Tunnetteko henkilökohtaisesti koronan sairastaneita?
Tässä on nyt kohta vuosi mennyt covid-19 rantautumisesta Suomeen. Ystävä- ja tuttavapiirissä ei ole tiedossa yhtäkään, joka olisi sairastanut koronan. Siltä osin se näyttää olevan esillä vain medioissa. Olenko kokemuksieni kanssa yksin vai onko myös muita?
Kommentit (61)
En tunne ketään. Toisaalta mahtavatko kauheasti huudella tartunnasta yleisen lynkkauksen pelossa
tunnen 4-5 koronan sairastsnutts ihmistä. lisäksi tiedän että työkaverin vanhat vanhemmat molekmat sairasti sen.
En ole kyllä kuullut kenenkään tuntemani sairastaneen. Sinänsä aika vieras aihe, vaikka paljon mediassa esillä.
Tunnen useamman ja olen itse sairastanut. Valitettavasti tunsin myös muutaman siihen kuolleen.
Kaksi tunnen, ja sitten olen ollut tekemisissä parinkymmenen sairaalahoidossa olleen kotonapotilaan kanssa töiden merkeissä, mutten voi sanoa että tuntisin heidät.
En henkilökohtaisesti yhtään. Lapsien kavereissa on ollut kaksi nuorta joita en itse ole koskaan tavannut.
Ja siis pääkaupunkiseudulla asun.
Yksi lievä Suomessa, ohi parissa päivässä lievin oirein.
Yksi tehohoitoa vaatinut ulkomailla. Kotiutettiin alta viikon, mutta vielä vähän heikottaa.
Tunnen useammankin. Läheisesti kolme: yhden lapsen, kaksi aikuista. Toinen aikuinen meinasi joutua sairaalaan ja pelkäsi kuolevansa (astma) toisella on edelleen vakavia oireita vaikka kohta vuosi sitten sairastui. Lapsella meni tauti ohi ihan nuhana. Asun Helsingissä.
Juu tunnen. Minä ja mieheni. Kummallakin oli muutaman päivän pientä nuhaa ja haju- ja makuaisti normaalia heikompi ehkä viikon ajan. Samasta altistuksesta muutama muukin sai tartunnan, kaikilla tuollainen samanlainen nuha.
Kuten silloin viime kerralla kun tämän postasit kerroin, niin:
* itse todennäköisesti sairastin sen (ei päässyt testiin)
* kahdella työkaverilla oli labravahvistettu tapaus
* työkaverin vaimo oli viikon sairaalassa koronasta
* kolmas työkaveri ja poikansa todennäköisesti sairastivat koronan, ei testattuja
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti tunsin myös muutaman siihen kuolleen.
Ajatuspieru. Valitettavaa ei ole se, että tunsin heidät vaan se, että kuolivat.
Tunnen. Itseni ja kaksi työkaveria.
Tunnen kaksi. Toinen asuu Ruotsissa.
Muutama työkaveri on sairastanut covidin.
Voihan sitä ihan hyvin olla taudilta välttynyt tuttavapiiri, riippuu ihan asuinalueesta, piirin koosta ja elämäntilanteesta.
Mutta yritätkö AP siis rivien välissä vihjailla, että covidia ole olemassa? Ihan oikeasti?
Kuvitteletko, että kaikki maailman maat ja mediat ovat jossain salaliittossa, jolla yritetään saada miljardit ihmiset uskomaan olemattomaan tautiin?
Perheenjäsenen työpaikalta kuoli kaksi koronaan (alkuvaiheessa). Omassa tuttavapiirissä en tiedä olleen koronaa, mutta ei olla tavattu kuukausiin joten oikeastaan ei mitään tietoa kun ei näistä kukaan huutelekaan asiasta :)
Kyllä tunnen. Syksyllä tuli ensimmäinen tapaus lähelle. Selvisi lievin oirein, onneksi.