Erityislastenperheet!!! Miten olette...
...selviytyneet kesän juhlista. Meillä kaikki häät, rippijuhlat yms ovat aina yhtä painajaista. 8v ADHD-poika laittaa aina hulinaksi. Paineet ovat kovat niin vanhemmilla kuin lapsellakin.
Kertokaahan vinkkejä joiden avulla selviäisimme paremmin erittäin vilkkaan lapsen kanssa suuressa väkijoukossa, kun tarkoitus olisi käyttäytyä asiallisesti.
Kiitos jo etukäteen!! : )
Kommentit (7)
voi jo keskustella asioista ja hän ymmärtää miten olla ja mitä ei tehdä? en tiedä, ei ole ADHD lasta mutta eikö nekin ymmärtää enemmän/paremmin kun kasvavat?
Tuntuu vaan pahalta olla aina jyrkkänä juhlatilanteissakin kun kaikilla pitäisi olla mukavaa. Ja tuntuu että tilannetta tuntemattomat aina ihmettelevät tiukkaa suhtautumista pieneenkin riehuntaan.
Muita vinkkejä?
-Ap-
Ei erityispiirre ole niin kontrolloitavissa kuin sinä toivoisit (autoon istumaan)! Ymmärrystä!
ADHD-lapsi ei voi käytökselleen mitään. Vaikka kuinka etukäteen ja tilanteen ollessa päällä keskustelet ja selität, kaikki unohtuu silmänräpäyksessä kun hulina-vaihde menee päälle...
-Ap-
Ymmärrystä ja tukea poikamme saa kyllä meidän vanhempien ja lähipiirin taholta, mutta täyttä ymmärtämättömyyttä muiden suunnalta... : (
Juuri tästä syystä edellä mainitut ja muut vastaavat tapahtumat ovat niin raskaita, etenkin minulle äitinä.
Meillä on tiukat rajat, asettu pojallemme sopiviksi. Kysyinkin vinkkejä, miten helpottaa poikamme ja meidän vanhempien oloa. Löytyisikö neuvoja? : )
-Ap-
Kasvatusvinkkejä en osaa oikein sanoa, itse olen siskona seurannut adhd-lapsen kehitystä aikuisikään. Tiukat rajat, vaikka taisteluahan se aina siltikin on ollut. Lääkkeet vaikuttivat paljon, siskoni sanoikin, että hän itsekin tuntee kuinka hän pystyy hillitsemään itseään.
ja sillä sipuli, en hyväksy (eikä muutkaan) ettei osata käyttäytyä.