Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan kuin maha olisi jatkuvasti sekaisin, mutta ei olekaan?(rv18) + Pelko: Miksi nyt on olo etten olisikaan raskaana?

03.08.2006 |

Kolmas raskaus on menossa mutta nyt uutena tunteena on ollut jo kuukauden verran muutaman kerran päivässä että vatsa olisi sekaisin ja pitäisi mennä vessaan. Siellä käynti on kuintenkin turhaa, olo ei mene sillä ohi. Mistäköhän on kyse?

Ja sitten on vielä pelkokin, muutamaan viikkoon ei ole tuntunut siltä että olisi raskaana, ei tunnu siltä että mahassa olisi yhtään mitään. Kohdun tunnen tunnustelemalla, ennen tunsin sen koko ajan.... Tuleeko muille viikkoja kestävä tunne, ettei mahassa tapahtuisi enää mitään? Raskausoireetkin ovat kadonneet mikä on kuitenkin normaalia tässä vaiheessa. Pelottaa kuitenkin kun ei tunnu miltään, ihan kuin kehitys olisi loppunut ja tuntuu kuin mahakin olisi hieman kutistunut ja pehmennyt (ei ainakaan kasvanut) kun kohtu ei tunnu enää niin kovalta. Pitäisikö huolestua, vai onko jollain samoja tuntemuksia.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut ihan samanlaisia tunteita, äsken jopa ihmettelin, että mun mielestä mun vatsa on pienentynyt viime viikosta.. Kuitenkin (onneks) eilen oli normaali neuvolakäynti ja siellä se sydän jumpsutteli tasaisesti, eli eiköhän tässä ihan raskaana olla edelleen.. =) Mutta ihan samanlaista " vatsa sekaisin, muttei kuitenkaan" tunnetta ollut mullakin??

Omppu rv 16+4

Vierailija
2/6 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin ihmettelin kauan aikaa että mikä se on kun mun mahassa on ilmaa vaikka miten ja mitään ei tule ulos enneku tajusin että nehän on liikkeitä! 17+4 tuntui eka potku ja siitä asti tuntunut joka päivä (ensisynnyttäjä)

=) toivottavasti teilläkin sama " vaiva" ja jos mietityttää käy ihmeessä kuuntelemassa sydänäänet neuvolassa, niin mäkin kävin kun alkoi vaivaamaan että onko kaikki ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkeitä en ole vielä tuntenut, istukka on etuseinässä vaimentamassa joten luulen että pari viikkoa vielä menee ennen kuin alkaa tuntumaan.

Olen pohtinut, voisiko tuo " vatsatautiolo" jotain supistuksen tapaista? Ja jos, niin onko se vaarallista, alkoi joskus kuukausi sitten rv 14 aikoihin.

Mieli tekisi soittaa neuvolaan, kaksi viikkoa sitten sydänäänet kyllä kuuluivat. Tämä " tyhjä" olo vain häiritsee. Mikään ei tee olosta nyt sellaista että tuntuisi raskaana olevalta. Ihan kuin kohtukin olisi kutistunut vanhoihin mittoihin (mikä ei tietenkään ole mahdollista).

Aronia 17+

Vierailija
4/6 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut aina välillä sellaisia tuntemuksia että vatsa on sekaisin ja pitää mennä vessaan, mutta meneekin sitten ohi itsekseen. Olen miettinyt että liittyiskö ne jotenkin supistuksiin. Sellaisia tuntemuksia oli jo aika varhaisessa vaiheessa, mutta en muista sen tarkemmin.

rv 35+3

Vierailija
5/6 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että eihän teillä vain ole ummetusta?! Sehän on varsin tavallista raskausaikana? Miulla on ajoittain ummetusta, ja se ei ilmene niin että

kakka tulisi vain 1/vkossa vaan just tuolla tavalla että pakko mennä veskiin ja väillä ei tule mitään ja välillä tulee vähäsen pitkin päivää. Muutenkin on vähän sellainen olo, että " maha on sekaisin" . On tosi ärsyttävää!!!!!

tikru

Vierailija
6/6 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt tavallista enemmän kuitua, että pitäisinkin ummetuksen loitolla. Samankaltaisia tuntemuksia voisi varmaankin tulla myös ummetuksesta. Tunnetta on vaikea kuvailla, sellainen jomotus ja " työntämisen" tarve..