Miten korona näkyy elämässäsi tänään?
Kommentit (47)
Ei yhtään mitenkään kuten ei tähänkään asti, jos ei oteta huomioon sitä, että uimaan en pääse kun halli on vielä tämän kuun loppuun asti kiinni. Sitten taas :)
Kyllähän se vaikuttaa sosiaaliseen kanssakäymiseen, koska ei voi mennä tai voihan sitä mennä tapaamisiin naamatusten muiden ihmisten kanssa, mutta maski naamallaan. Itse ainakin olen omien fyysisten vaivojeni vuoksi vältellyt ihmisjoukkoihin menemistä Koronan takia, koska jos ja kun sen viruksen itse saisin, voisi tulla ne pahimmat oireet rasittamaan ennestään jo reistailevaa kehoani. Omia aikuisia lapsiani perheineen olen viimeksi tavannut naamatusten viime kesänä, kun he uskaltuivat tulemaan tänne meille, mutta itse en ole uskaltanut vielä mennä lapsilleni kylään yli vuoteen. Onneksi tämä nykytekniikka nettiyhteyksineen ja puhelinyhteyksineen suo mahdollisuuden olla etäkontaktissa muidenkin ihmisten kanssa kuin läheistensä ja ystävien/sukulaisten. Toisaalta omaa tilannettani ajatellen en viimeisten vuosien aikana muutenkaan niin vilkasta sosiaalista elämää ole viettänyt. En edes muista milloin viimeksi esim. teatterissa olisin käynyt. Tietysti ravintoloissa ateriointi on jäänyt tauolle tyystin. Noutosapuskaa olemme kuitenkin kotiin haettu.
Kotoilua ja ulkoiluhan tämä elämä pääasiassa on miltei vuoden päivät ollut. Harrastukset mulla itsellä ovat pääasiassa kotoisia taideharrastuksia.
Ei mitenkään, koko korona ajan ollaan eletty ihan normaalia elämää. T. Maalla asuva
Tänään täytyy käydä postissa ja kai sinne on muiden mieliksi mentävä maski naamalla. Tilasin muuten nuo lähetykset automaattiin, mutta ne ohjattiin TAAS tiskille. Että kai tämänkin voisi lukea koronan vaikutuksesksi, kun ihmiset käyttävät tilaamista normaalia enemmän, eivätkä sitten &#&#&@!!!! hae niitä pakettejaan nopeasti ja automaatti on ollut jumissa viimeiset puoli vuotta!!!! Itse inhoan kaupunkiin menoa ja kaupoissa pyörimistä, joten tilaaminen on mulle sitä tavallista.
Epävarmuutta ja ahdistusta. Matkustin säännöllisesti kahden maan väliä, osan vuotta asuin etelässä, osan Suomessa. Muuttuvat matkustusrajoitukset, jatkuvat kivuliaat koronatestit... olen vähentänyt liikkumistani. Koronaa pelkäävät ystävät eivät enää halua tavata vaan linnoittautuvat koteihinsa. Itse en pelkää, olen koronaksi testatun lievän flunssataudin jo sairastanut, mutta jatkuva viranomaisohjeistus ahdistaa.
Vapaus on mennyt.
- olen etätöissä
- mies on etätöissä
- en saa mennä päiväkotiin sisään, kehityskeskustelu etänä
- kumpikaan lapsi ei pääse harrastukseensa tänään
- itse en pääse harrastukseeni tänään
- laitan kauppaan maskin
En istu töissä normaalilla istumapaikallani (kahden hengen huoneessa) ja iso osa työkavereista on etänä (sovittu, ettei oltaisi kaikki samaan aikaan toimistolla). Teiniä ei tarvitse kuskata treeneihin, koska heidän treenivuorojaan on vähennetty (saavat kuitenkin treenata, koska pelaavat SM-sarjaa). Teini ei myöskään mene valmentamaan pienempiä junioreita (nuorempien lasten harrastetoiminta on seis).
Maskisuositus ei vaikuta juuri tähän päivään ollenkaan, kun ei ole tiedossa kauppareissuja jne.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään, en ole myöskään aloittanut maskihumpuukia.
Kyllä mä uskon että maski suojaa, varsinkin jos se on molemmilla osapuolilla oikein käytettynä.
Kyllähän sen jo maalaisjärkikin sanoo. Kuten suojaa varmasti sekin että kulkee huivi kasvojen edessä.
Onhan kaikki flunssat sun muut vähentyneet ihan huimasti!
Toki ihmiset pesee käsiäänkin enemmän eivätkä toivottavasti ainakaan kauheassa taudissa kauppaan mene.
Mutta varmasti on maskeilla oma osansa.
Joo varmasti virukset pääsevät maskin läpi mutta uskon silti että suojaa enemmän kuin se ettei maskia ole.
Ja itse kysymykseen.
Eroaa siten vuoden takaisesta että käytän maskia ja olen varovaisempi liikkuessa.
Käyn vähemmän missään ihmisten ilmoilla.
Lapsilla koulussa maskit koulun puolesta.
Alkaa jo itselle riittää tämä.
Odotan rokotetta vaikken sitä kyllä itselleni heti ole hakemassa.
Haluan elää jo normaalia elämää ja haluan matkustella.
Vierailija kirjoitti:
- olen etätöissä
- mies on etätöissä
- en saa mennä päiväkotiin sisään, kehityskeskustelu etänä
- kumpikaan lapsi ei pääse harrastukseensa tänään
- itse en pääse harrastukseeni tänään
- laitan kauppaan maskin
Päiväkodissa kehityskeskustelu?:D Tarkoitat kai vasu-keskustelua...
Vaikuttaa niin, että edelleen päivästä toiseen harmittaa lapsen puolesta, että hän ei saa harrastaa rakastamaansa lajia pienessä ryhmässä jäähallissa, jossa turvavälit toteutuu, vaan hänen on mentävä täynnä ihmisiä olevalle ulkojäälle harjoittelemaan. Turvavälit ei varmasti toteudu ja vaaratilanteitakin voi aiheutua, kun jäällä on yhtäaikaa kovalla vauhdilla luistelevia taitoluistelijoita, jääkiekkoilijoita, aloittelevia luistelijoita ja sitten kengät jalassa tallustavia aikuisia vetämässä lapsiaan pulkassa tai työntämässä lastenrattaita.
Käsi on hiukan kipeä kun eilen sain koronarokotteen. Päiväkodissa pidin maskia kun lapsen sinne vein, ja töissä myös on maski naamalla. Muuten ei näy mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä uskon että maski suojaa, varsinkin jos se on molemmilla osapuolilla oikein käytettynä.
Kyllähän sen jo maalaisjärkikin sanoo. Kuten suojaa varmasti sekin että kulkee huivi kasvojen edessä.Onhan kaikki flunssat sun muut vähentyneet ihan huimasti!
Toki ihmiset pesee käsiäänkin enemmän eivätkä toivottavasti ainakaan kauheassa taudissa kauppaan mene.
Mutta varmasti on maskeilla oma osansa.Joo varmasti virukset pääsevät maskin läpi mutta uskon silti että suojaa enemmän kuin se ettei maskia ole.
Ja itse kysymykseen.
Eroaa siten vuoden takaisesta että käytän maskia ja olen varovaisempi liikkuessa.
Lapsilla koulussa maskit koulun puolesta.Alkaa jo itselle riittää tämä.
Haluan elää jo normaalia elämää ja haluan matkustella.
Ihan pakko kysyä; mistä sä päättelet, että "flunssat sun muut" on vähentyneet huimasti? Oletko tehnyt tutkimusta? Haastatellut ihmisiä? Ja mitä ne sun muut on?
Olen olen kotona pikkuflunssan vuoksi. Sain koronavilkutuksen ja alkoi tulla pientä flunssaa. Normaalisti en näin pienen nuhan vuoksi kotiin jäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sen jo maalaisjärkikin sanoo. Kuten suojaa varmasti sekin että kulkee huivi kasvojen edessä.Onhan kaikki flunssat sun muut vähentyneet ihan huimasti!
Mutta varmasti on maskeilla oma osansa.Joo varmasti virukset pääsevät maskin läpi mutta uskon silti että suojaa enemmän kuin se ettei maskia ole.
Ja itse kysymykseen.
Haluan elää jo normaalia elämää ja haluan matkustella.Ihan pakko kysyä; mistä sä päättelet, että "flunssat sun muut" on vähentyneet huimasti? Oletko tehnyt tutkimusta? Haastatellut ihmisiä? Ja mitä ne sun muut on?
Influenssaa ei ole tavattu juuri ollenkaan meidän sairaalassa nyt korona-aikana. Myös normilentsuja on vähemmän kuin pienimmästäkin kurkun kutinasta jäädään kotiin.
T. Eri
-etätyössä
-kauppaan maskin kanssa
-käsidesiä taskussa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja itse kysymykseen.
Haluan elää jo normaalia elämää ja haluan matkustella.Ihan pakko kysyä; mistä sä päättelet, että "flunssat sun muut" on vähentyneet huimasti? Oletko tehnyt tutkimusta? Haastatellut ihmisiä? Ja mitä ne sun muut on?
Niinpä, meillä ainakin sairasteltu flunssia ihan normaalisti tämä korona-aika, eivät ole mitenkään vähentyneet.
Etätöinä, kotijumppina ja maskin käyttönä kaupassa.
Olen etätöissä, missä hiljaisempaa kuin normaalisti tähän vuodenaikaan.
Illalla työtilaisuus etänä, normaalisti olisin läsnä.