Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, joka et voinut/saanut liikkua raskausaikana, kysymys!

Vierailija
21.01.2021 |

Kysymyksiä sinulle, joka et vointisi takia saanut liikuttua raskausaikana tai jolta kiellettiin liikkuminen raskausaikana: Vaikuttiko heikentynyt peruskunto synnytykseen? Miten toivuit synnytyksestä? Kestikö palautuminen kauan?

Ap

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuttanut, ei kestänyt. Tai mulla oli nivelkipuja, mutta eipä se tainnut johtua synnytyksestä tai liikkumattomuudesta, vaan hormonien aiheuttamasta pehmenemisestä.

Vierailija
2/3 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen osalta vaikea sanoa oliko mitään vaikutusta synnytykseen kun vauva oli myös virhetarjonnassa ja muitakin komplikaatioita tuli, synnytys oli siis lähtökohtaisestikin raskas. Menetin kuitenkin todella paljon lihasmassaa raskauden aikana ja olin ihan luuranko ja mielestäni aivan rapakunnossa kun taas vihdoin pääsin liikkeelle. Sellainen reipas vuosi meni ennen kun sain menetetyn lihasmassan takaisin ja kroppa tuntui tutulta taas.

Toinen raskaus ei ollut ihan yhtä raskas ja toisinaan pystyin käymään lyhyillä kävelyillä. Tässä en koe olleen vaikutusta synnytykseen vaikka luonnollisestikin kunto oli hieman heikentynyt. Liikkumaan pääsin entiseen tapaan äkkiä mutta ikää oli toki hieman enemmän joten muutoin palautuminen oli verkkaisempaa...

Mainittakoon kuitenkin, että olen urheilija ja olin ennen molempia raskauksia äärimmäisen hyvässä kunnossa, ensimmäisessä raskaudessa (jossa olin melkein alusta loppuun sänkypotilaana) olisi varmaan ollut isompi vaikutus jos lähtökohdat olisivat olleet huonommat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytystavaksi tuli sektio. Pitkä vuodelepo todennäköisesti vaikutti siihen että paraneminen oli hidasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi