Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi laihtua artikkelissa olevalla ruokapöiväkirjan mukaisella ruoan määrällä

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lihoisin, mutta en pystyis syömään tollasta määrää muutenkaan. En juuri koskaan syö kahta lämmintä ruokaa. Olen jo 52v ja nykyään lihon aika paljon pienemmästä kuin nuorena.

Vierailija
2/23 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön itse tällä hetkellä 1200 kaloria päivässä, yritän laihduttaa, ja tiukassa on. Miten joltain voi lähteä kilot noin suurella ruokamäärällä?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineenvaihdunta. Kun syö liian vähän tai liian harvoin, aineenvaihdunta hidastuu.

Vierailija
4/23 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä tosiaan aika reilu määrä ruokaa. En laihtuisi minäkään. Onkohan hän pitkä. Itse olen 173 cm ja laihdutin suunnilleen hänen ikäisenään 1400 kcal päivittäisellä "budjetilla". Tuo oli pakko, jos meinasi laihtua.

Vierailija
5/23 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän hän kertoo liikkuvansakin, joten energiaa tarvii, jotta pystyy säilyttämään lihasmassaa.

Teidän, jotka esim syötte vain 1400 kcal/pvä ongelma on juuri se, että syötte liian vähän. Ei keho ja elimistö halua luopua niistä rasvavarastoistaan, kun se on koko ajan jatkuvassa puutteessa. Se siis käy teillä koko ajan "puolihimmeillä valoilla" , ja mitä tiukempaa dieettiä vedätte, sitä himmeemmillä valoilla mennään.

Vierailija
6/23 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti ne, jotka pystyvät mielestään syömään vain hyvin vähän, eivät liiku ollenkaan eikä heillä ole lihaksia.

Minusta tuon tytön syömiset olivat aika tavanomaiset. Itse syön varmasti yhtä paljon vaikken samoja asioita enkä juuri noihin aikoihin. Ja pysyn hoikkana vuodesta toiseen, koska kävelen reippaasti joka päivä vähintään kaksi tuntia, käyn salilla kolmesti viikossa ja juoksen tai hiihdän pitkiä lenkkejä viikonloppuisin.

Mitä enemmän lihasta, sitä enemmän saa syödä lihomatta.

Vierailija
7/23 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän hän kertoo liikkuvansakin, joten energiaa tarvii, jotta pystyy säilyttämään lihasmassaa.

Teidän, jotka esim syötte vain 1400 kcal/pvä ongelma on juuri se, että syötte liian vähän. Ei keho ja elimistö halua luopua niistä rasvavarastoistaan, kun se on koko ajan jatkuvassa puutteessa. Se siis käy teillä koko ajan "puolihimmeillä valoilla" , ja mitä tiukempaa dieettiä vedätte, sitä himmeemmillä valoilla mennään.

No, minulla ei lähtöpainokaan ollut mikään kovin korkea, painohan vaikuttaa paljon peruskulutukseen. Halusin lähinnä kiinteytyä ja ei kyllä olisi onnistunut tuota suuremmalla määrällä tai sitten se olisi ollut niin hidasta, että ei olisi motivaatio pysynyt yllä niin hyvin.

Vierailija
8/23 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on tosi vähän. Mutta olenkin ikuinen laihduttaja.

BMI 38

Vierailija
9/23 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluttaa varmasti paljon, jos käy salilla monta kertaa viikossa.

Itse en laihtuisi tuolla ruokamäärällä, päinvastoin.

Mutta siis kunpa itsekin joisin kevytmaitoa 1-2 litraa, silloinhan laihtuisin sen vaihtamalla pelkästään jo hurjasti. Valitettavasti käytän maitoa vain kahvissa, joten kaloreita on karsittava syömisistä.

Vierailija
10/23 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raejuustoa just ostin. Yäk oksettavan pahaa sotkua. Juustoista pidän ja hapanmaitovalmisteita syön, mutta raejuusto maistuu kauhealta. Ei ole ihmisen ruokaa se!

Vierailija
11/23 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön itse tällä hetkellä 1200 kaloria päivässä, yritän laihduttaa, ja tiukassa on. Miten joltain voi lähteä kilot noin suurella ruokamäärällä?!

1200 kaloria on 1,2 kilokaloria, ei siis yhtään mitään! Kuolema korjaa, jos noin vähän syö!

Vierailija
12/23 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti ne, jotka pystyvät mielestään syömään vain hyvin vähän, eivät liiku ollenkaan eikä heillä ole lihaksia.

Minusta tuon tytön syömiset olivat aika tavanomaiset. Itse syön varmasti yhtä paljon vaikken samoja asioita enkä juuri noihin aikoihin. Ja pysyn hoikkana vuodesta toiseen, koska kävelen reippaasti joka päivä vähintään kaksi tuntia, käyn salilla kolmesti viikossa ja juoksen tai hiihdän pitkiä lenkkejä viikonloppuisin.

Tuo on ihan totta. Minä siis olen tuo "1400 kcal syönyt" ja tarkoitin tuolla määrällä siten, että niinä päivinä, kun oli liikuntaa, söin yleensä liikunnan kalorit aika pitkälle takaisin (mutta terveellisesti). Eli oikeammin olisi pitänyt ilmoittaa vaje peruskulutukseen, joka oli jotakin ehkä 400 kcal, en muista enää tarkasti.

Nuo sinun liikuntamääräsi ovat kyllä sellaisia, että niihin ei kovin moni pysty ihan arjen aikataulujen vuoksi. Sinulle ei varmaan nuo linkin ruokamäärät edes riittäisi.

Vierailija
13/23 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raejuustoa just ostin. Yäk oksettavan pahaa sotkua. Juustoista pidän ja hapanmaitovalmisteita syön, mutta raejuusto maistuu kauhealta. Ei ole ihmisen ruokaa se!

Raejuusto on ihanaa! Ostithan normaalirasvaista? Sen sijaan rahka on kammottavaa.

Vierailija
14/23 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön aika samalla tavalla kun artikkelin nainen ja olen hoikka.

Vierailija
15/23 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuossa puhuttu annosten koosta. Ja lisäksi liian tiukka ruokailu tekee sen, että kroppa varastoi energian, joten paino nousee nopeasti jos syö enemmän.

Ei siitä ole kauaa, kun lounas piti itse juosta kiinni. Ihmisen biologiaan kuuluu energian varastoiminen, koska sitä oli aikaisemmin niukasti saatavilla.

Vierailija
16/23 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä työtä hän tekee? Itse syön vähemmän ja teen todella fyysistä työtä, pelkkiä askelia on päivän aikana n 20 000. Työpaikalla ei ruokataukoa vaan 10min popsimistauko jossa ehtii syödä voileivän ja kahvin. Kotona puolen päivän jälkeen syön ruoan lautasmallilla. Loppupäivään/iltaan en syö mitään ja herätys 03 jolloin juon kahvin. Ylipainoa on kymmeniä kiloja. Voiko tuo äärimmäisen hullu työaika pistää kropan näin jumiin?

Vierailija
17/23 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, minulla ei lähtöpainokaan ollut mikään kovin korkea, painohan vaikuttaa paljon peruskulutukseen. Halusin lähinnä kiinteytyä ja ei kyllä olisi onnistunut tuota suuremmalla määrällä tai sitten se olisi ollut niin hidasta, että ei olisi motivaatio pysynyt yllä niin hyvin.

Pelkkä painohan nyt harvoin kertoo mitään siitä kunnosta tai kiinteydestä. Jokainen on varmasti joskus nähnyt näitä ennen ja jälkeen kuvia, joissa on ensin esim 70kg plösö ja lihavahko nainen ja sitten 70kg hoikka ja timmi nainen. Ero on kuin yöllä ja päivällä.

Lihas painaa enemmän kuin läski, se pitää

paikkansa. Kiinteytys tarkoittaa nimenomaan sitä, että hankkii sitä lihasmassaa, ja lihasta kasvattaakseen tarvitsee syödä. Lihas kuluttaa levossa myös enemmän energiaa kuin läski, joten myös peruskulutus levossa kasvaa ja energian eli ruoan tarve kasvaa.

Ehkä olit/olet ns laihaläski.

Vierailija
18/23 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä työtä hän tekee? Itse syön vähemmän ja teen todella fyysistä työtä, pelkkiä askelia on päivän aikana n 20 000. Työpaikalla ei ruokataukoa vaan 10min popsimistauko jossa ehtii syödä voileivän ja kahvin. Kotona puolen päivän jälkeen syön ruoan lautasmallilla. Loppupäivään/iltaan en syö mitään ja herätys 03 jolloin juon kahvin. Ylipainoa on kymmeniä kiloja. Voiko tuo äärimmäisen hullu työaika pistää kropan näin jumiin?

Älä valehtele. Väitätkö tosiaan, että syöt päivässä yhden voileivän ja yhden lautasmallin mukaisen aterian ja silti sulla on kymmeniä kiloja ylipainoa vaikka työkin on tosi fyysistä. Toi ei valitettavasti ole vaan fysiikan lakien mukaista niin sulla taitaa jäädä jotain kertomatta.

Vierailija
19/23 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo työaika sitä selitä, vaikka olisihan se tietysti ja mukava helppo syyllinen. Luehan itsekin viestisi ja mieti noita syömisiäsi. Kirjoita ne vaikka erikseen ylös ja yritä ajatella niitä objektiivisesti katsoen. Jos joku toinen sanoisi syövänsä noin, niin mitä ajatuksia se sinussa herättäisi?

Tässä on hyvä ja helppokäyttöinen laskuri oman perusenergiantarpeen selvittämiseen.

https://www.laskurini.fi/terveys/kalorilaskuri/energiantarvelaskuri

Vierailija
20/23 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ihan totta. Minä siis olen tuo "1400 kcal syönyt" ja tarkoitin tuolla määrällä siten, että niinä päivinä, kun oli liikuntaa, söin yleensä liikunnan kalorit aika pitkälle takaisin (mutta terveellisesti). Eli oikeammin olisi pitänyt ilmoittaa vaje peruskulutukseen, joka oli jotakin ehkä 400 kcal, en muista enää tarkasti.

Nuo sinun liikuntamääräsi ovat kyllä sellaisia, että niihin ei kovin moni pysty ihan arjen aikataulujen vuoksi. Sinulle ei varmaan nuo linkin ruokamäärät edes riittäisi.

Minä olen ihan työssäkäyvä perheenäiti, joten ei se mahdotonta ole. Minulla on kaksi keskikokoista koiraa, joiden kanssa kävelen tunnin aamulla ja reilun tunnin illalla. Iltapäivällä töiden jälkeen käyn salilla tai joskus uimassa. Viikonloppuna ehdin sitten vaikka mitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi