Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tinder-miehet haluavat omia tekemiseni

Vierailija
20.01.2021 |

Olen tehnyt kuvataidetta 20 vuotta. Monta koulua ja kurssia on käyty. Paljon työtä ja ajatuksia. Nyt pari viimeistä tinder-miestä ovat olleet, että siistiä, haluaisin / voisin itsekin alkaa tekemään taidetta. Koen, että siinä ei ole mitään kunnioitusta toisen osaamista kohtaan. Viimeisin haluaa tulla maalaamaan taulun työhuoneelleni. Suostuin toki.
Eivätkö ihmiset ymmärrä, miten vaikeaa ja hidasta kuvataiteen tekeminen on? Nyt on väsähtänyt olo, kun päästin miehen työhuoneelleni. Omanarvontunne on heikentynyt. Miehen olemus ja sanat leijuvat työhuoneella.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yleistä on, että aletaan kertomaan, kuinka minäkin olin hyvä kuviksessa koulussa tai sitten vittuilua. Naisten kateuden ymmärrän, mutta että miehet???

Vierailija
2/39 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, että maalaus syntyy vain suut sait, kun on oikea fiilis. Maalia vain kankaalle.

Tämä tuntuu olevan se käsitys. Miten voin tapailla tuollaista ihmistä, joka lähtökohtaisesti ei arvosta tekemistäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä aloitusta ollenkaan.

siis kuinka ne kaikki tindermiehet nyt on sinun taiteiluasi viemässä? sinäkö olet keksinyt taiteen?

et sitten tajua sitäkään, että tuohan on luonteva tapa tutustua mieheen koska olet omassa elementissäsi? 

Vierailija
4/39 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Identiteettini rakentuu kuvien tekemiselle. Sitten jonkun ihmisen sanat romuttavat iloni. Katsotaan tukeeko jatkoa.

Vierailija
5/39 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Identiteettini rakentuu kuvien tekemiselle. Sitten jonkun ihmisen sanat romuttavat iloni. Katsotaan tukeeko jatkoa.

Jaa. Ok sitten. 

Vierailija
6/39 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siis kuinka ne kaikki tindermiehet nyt on sinun taiteiluasi viemässä? sinäkö olet keksinyt taiteen?

et sitten tajua sitäkään, että tuohan on luonteva tapa tutustua mieheen koska olet omassa elementissäsi? 

Ei, mutta minua loukkaa se, että kuvitellaan, että voidaan tehdä yhtälaista tai parempaa taidetta ilman koulutusta.

En minäkään kuvittele olevani sijoitusneuvoja, vaikka olenkin tehnyt hyviä sijoituksia.

Vierailija
7/39 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskellut esim. taidemaalarin materiaalioppia 12 op yliopistossa, pelkkää materiaalioppia. Vielä on paljon opittavaa.

Olen opiskellut taidehistoriaa, piirtämistä, väriteoriaa, valokuvasta ja sisustamista nyt esimerkiksi. Kaikesta on hyötyä, kun rakennan kuvaa. Ei ole tullut ihan helposti ja yhtäkkiä kaikki tieto.

Vierailija
8/39 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ehkä. Mutta siinä myös astutaan aika reippaasti toisen reviirille. On fiksua sanoa, että ei tiedä aiheesta juuri mitään, kuunnella toki kiinnostuneena.

Vierailija
9/39 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten rasitun vain erityylisistä ihmisistä. Kuvataiteen tekeminen vaatii keskittymistä, rauhaa ja hiljaisuutta. Hitautta ja oman kehon ja mielen kuuntelemista.

Suurin osa ihmisistä paahtaa tukka putkella. Sydän lyö työyhteisön rytmiin.

Nyt tuntuu tapaamisen jälkeen mieli levottomalta ja pulssi lyö kovempaa.

Vierailija
10/39 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä miehenä harrastan nykytaidetta, en ole omimassa muiden tyylejä. Minun taide on kantaaottavaa eikä sitä tavallinen juntti ymmärrä. Kakan levittäminen julkisiin tiloihin on tyylini, hienostuneilla vedoilla seiniin, ikkunoihin, ovenkahvoihin. Apurahaa en ole vielä saanut, mutta näin korkeatasoiselle taiteilijalle sellainen varmasti myönnetään ja taiteilijaeläkekin jo näin nuorena.

Vierailija
11/39 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään aloituksessasi ei viitannut siihen, että joku mies yrittäisiä omia tekemisesi. "Mies toteaa haluavan alkaa tekemään taidetta." Ilmoittaa, että hän on kiinnostunut sinun mielenkiinnonkohteista. Tuo lausahdus ei myöskään pidä sisällään olettamusta siitä, että mies olettaisi heti osaavansa tehdä taidetta. Ehkä vain on aidosti kiinnostunut opettelemaan. Pahimmassakin tapauksessa hän osoittaa mielenkiintoaan sinun harrastuneisuuteesi, mutta ei vielä ymmärrä sitä kovin hyvin. Tämäkö on paha asia?

Tietenkään kukaan aiheesta ymmärtämätön ei pysty hahmottamaan, kuinka vaikeaa kyseisen asian tekeminen on. Oli sitten kyse taiteesta, ohjelmoinnista, urheilusta tai jostain muusta. Ensimmäistä kertaako elämässäsi tapaat ihmisiä oman kuplasi ulkopuolelta, kun ryhdyt heidän tietämättämyytensä vuoksi heti mielensäpahoittajaksi, etkä osaa ollenkaan jatkaa keskustelua sanomalla esim: "Hienoa että olet kiinnostunut. Taiteen tekeminen vaatii laajaa osaamista ja omistautumisista, ehkäpä voin näyttää sinulle ensi kerralla kuinka aiheessa pääsee alkuun, jos olet aidosti kiinnostunut.".

"Miehen olemus ja sanat leijuvat työhuoneella." Mitä tämä edes tarkoittaa? Mikä miehen olemuksessa on niin kamalaa? Onko hän itsevarman innostunut kuin pieni lapsi? Sellaisia miehet ovat, kun ovat aidosti innostuneita. Ja monesti naisetkin. Sen kun menet hänen työtänsä kehumaan hyväksi ensimmäiseksi työksi, ja sen jälkeen kerrot, mitä tekniikoita ja menetelmiä olet omissa töissäsi käyttänyt. Kerrot mikä on ottanut vuosia aikaa opetella tekemään oikein jne. Elämä on oppimista ja opettamista. Seuraavalla kerralla ehkä mies kertoo omasta ammatistaan sinulle ja sinä opit jotain. Ehkä jopa innostut aiheesta ja haluat kokeilla hänen harrastuksiaan ja työtänsä, vaikket sitä kovin hyvin osaisikaan.

Herranjestas mikä tarkoituksellinen, kuplassa elävä mielensäpahoittaja tämä ap. Ihmisiä on erilaisia, kannattaa oman itsensä kannalta oppia toimimaan erilaisten ihmisten kanssa.

Vierailija
12/39 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, voit aikuisena sanoa heille, että se on sinun työtäsi. Jo sen asian pitäisi riittää. Jos et osaa sanoa miehille että ei, et halua heitä samaan tilaan missä teet työtä, niin se on sinun ongelmasi, ei miesten.

Aikuistu hyvä nainen. Yritä arvostaa itseäsi ja tekemisiäsi vähän korkeammalle. Itsensä arvostaminen näkyy ja jämäkkä suhtautuminen työhön ei pitäisi olla yllätys kenellekään, mutta sinun lepsu asenteesi on ja se saa miehet ajattelemaan, että tekemisesi on vain ja ainoastaan hauska harrastus ja ajanviete, johon hekin voivat osallistua.

Vierailija
13/39 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä minä minä ja minä, minä hyvä, mies paha.

Vierailija
14/39 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukkelit yrittää tehdä vaikutuksen taiteellisilla ”taidoillaan”, eivätkä tajua törppöilevänsä ja vievänsä fiiliksiä.

Sano suoraan että mun työhuoneelle ei oi asiaa, tavatkaa jossain muualla. En ikinä päästäis omaan työhuoneeseeni jotain itseriittoista ukkelitaiteilijaa esittelemään ”osaamistaan”.

Vierailija
15/39 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja ei kyllä ole parisuhdemateriaalia ollenkaan. Alkaa se mielensäpahoittaminen pelkästään kuvitelmien perusteella. Aloita nyt vaikka sillä että arvostaisit omaa työtäsi ja puolustaisit omaa reviiriäsi. Ei teitä lumihiutaleita kukaan jaksa.

Vierailija
16/39 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja ei kyllä ole parisuhdemateriaalia ollenkaan. Alkaa se mielensäpahoittaminen pelkästään kuvitelmien perusteella. Aloita nyt vaikka sillä että arvostaisit omaa työtäsi ja puolustaisit omaa reviiriäsi. Ei teitä lumihiutaleita kukaan jaksa.

”Parisuhdemateriaalia”? :’DDD

Ehkä hän ei etsi sellaista parisuhdetta mitä sinä mietit

Vierailija
17/39 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa hankala ap. Jos joku on kiinnostunut tekemisistäsi, niin suutut, jos joku ei olisi, niin hän varmasti lentäisi kaaressa pihalle.

Sinun ei tarvitse päästää ketään työhuoneeseesi tuhertamaan välineilläsi, vaan voit vain nopeasti näyttää tilan ja sen jälkeen se on taas sinun valtakuntaasi, jonne edes miesten henget eivät pääse. 😁

Asetat siis itse rajat ja pysyt niissä. Menette vaikka yhdessä taidenäyttelyyn, jis mies kerran on niin innostunut, mutta sitten voittekin tehdä muita juttuja tai olla tekemättä. Ihan niin kuin päätätte. Opettele sanomaan ei ja opettele ajattelemaan vähemmän.

Vierailija
18/39 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuulostaa kyllä todella raskaalta deitiltä...

Vierailija
19/39 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutku ap on Taiteilija. Taiteilijoita pitää aina ymmärtää ja ihailla. He ovat erilaisia kuin me ei taiteilijat, eli tavalliset asiaa ymmärtämättömät urpot.

Miina Äkkijyrkkä on myös Taiteilija, väärinymmärretty sellainen.

Vierailija
20/39 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”Parisuhdemateriaalia”? :’DDD

Ehkä hän ei etsi sellaista parisuhdetta mitä sinä mietit

Ehkä. Ehkä henget ap:n sisällä riittävät hänelle ja tindermiehet ovat vain ruumiin tarpeiden tyydytykseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi