Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuva pelko siitä että jää kiinni jostain?

Vierailija
21.01.2021 |

Mutta mistä? Paha sanoa. Onkohan normaalia?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksälläni oli diagnoosina ocd. Hänellä oli pakkoajatuksena epämääräinen pelko, että on vahingoittanut jotakin henkilöä vahingossa. Tämä on tyypillistä pakkoajattelussa. Stressi pahentaa oireita.

Vierailija
22/30 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt annan sinulle synninpäästön! Kuulostat ylitunnolliselta lähinnä ja sinulla on terve omatunto, joka kolkuttelee välillä. Relaa ja nauti elämästä. ❤

Kiitos, mutta en taida osata 🙈

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tulossa hulluksi?

Vierailija
24/30 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö.. Musta tuntuu, että juuri tuo vain kertoo tavastasi ajatella ympärillä olevia ihmisiä, omatuntokin varmasti kolkuttelee "jos et antanut kaikkeasi".

Mä olen itse vähän sellainen ja kesti kauan opetella eroon siitä "oonkohan mä tehnyt väärin"tunteesta.. Normaalia kai se on, jos siitä ajatuksesta osaa myös päästää irti.

jos ei,kannattaa oman jaksamisen vuoksi harkita jotain keskustelu-apua tms, välineitä varmasti on saatavilla. Tosi stressaantuneena vieläkin omat ajatukset pyörii samaa kehää, ja yhtäkkiä päähän voi pälkähtää jopa vuosia vanha juttu "minkä hoidin väärin". . Sit se ajatus pitää vaan tietoisesti katkaista. Sama homma silloin, jos oon vahingossa muistanut vaikka väärin jonkun asian/ajankohdan/tms ja sanonut sen jollekin, ni pakko korjata se kun huomaan.. Hohhoijaa, syyllisyys kai sen tunteen nimi on

Vierailija
25/30 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aspa kirjoitti:

Tiedätkö.. Musta tuntuu, että juuri tuo vain kertoo tavastasi ajatella ympärillä olevia ihmisiä, omatuntokin varmasti kolkuttelee "jos et antanut kaikkeasi".

Mä olen itse vähän sellainen ja kesti kauan opetella eroon siitä "oonkohan mä tehnyt väärin"tunteesta.. Normaalia kai se on, jos siitä ajatuksesta osaa myös päästää irti.

jos ei,kannattaa oman jaksamisen vuoksi harkita jotain keskustelu-apua tms, välineitä varmasti on saatavilla. Tosi stressaantuneena vieläkin omat ajatukset pyörii samaa kehää, ja yhtäkkiä päähän voi pälkähtää jopa vuosia vanha juttu "minkä hoidin väärin". . Sit se ajatus pitää vaan tietoisesti katkaista. Sama homma silloin, jos oon vahingossa muistanut vaikka väärin jonkun asian/ajankohdan/tms ja sanonut sen jollekin, ni pakko korjata se kun huomaan.. Hohhoijaa, syyllisyys kai sen tunteen nimi on

Miten sen tietoisesti katkaisee?

Vierailija
26/30 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
27/30 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannu! Nyt se lehti piiloon ja äkkiä.

Vierailija
28/30 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Aina kun puhelin soi tai postiluukku käy, pelkään, että tulee moitteita jostain tai kutsu hovioikeuteen. Kun ajan autolla ja näen poliisin, menen paniikkiin, koska alan heti epäillä, että minulla on pitkät päällä, takavalo rikki tai auto katsastamatta. 

Mitään näistä ei ole koskaan tapahtunut. Silti pelkään. 

Vierailija
29/30 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Aina kun puhelin soi tai postiluukku käy, pelkään, että tulee moitteita jostain tai kutsu hovioikeuteen. Kun ajan autolla ja näen poliisin, menen paniikkiin, koska alan heti epäillä, että minulla on pitkät päällä, takavalo rikki tai auto katsastamatta. 

Mitään näistä ei ole koskaan tapahtunut. Silti pelkään. 

Sama!!! Ja jos poliisi pysäyttää niin sepä vasta kamalaa onkin!

Vierailija
30/30 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on todennäköisesti ocd diagnosoimattomana, ja kuulostaa kovin tutulta. Pelkään kamalasti tekeväni jotain pahaa vahingossa, myös välillisesti (aivan kummallisia hypoteettisia tapahtumaketjuja ajattelen, mistä lopputulema on aina että mun syy). Pöpökammoa, asioiden tarkastelua. Aivan kuten kuvailit, minäkin mietin keskusteluja jälkikäteen, että sanoinko jotain typerää tai loukkaavaa. Perusluonteeltani todella tunnollinen. Olisi ihana vapautua jatkuvasta henkisestä hieveestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi