltäkään kukaan ole saanut vaikka liikkuvat lähes normaalisti. 

Oltiin kyllä flunssassa miehen kanssa ja mies kävi testissä koska sairastui ensin ja sai töistään flunssan. Ei ollut koronaa eikä kellään hänen työkaverillaan. Itse sain sain saman flunssan jonkun päivän kuluttua mutta sillä erolla ettei minulla ollut kuumetta. En käynyt testissä koska mieheltäni tuon sain. 

Vierailija
28/61 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden tapauksen. En ollut yhtään yllättynyt, oikeastaan ihmettelen miksei sairastanut jo aikaisemmin. Juuri tällainen sankari, joka vähät välittää suosituksista tai rajoituksista. Käynyt koko ajan baareissa, matkustellut, järjestänyt itse isoja juhlia ja illanistujaisia. Samana päivänä, kun ilmoitti somessa pystyvänsä vihdoin kahden viikon sairastamisen jälkeen hengittämään, järjesti hotellissa synttärijuhlat ja seuraavalla viikolla lähti Lappiin. Idiootti.

Vierailija
29/61 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseni lisäksi yksi työkaveri sairastanut, lievänä nuhakuumena meni molemmilla, eikä mitään jälkioireita. Kummallakaan ei kukaan samassa taloudessa asuva sairastunut, ainakaan testien mukaan ei tullut tautia.

Vierailija
30/61 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Yhdellä oli oireena koko taudin aikana vain pieni nuha, ei mitään muuta. Toinen taas joutui teholle, mutta on onneksi toipunut kokonaan.

Vierailija
31/61 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, olenko itse ja perheeni sairastanut, koska emme päässeet testiin.

Itse en tunne henkilökohtaisesti ketään, jolla olisi testillä todettu korona.

Perhepiirissäni on henkilö, joka joutui tekemään laittomia ylitöitä, kun työnantajan lapsi sairastui koronaan.

32/61 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään. Olen koko korona-ajan työskennellyt normaalisti vilkkaassa kaupan alan toimipaikassa asiakaspalvelutehtävissä.

Olin aika varma, että saan sen pian leviämisen alettua, mutta ei 🤷‍♀️

Vierailija
33/61 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiiristä 1 kuollut, 1 sairastunut ja lisäksi 1 työkaveri sairastanut.

Vierailija
34/61 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, lapseni ja kaverinsa.

Vierailija
35/61 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne yhtään. En myöskään tiettävästi tunne ketään, joka tuntisi koronan sairastaneen. Ihmettelen, miten tauti voi olla muka yleinen, kun itsellä ei ole minkään laista suoraa tai edes välillistä kontaktia sairastuneisiin, vaikka aika laaja tuttavapiiri onkin. 

Ei kai kukaan hölötä toisten terveystietoja ympäriinsä? Vai miten hyvin sinun tuttavapiirissä käsitellään toisten sairaudet?

Vierailija
36/61 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Keski-ikäinen nainen, sairasti aika pahasti vaikka ei sairaalaan joutunutkaan. Sen jälkeen ollut sydänvaivoja ja jatkuvaa väsymystä. Joutuu tekemään osa-aikaista työtä. Sairasti ihan alkuvaiheessa, muistaakseni huhtikuussa. ja siis edelleen sairastuminen tuntuu voinnissa.

Vierailija
37/61 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duecorso kirjoitti:

En tunne ketään. Olen koko korona-ajan työskennellyt normaalisti vilkkaassa kaupan alan toimipaikassa asiakaspalvelutehtävissä.

Olin aika varma, että saan sen pian leviämisen alettua, mutta ei 🤷‍♀️

Samoin tunnen työni puolesta paljon yritysmyyjiä ja kiinteistövälittäjiä. Kukaan ei ole ollut poissa pelistä kahta viikkoa ja ei ole mitään puhunut. Yleensä juorutaan paljonkin.

Vierailija
38/61 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen useamman ja olen itse sairastanut. Valitettavasti tunsin myös muutaman siihen kuolleen.

Tunnen kaksi sairastunutta ja 3 siihen kuollutta.Yhteenä siis viisi. Itse en ole sairastanut ja toiv. en sairastuisikaan. Sen verran paha tauti on...

Vierailija
39/61 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Pariskunta Keski-Suomesta sairastui Uudellamaalla käydessään koronaan. Vaimo sairasti kotona ja parani. Mies joutui sairaalaan ja teholle, jossa 4 vkoa hengityskoneessa. Ei selvinnyt, vaikka oli hoikka ja terve muuten. Hautajaiset kohta perhepiirissä.

Vierailija
40/61 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä aloittaja asuu?

Kyllä nyt tähän mennessä lähes väistämättä jokainen tuntee jonkun sairastuneen.

En henkilökohtaisesti tiedä ketään sairaalaan joutunutta tai kuollutta. Anoppi sen sijaan tunsi kaksi tautiin Suomessa menehtynyttä. Hän kun luonnollisesti tuntee vähän vanhempia ihmisiä ikänsä takia. Nämä olivat molemmat iäkkäitä ja monisairaita.