Mikä on ollut traumatisoivin paikkakunta jossa olet asunut?
Minulla Turku. Koulukiusausta ja muuta kivaa.
Espoo lähes jaetulla ykkössijalla sekin.
En tokikaan jää väärinkohteluihin kiinni enkä oleta että kukaan myöntää mitään tai muuta mukavaa.
En voi muuttaa muita ihmisiä tai heidän toimintaansa.
Inhottaa mennä vielä pakollisten puitteissa käymään paikkakunnalle x.
Mutta sitten kun se on ohi, avaan muumilimupullon ja kieriskelen lumihangessa🤩
🤗🤗🤗
Kommentit (1039)
Mikkeli. En länsisuomalaisena sopeutunut lainkaan savolaiseen meininkiin. Koko ajan lähinnä rukoilin että olisin jossain muualla. Kaksi vuotta siellä kestin, vaikka työpaikka oli hyvä. Sitten muutin pk-seudulle taas työn perässä, ja tänne olen sopeutunut paljon paremmin.
Oulu hyi vtt
Kantaväki nyrpeää kuin happomarjat
Alahärmä. Asuin siellä työkomennuksella yhden kesän vuonna 1996.
Turku. Ne ihmiset vaan on liikaa.
Tammisaari. Työkomennuksella tuli oltua monta kertaa viikon pätkissä. Kaunis kaupunki mutta talvella täysin kuollut. Ihmiset jotenkin pelottavia ja todella sisäänpäin kääntyneitä. Pitää muukalaisina muulta tulleita.
Vierailija kirjoitti:
Alahärmä. Asuin siellä työkomennuksella yhden kesän vuonna 1996.
Samoin kesän '18. Mun mielestä aivan ihana paikka, kunnes naapuriin muutti sekopää, jota piti paeta 🙄
Vierailija kirjoitti:
Tammisaari. Työkomennuksella tuli oltua monta kertaa viikon pätkissä. Kaunis kaupunki mutta talvella täysin kuollut. Ihmiset jotenkin pelottavia ja todella sisäänpäin kääntyneitä. Pitää muukalaisina muulta tulleita.
Sama pätee Hankoon.
Olen saanut Turussa lähinnä hyvää kohtelua. Naapurikuntiinsa verrattuna suurta maailmaa.
Paikallisten lisäksi on paljon muualta muuttaneita.
Ehdottomasti Pieksämäki. Todella nihkeää porukkaa.
Pihtipudas. Asuin siellä viikon jossain homeisessa motellissa, pakkasta oli niin paljon, ettei mihinkään voinut lähteä. Meinasin kuolla tylsyyteen sinne. Mieheni kävi sen viikon siellä jotain kurssia ja minä tyhmänä päätin lähteä seuraksi.
Outoa että paikkakuntaa syytetään, jos joku kiusaa koulussa.
Helsinki. Paikka täynnä ahdasmielisiä feministejä jotka haukkuvat maalaisia in sesteiksi.
Pori, asuin siellä ekat 20 vuotta elämästäni. Jotenkin ilkeä ja ivallinen ilmapiiri, toisten onnistumisista ei iloittu eikä edes omia kavereita pahemmin kannustettu. Nämä siis omia kokemuksiani. Muutin sittemmin Helsinkiin ja olen ihmeissäni kuunnellut uusien kavereideni kokemuksia lapsuudesta ja teiniajoista: hyvästä luokkahengestä, kannustuksesta ja esim. mukavista liikuntatunneista, joissa kaikki pelasivat joukkueena.
Itselleni tuo on ihan utopiaa. Omilla luokillani ja kaveripiireissä oli poikkeuksetta kiusaamista ja lyttäämistä. Jos joku esimerkiksi piti esitelmän, hänelle alettiin hihittää jo ennen kuin ehti luokan eteen seisomaan. "Kaverit" olivat myös aina valmiina pettämään toisensa itselleen mukavamman lopputuloksen eteen. Vasta nuorena aikuisena olen oppinut, mitä todellinen ystävyys voi olla :D
Järvenpää: paljon juoppoja, narkkareita ja ilkivaltaa ja epäonnistunut kaupunkisuunnittelu.
Salo 🤮