Montako olutta teidän miehen täytyy juoda että tulee edes pieneen hiprakkaan?
Itse olen tottunut siihen että mieheni täytyy ottaa 8-10 olutta ennen kuin se alkaa juurikaan vaikuttaa. Sellainen 18-24 olutta menee jos innostuu vähän enemmän viihteelle. Mutta hän onkin lihaksikas ja hyväkuntoinen mies.
Paljonko teillä menee?
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
N. 10, mutta vain alkulämmittelynä. Ihmettelen et voi vaikuttaa lähes selvältä, kun tempoo baarit ja jatkot siihen.
Joku fys. oikku selvii, kun dokaa. Aamulla on saattanut muutaman tunnin unilla jo tehdä safkat, ja on korjaamassa autoa. Kuulemma soittanut sukulaisilleen... 😨 🤔
Taitaa jaksaa touhuta aamulla muutaman tuntien unilla ryyppyillan jälkeen, koska on edelleen kovassa humalassa. Hän ei välttämättä edes itse tajua sitä, eikä hänen humalatilaansa ehkä muutkaan näe, jos on tottunut juoja kyseessä. Tai sitten on ”eihän mulla oo eesh krapulaa”-krapula (koska promilleja on vielä lähelle 2 veressä)
Kerran se veti työmatkojen ja työpäivän aikana (6:00-17:00) laatikon kaljaa kun töissä oli hiljaista, eikä se kovin humalaiselta näyttänyt.
Toisilla menee enempi toisilla vähempi.
Itse 197 cm ja 105 kg, loota kaljaa menee illan aikana jos ruvetaan hörsimään.
Sitten muijan litrahuuli veli, 176 cm ja 71kg, kiskas viime kaljareissulla 35 olutta...
Mielummin otan viskiä, ei tarvitse litkiä litrakaupalla, eikä tartu vyötäröön samanlailla kuin ne ilta-sixpäkit.
Ei se jaksa nykyään enää kaljaa edes kitata, eihän niistä aikuinen mies tule miksikään. Väkeviä ottaa silloin jos on tarkoitus päästä tunnelmaan.
Eikös nuo kaljan kittaamiset ole enemmänkin teinien touhua?
Ettekö te ymmärrä että olut ei ole pelkkä laatikko lager?
Vierailija kirjoitti:
Emme.
Vierailija kirjoitti:
Tottakait kultaseni me ymmärretään.
Helpompi kun puhutaan määristä, niin tiivistää se 0.33 lll-luokan tölkkiin.
Itsekin nautin suuresti 0.5 litran lasipullostouteista, siinä 7-8 % vahvuista, joten ei ole ihan sama asia jos join vain 4 olutta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin nautin suuresti 0.5 litran lasipullostouteista, siinä 7-8 % vahvuista, joten ei ole ihan sama asia jos join vain 4 olutta...
Näitä juttuja kun lukee niin näyttää siltä että suurinosa ei tiedä lainkaan että olutmakuja ja vahvuuksia on erilaisia ja oluet maistuu hyvältä, ei ihme että ihmisillä on se käsitys oluesta että ne maistuu pahalle kun ovat juoneet vain isojen panimoiden bulkkilagereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä juttuja kun lukee niin näyttää siltä että suurinosa ei tiedä lainkaan että olutmakuja ja vahvuuksia on erilaisia ja oluet maistuu hyvältä, ei ihme että ihmisillä on se käsitys oluesta että ne maistuu pahalle kun ovat juoneet vain isojen panimoiden bulkkilagereita.
Erittäin kallis alkoholi + suomalaisten työläisten kova kertakulutus, takaa sen että ainut olut on karjala, sitten tilipäivänä pistetään haisemaan ja ostetaan karhua.
Rupee hintaa tulemaan rekkamiehen kalsaridokaamiselle, jos ostaa laatikon tsekkiläisiä tummia lasipulloissa.
Tähän ei AKT;n tes 13,60 e / tunti oikein taivu.
Laatu on jees, mutta se myös maksaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erittäin kallis alkoholi + suomalaisten työläisten kova kertakulutus, takaa sen että ainut olut on karjala, sitten tilipäivänä pistetään haisemaan ja ostetaan karhua.
Rupee hintaa tulemaan rekkamiehen kalsaridokaamiselle, jos ostaa laatikon tsekkiläisiä tummia lasipulloissa.
Tähän ei AKT;n tes 13,60 e / tunti oikein taivu.Laatu on jees, mutta se myös maksaa...
Ostaa vahvoja 7-12% joissa on oikeasti makua niin riittää pari illassa ja terveys myös tykkää.
Semmoisen 6 isoa tuoppia se yleensä juo, ei tule yhtään humalaan.
Ihme vinkuheiniä teidän miehet. Ei minun mies mistään keskikaljan litkusta tule edes huppeliin, vaikka kuinka joisi. Mutta hän onkin isokokoinen ja tekee oikeita fyysisiä töitä.
Vierailija kirjoitti:
N. 10, mutta vain alkulämmittelynä. Ihmettelen et voi vaikuttaa lähes selvältä, kun tempoo baarit ja jatkot siihen.
Joku fys. oikku selvii, kun dokaa. Aamulla on saattanut muutaman tunnin unilla jo tehdä safkat, ja on korjaamassa autoa. Kuulemma soittanut sukulaisilleen... 😨 🤔
Tavallisempaa on, että kyse kovasta toleranssista eli on juotu pidempään korkeita kertajuomismääriä. Aivot ovat tottuneet kompensoimaan runsasta alkoholinkäyttöä ja ihminen pysyy toimintakykyisenä eikä sammu.
Kun toleranssi on korkea, voi kokea aamulla olevansa työkuntoinen vaikka promilleja on parkin. Nukkuminen jää vähäiseksi kun lasku tulee. Osa joutuu ottamaan aamulla tasoittavaa.
En tiedä sun miehen tilannetta tietenkään, tuo vaan on se tavallisin syy. Toleranssi palaa kohtuukäyttäjän tasolle, jos pistää korkin kiinni useammaksi kuukaudeksi, eli "luonnonoikku" häviää.
Mieheni ei ole millään asteikolla urheilija, paitsi jos kaljanjuominen on urheilua.
Hän on niin kova urheilija tällä saralla että juo ainakin 12 annosta kaljaa, kunnes alkaa todennäköisesti olemaan humalassa. Päällepäin se ei näy paitsi puheliaisuutena. Mitä humaltuneempi on sitä töksäyttelevämmäksi kommentit muuttuu. Lopulta hänen kanssaan ei kannata keskustella ollenkaan koska ymmärtää asiat miten sattuu ja ei osaa ajatella kuin yhdestä kapea-alaisesta näkökulmasta. Voitte ymmärtää että hänen kanssaan asiat menevät humalassa helposti tappeluksi. Kuten vanha viisaus sanoo niin ei humalaisen kanssa kannata keskustella. Ei edes muista keskustelua jälkikäteen. Täyttä ajanhukkaa siis ja hermojen menetystä.
Muuten ei näy humaltuminen päällepäin eikä puhe sammalla, mutta silmät alkaa lurpattaa ja nuokkua lopulta missä ikinä onkaan. Jopa seisoviltaan. Ja tuo viimeinen vaihe on todella noloa julkisella paikalla....
Juominen pitäisi saada aisoihin mieluiten jo ajoissa tai muuten se jano kasvaa juodessa kuten nälkä syödessä. Näinhän tässäkin on tapahtunut..
Vierailija kirjoitti:
Ei tuollaiset määrät myrkkyä häviä kehosta mihinkään ihan hetkessä - puhumattakaan sitten parin tunnin yöunista, vaikka olisi kyseessä millainen tahansa viinaa kestävä alfauros.
Ja tuollainen yliaktiivisuus juhlintaa seuraavana päivänä kertoo siitä vain enemmän. On tottunut suurkuluttaja tai alkoholisti, eikä mikään kova jätkä, jos kestää tuollaisia määriä ilman sen suurempia oloja.
Vuosia "reenanneena" laatikko sandelssia täytyy juoda pohjiksi ennen baariin menoa. Muuten tulee kalliiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuden tuopin jälkeen minun urheilijamies on vielä ihan normikunnossa.
Niin olen minäkin jos en niitä tuoppeja kisko tyyliin alle kahteen tuntiin. Ja juon harvoin.
N 165/57 enkä harrasta urheilua.No eihän sitä enää edes lasketa samaksi juomiskerraksi jos annosten välillä on yli 2 tuntia ja promillet nollassa =Dd
Vedät kännitkin ilmeisesti niin että joka toinen päivä otat paukun?
Et voi olla tosissasi. Sanoin _tuoppeja_, mikä siinä on niin vaikeaa? Eli jos juon kuusi tuoppia alle kahteen tuntiin, sen huomaa. Jos juon ne kolmeen-neljään tuntiin, olen täysin kunnossa. Tajusitko nyt vai piirränkö kuvan?
Huomaan jo yhden jälkeen muutoksen puheessa ja käytöksessä.
Arvioisin, että esim. 8-10 olutta muutaman tunnin sisällä juotuna aiheuttaisi hiprakan. Jos taas joisi vaikkapa 6 olutta 6 tunnin aikana, ei vaikutusta huomaisi. Mies itse ajattelee, että voi esim. ravintolassa ruoan kanssa juoda yhden alkoholiannoksen ja ajaa silti kotiin. Vaikka alkometrin viisari ei luultavasti edes värähtäisi, vaikka ottaisi muutaman pitkään kestävän illallisen aikana. Mutta fiksuahan se on ottaa varman päälle.
Kyseessä on roteva mies.
Mies ei juo olutta, viiniä ja teräviä ottaa silloin tällöin ja harvemmin lonkeroa tai siideriä saunajuomana. Ikinä en ole häntä humalassa nähnyt. Ottaa kyllä useamman annoksen, mutta tuntuu ettei tule edes pieneen hiprakkaan. Mies on kokoa 191/95, joten tuo koko varmaan vaikuttaa sietokykyyn. Itse olen jo 2-3 annoksen jälkeen pikku hiprakassa.