Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä ihmeellä saan hämähäkit pysymään poissa sisältä kesällä

Vierailija
20.01.2021 |

Asun ensimmäisessä kerroksessa ja talossa on karsea hämähäkkiongelma ihan häkkivarastoista rappuun ja siitä asuntoihin. Mulla on valtavat tuuletusikkunat ja mietin jo kesää että millä ihmeellä saan hämähäkit pysymään poissa sisältä kun tuuletan? Olen kuullut että piparminttua kammoksuvat. Ainoa mitä olen keksinyt on se että laitan piparminttuöljyä ja vettä suihkepulloon ja suihkutan usein kaikki ikkunan karmit ulkopuolelta. Apua!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä syksyllä löysin hämähäkkejä tyynyltäni illalla ja vieläkin niitä tuntuu löytyvän sisältä välillä

AP

Vierailija
2/5 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämähäkit ovat hyödyllisiä, kun syövät pieneliöitä. Jos sulla on asunnossa hämähäkkejä, on siellä myös jotain syötävää niille:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Viet niiden seittiin hyönteisiä ulos, ei sitten tuu sisään.

Nimim. Viety on - ja toimii

Vierailija
4/5 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hämähäkit ovat hyödyllisiä, kun syövät pieneliöitä. Jos sulla on asunnossa hämähäkkejä, on siellä myös jotain syötävää niille:)

Uskon että tulivat kesällä olleen remontin myötä. Remontti tapahtui ennen kuin muutin syksyllä ja silloin remontoijat ovat varmasti pitäneet ikkunoita auki. Muuttopäivänä löytyi iso kuollut lukki keskeltä lattiaa.

AP

Vierailija
5/5 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota ongelmaa olisi hyvä miettiä kunnissa ja taloyhtiöissä, et varmasti ole ainoa joka miettii vastausta. Luultavasti ei voi pitää auki kuin yhtä ikkunaa, tuuletuksen ajan ja vahtia sitä. Ehkä sisällä paikkojen /huonekalujen tutkiminen (myös alta) ja asunnon tiettyjen kohtien myrkytys kaupasta saatavalla valmisteella Ohjeen mukaan. Rakojen tukkiminen ulkoa sisälle jos on rakenteissa, ulko-oven tiivisteiden uusiminen.