Kuinka huono näkö on -6?
Siis keskimäärin? Onko se jo iso määrä likinäköä?
Kommentit (48)
Ilman laseja oleminen ei tuolla näöllä ole kovin helppoa. Vessassa käyminen yöllä on ehkä siinä ja siinä, onnistuuko helposti.
Huono on. Mulla -5,25 ja näen selvästi ehkä noin 10 cm päähän. En tiedä vaikuttaako lisäksi se, että on hajataittoisuutta.
Minulla myös -5.25 + hajataittoa ja näen lukea tekstin koneen näytöltä jos olen max 20cm päässä. En näe näöntarkastuksessa näkötaululta edes ylimpiä merkkejä ilman laseja, joten kyllä kuvailisin näköäni aika huonoksi.
Vierailija kirjoitti:
Ilman laseja oleminen ei tuolla näöllä ole kovin helppoa. Vessassa käyminen yöllä on ehkä siinä ja siinä, onnistuuko helposti.
Tiesitkö että jopa moni sokeaksikin luokiteltava kykenee tuohon ihan ilman ongelmia? Jos sinä et pysty niin vika on luultavasti jossain muussa kuin näössä. Minulla on paljon otsikkoa huonompi mäkö, mutta kyse ei ole ollenkaan niin dramaattisesta asiasta kuin täällä yritetään antaa ymmärtää. Tämänkin voisin tabletilla kirjoittaa ilman laseja jos nyt tekisi mieli tihrustaa.
Kyllä silloin jo laseja tarvitsee päivittäisessä elämässä.
Vähän epäselvän tosin,itselläni -9+ hajataittoa,en kyllä juurikaan näe mitään ilman laseja tai piilareita
Miinuskutoset on niitä joilla normia isompi muna. Silmämuna siis, levinnyt isommalle alalle.
Norminäköset on ihan pohjasakkaa tältä osin pienine munineen.