Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaisitteko varata lennot Etelä-Eurooppaan toukokuulle.

Vierailija
21.01.2021 |

Kysymys otsikossa.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Syksylle ehkä.

Toukokuuhun ei ole kuin 3 kuukautta ja risat, luuletko että tässä ehtii jotain suurta muutosta tapahtua?

Ei tapahdu jos ihmiset jatkaa lampaina olemista. 

Vierailija
22/42 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksen uskaltaisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkaan pääsee kyllä ilman lentelyä sinne ja takaisin. Suomessa on satoja paikkoja, mihin voi mennä. Olen kiertänyt tämän maan hyvinkin jokapuolelta, mutta aina löytyy uutta. Kesällä 2020 tuli tehtyä kolme reissua erisuuntiin. Syksyllä yksi. Nöissä kaikissa oli yöpymisiä suomalaisissa hotelleissa. Uutta löytyy aina!

Vierailija
24/42 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkaan pääsee kyllä ilman lentelyä sinne ja takaisin. Suomessa on satoja paikkoja, mihin voi mennä. Olen kiertänyt tämän maan hyvinkin jokapuolelta, mutta aina löytyy uutta. Kesällä 2020 tuli tehtyä kolme reissua erisuuntiin. Syksyllä yksi. Nöissä kaikissa oli yöpymisiä suomalaisissa hotelleissa. Uutta löytyy aina!

Löytyyhän niitä kaikenmaailman Puolangan pessimismipäiviä, mutta tässä oli nyt puhe Etelä-Euroopasta. Toiselle riittää kotimaanmatkailu, toiselle ei. 

Vierailija
25/42 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Syksylle ehkä.

Toukokuuhun ei ole kuin 3 kuukautta ja risat, luuletko että tässä ehtii jotain suurta muutosta tapahtua?

Mitä tällä lammasjutullasi tarkoitat? Sitäkö, että korona on huuhaata ja maskit, käsien desifiointi, turvavälit ja rokotteet on turhia? Meinaatko, että korona loppuukin saman tien jos kaikki rajoitukset poistettaisi, kaikki pääsisi toukokuussa reissuun?

Vierailija
26/42 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vielä tänä vuonna varailisi yhtään mitään.

Katsotaan, milloin maailmanmeno alkaa rauhoittua.

Vierailija
27/42 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Sit itketään, kun rajat menikin kiinni ja jäätiin jumiin ulkomaille tai ei saatukaan rahoja takaisin matkasta tai sairastuttiin. Ihan oikeesti nyt järki käteen ja malttia tohon touhuun.

Vierailija
28/42 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kesäkaudella 2021 halpalentoyhtiöiden tarjonta lisääntyy erityisesti Kreikkaan, Espanjaan ja Portugaliin.

Euroopan kolmella suurimmalla halpalentoyhtiöllä Ryanairilla, easyJetillä ja Wizz Airilla on myynnissä kesäkaudella yli 130 miljoonaa paikkaa, noin 50 miljoonaa vähemmän kuin vuonna 2019. Todennäköisesti kaikkia nyt suunniteltavia vuoroja ei kuitenkaan lennetä, sillä Eurocontrolin arvion mukaan kesällä 2021 lennoista palautuisi noin puolet verrattuna vuoteen 2019."

https://yle.fi/uutiset/3-11739795

Vierailija
29/42 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toukokuussa italiaan koko kesäksi.

Vierailija
30/42 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän viikon alussa sekä Isossa-Britanniassa että Yhdysvalloissa oli molemmissa jo 21 prosenttia väestöstä sairastanut koronan, eli siis olivat vasta-ainepositiivisia. Tämän kauheuden loppu häämöttää, ja sitten voi vain toivoa, että ennennäkemätön patoutuneen matkailutarpeen purkautuminen riittää pelastamaan turismista riippuvaiset Etelä-Euroopan taloudet. 

Vierailija
31/42 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En vaikka voisi olla varma rokotusten vaikuttuksesta ja koronan vähenemisestä. Ja itse saisi rokotteen.

Kävin töitten takia  Norjassa kesällä ja syksyllä, nyt en lähtisi sinnekään. Ennemmin kenkää.

Vierailija
32/42 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löytyyhän niitä kaikenmaailman Puolangan pessimismipäiviä, mutta tässä oli nyt puhe Etelä-Euroopasta. Toiselle riittää kotimaanmatkailu, toiselle ei. 

Puolangan pessimismipäivät! 😂 😂

Mutta joo, olen aivan samaa mieltä kanssasi. Kaikkia ei todellakaan kiinnosta kotimaan matkailu, itseni mukaan lukien. Me eletään hyvin vaatimattomasti muuten (pieni koti, ei autoja, ei lemmikkejä), mutta silloin kun matkustetaan (harvoin), mennään sinne minne halutaan ja törsätään sen verran kuin huvittaa. Suomalaisten puuhat ovat muutenkin yksi kärpäsenpaska isossa mittakaavassa, ei me maailmaa pelasteta.

Apn kysymykseen, en ostaisi vielä. Harmittaisi kun voi peruuntua, ja pelottaisi jos ei vaikka saisi rahoja takaisin.

33/42 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa jo se lentely

Jos Sijaltainen nousisi.

Vierailija
34/42 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En.

Sit itketään, kun rajat menikin kiinni ja jäätiin jumiin ulkomaille tai ei saatukaan rahoja takaisin matkasta tai sairastuttiin. Ihan oikeesti nyt järki käteen ja malttia tohon touhuun.

Onneksi voin tehdä duunini ihan missäpäin maailmaa vaan jos netti pelittää. Ensi kesänä todellakin jonnekkin missä aurinko paistaa ja lämpö on lähempänä +30.

Vierailija
35/42 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että liikut omalla autolla kun niin pääset kiertelemään. Mites ne päästöt? Käytitkö kertaakaan edes puuceetä vai veditkö pökäleet vesivessasta?

Vierailija
36/42 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten lentämisestä aiheutuvat päästöt ovat maailman toiseksi suurimmat henkeä kohden laskettuna, joten miettisin kahteen kertaan lentojen varaamista, oli korona tai ei.

Ei ole autoa ja olen kasvissyöjä. Kaukolämpö ja pieni asunto. Sillä kompensoituu yhdet lyhyet lennot kerran vuodessa.

Jo olemassaolosi rasittaa ympäristöä. Tuo onntuva tapa puolustella käytöstään - jokainen voisi aina rasittaa ympäristöä vielä vähän enemmän. Ei sillä voi perustella haitallisia valintojaan. Huvilentely ei ole millään tavalla pakollista.

Vierailija
37/42 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen "matkustushullu" ja ennen koronaa lentelin vähintään neljästi ulkomaille. Viikonloppulomille, lasten koulujen pidemmät lomat ja kesälomat aina ulkomailla. Aina pakko päästä pois. Viime kesänä vielä ahdisti niin Suomessa kököttäminen, että lähdin Alpeille heinäkuussa viikoksi. Silloin tilanne oli rauhallinen.

Nyt realismi on saavuttanut pääni. En kuvittelekaan pääseväni tänä vuonna ulkomaille, enkä haluaisikaan. Siitä matkasta menee idea ja hohto. Matkat ovat olleet minulle henkireikä arjessa, lepoa ja rauhaa. Tässä pandemiatilanteessa matkustaminen olisi lähinnä stressaamista siellä ja palatessa. Monet paikat kiinni ja huoleton elämä kaukana.

En todellakaan varaisi pahimmassakaan matkustuskuumeessani keväälle matkoja, enkä kesälle. Joku ensi joulu voisi tulla kyseeseen, jos syksyllä tilanne olisi jo lähellä normaalia.

Vierailija
38/42 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Syksylle ehkä.

Mitä tällä lammasjutullasi tarkoitat? Sitäkö, että korona on huuhaata ja maskit, käsien desifiointi, turvavälit ja rokotteet on turhia? Meinaatko, että korona loppuukin saman tien jos kaikki rajoitukset poistettaisi, kaikki pääsisi toukokuussa reissuun?

Jos jokainen saisi ihan itse päättää; hysteerikot voi olla kulkematta enää yhtään missään ja maastoutua bunkkereihin, muut sais elää ja matkustaa miten haluaa. Korona ei ole minun vika joten minulla täytyy olla oikeuteni kulkea missä lystää. Ja bisneksiä pitää bisneksensä ja taloutensa kunnossa. Viruksia on maailma pullollaan, korona ole yhtään ihmeellisempi kuin muutkaan. Se ei myöskään tule poistumaan maailmasta taikasauvalla (maskit ja rokote) niin kuin ei mikään muukaan virus...

Vierailija
39/42 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että liikut omalla autolla kun niin pääset kiertelemään. Mites ne päästöt? Käytitkö kertaakaan edes puuceetä vai veditkö pökäleet vesivessasta?

Osa matkoista autolla, kyllä. Autossa 4-5 hlö, eli ei ”tyhjällä” autolla. Osa matkoista junalla. Junallakin voi siis kierrellä, ei vain paikoista A-B-A. Tiettyyn paikkaan päästyämme käytimme vielä paikallisbussejakin ja kävelimme paljon. Upeita monipuolisia elämyksiä!

Harva siellä etelä-Euroopassa käydessään taitaa puucetä käyttää. Taidetaan lotrata vähenevillä vesivaroilla suihkussa hyvinkin paljon... Ekologinen toimintatapa voi näkyä arjen valinnoissa.

Vierailija
40/42 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punaista lihaa pitäisi olla syömättä noin 6 vuotta, että "säästetyt päästöt" vastaisivat yhden lennon päästöjä Keski-Amerikkaan ja takaisin. 

Tässähän voi sitten tehdä useamman reissun ihan hyvillä mielin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi