Onko parempi syödä kääretorttu yhden päivän aikana vai kolmen päivän aikana?
Kommentit (16)
Riippuu. Jos syöt 1 kääretortun kuukaudessa/puolessa vuodessa/vuodessa niin ei mitään väliä miten sen syöt. Jos syöt herkun joka päivä niin jaa se edes kolmelle päivälle.
Jos kääretorttujen määrä kuukaudessa on vakio, niin ei väliä.
Kun syöt yhdeltä istumalta, ei tee enää mielip puoleen vuoteen joten on terveellisin vaihtoehto.
Mä kanssa mietin tätä. Eli ostan lauantaisin ison karkkipussin, koska "karkkipäivä". No en jaksa syödä sitä. Sitten syön sitä seuraavan viikon, kunnes se loppuu vaikkapa perjantaina. Lauantaina ostan taas uuden pussin. Lopputuloksena syön karkkia joka päivä.
Tiedän, monet vetävät pussin päivässä, mutta silti vaivaa tämä jokapäiväinen karkin syönti. Mutta kun sokerihammasta kolottaa niin kovin alkuillasta väsyneenä..
Riippuu siitä, mikä on kääretortun syönnin perimmäinen tarkoitus. Jos on tarkoitus saada päivän energiat kääretortusta, niin silloin pitää syödä kerralla koko leivonnainen. Jos taas päivän energiantarve tulee tyydytetyksi pääasiassa oikeista ruoista, kannattaa syödä joka päivä vain vähän sitä rullattua herkkua.
Tosissasiko kysymyksen esitit?!?
Lihot enemmän jos syöt sen kolmen päivän aikana kuin jos syöt sen päivässä.
Keho kykenee varastoimaan vain tietyn määrän kaloreita päivässä massaksi.
Teoria. Sama kalorimäärä siitä tulee, että ihan sama. Jos vetää kerralla, voi jatkaa hoikentumista seuraavina päivinä ja laihtuu hivenen "nopeammin" kun kaloreita ei tule enää niinä jaettuina päivinä. Jos taas elimistön kuormitusta ajattelee (teollisen) tortun rasvapitoisuuden vuoksi, ehkä joku jakaa parille päivälle. Kuitenkin itsetehdyn tortun joka on kevyempi voi vetää kerralla, ei kuormita samoin.
Kerralla minä vedän aina kaiken: koko karkkipussin, suklaalevyn, jäätelöpaketin, kääretortun jne. Ei ole mistään kotoisin sellainen "pala tänään, huomenna toinen"-himmailu. Ihan kuin jotain tantraseksiä, itsensä kiusaamista vain :D
Vierailija kirjoitti:
Kerralla minä vedän aina kaiken: koko karkkipussin, suklaalevyn, jäätelöpaketin, kääretortun jne. Ei ole mistään kotoisin sellainen "pala tänään, huomenna toinen"-himmailu. Ihan kuin jotain tantraseksiä, itsensä kiusaamista vain :D
Ja tarkennan, että syön pääosin terveellisesti ja olen normaalipainoinen. Mutta silloin kun pidän herkkupäivän (kerran vkossa tai harvemmin) en ajattele mitään "kehon kuormituksia".
Parasta samana päivänä kuin leivottu.
En kyllä kerralla jaksa vetää koko torttua oksentaisin moisesta, hyvä kun kolmasosan jaksan kerralla. 10 palaa siitä tulee ainakin eli 10 pv kestää.
Minulla syömiset riippuu siitä kuka on näkemässä.
Jos ei ketään muita,niin vetäsen helposti yhden kääretortun, tuo vasta pikku alkupala minun ahmimiselle.
Jos syö perheen kanssa, niin heti pois. Jos syö yksin, niin kolmen päivän aikana. Outo kysymys.