Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viisaudenhampaan poistosta kokemuksia??

Vierailija
19.01.2021 |

Millainen kokemus on alaleuan viisaudenhampaan poisto? Leikkauksella tai ilman?

Mulla alaleuan osittain puhjennut viisuri kipuilee ihan hirveästi. Pitäisi poistattaa se, mutta olen vaan lykännyt ja lykännyt toimenpidettä, koska pelottaa niin kamalasti, tiedän että se pitää leikata ja varmaan halkoa useampaan osaan että sen saa pois :(

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain rauhoittavan lääkkeen, hyvän puudutuksen ja ihanan ammattimaisen hammaslääkärin, jonka kanssa homma hoitui loistavasti. Buranaa ja Panadolia, 3 päivän saikku ja parin viikon mössödieetti. Hyvin meni.

Vierailija
22/27 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alhaalta poistettiin ja sen jäljeen alkoi kauhea särky, jomotus, molemmin puolin leukaa ja pahaa makua tuli suuhun.

Pari päivää taisin kestää ja sen jälkeen oli pakko mennä näyttämään. Tietysti tulehdus.

Laittoivat todella pahan makuiset tyynyt niihin ikenen koloihin. Kipu loppui melkein heti. Se lääkkeen paha maku pilasi myös kaiken syötävän ruoan maun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei tarvitse pelätä!

Lääkäri selittää aina mitä tekee ja mulle ainakin sanoi että pitää heti sanoa jos sattuu niin laitetaan lisää puudutetta. Ihan turhaan minäkin panikoin.

Vierailija
24/27 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin jo ettei minulla ole viisaudenhampaita ollenkaan, kun sitten kolmekymppisenä yhtäkkiä kolme viisuria puhkesi osittain näkyviin ja neljäskin siellä röntgenkuvassa näkyy... Odottelin puolisen vuotta ennen kuin uskalsin varata ajan.

Ylhäältä yksi viisaudenhammas vedettiin pois, se oli nopea homma ja ällö pehmoinen kuoppa vaan jäi.

Alaviisurit olivat kumpikin ahtaasti ja seuraavaa poskihammasta vasten ja olivat jo ehtineet kalvaa poskea rikki, oli kuolion alkua (??). Leikattiin ja ommeltiin, ei tarvinnut pilkkoa kun juuret olivat siististi nipussa ja nippa nappa mahtui vetämään kokonaisena pois.

Puudutus sattui niin kuin aina, muuten toimenpiteet olivat kivuttomia. Ei kun se sattui kun jäi välillä huuli hampaiden ja hammaslääkärin käden väliin... Minulla on aika pieni suu, ei kai paljon työskentelytilaa.

Eniten huoletti osaanko itse toimia oikein, hoito-ohjeet ovat niin ristiriitaisia ja suurpiirteisiä. Pelkäsin että tulee komplikaatioita. Kolme poistoa yhden syksyn aikana ja laihduin jokaisen poiston jälkeen kun ei huvittanut syödä oikein mitään ennen kuin haavat alkoivat oikeasti parantua ja tikit hävitä.

Vierailija
25/27 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todnäk kaikki menee hyvin kun vain poistatat hampaan nyt ja heti etkä huomenna.

Mulla poistettu kaikki neljä. Kuvaus ja tutkimukset poistettavista asap ja varsinkin jos yhtään oireilee niin oikeasti, heti lääkäriin: säästyt pitkäaikaiselta kivulta ja sairaslomilta.

En halua pelotella, mutta vuoden sisään poistettiin kaikki 4, (olen 25 vuotias), ylemmät vetämällä, alemmat pilkkomalla ja poraamalla leukaluuta. Alemmista pitkäaikaiset komplikaatiot, molemmissa alempien leikkauksissa jäi sisään juurta ja luunpaloja joita sitten leikattiin useampaan otteeseen uudestaan ja uudestaan, kuollutta kudosta ylös ym. Pari vuotta nyt tästä aikaa ja olisi pitänyt pistää valitus, mutta olin vaan onnellinen loppuviimein kun sai ne helvetilliset hermosäryt ja muun pois. Hyi hitto. Söin molempien alempien aikaan n. 3 kk kolmea eri antibioottia ja neljää eri kipulääkettä. Vieläkin vasen puoli kasvoista osittain tunnoton, mutta ei haittaa yhtään tämän kaiken paskan jälkeen.

Vierailija
26/27 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitä hampaan pilkkomista ja pienempinä osina poistamista ei tarvitse jännittää. Helpompaahan se niin on, kuin yrittää kokonaisena poistaa jos juuret on kovin mutkalla.

Vierailija
27/27 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisurit ovat irronneet nätisti, mutta tulehtuneita varsinaisia poskihampaita on saanut vääntää, kääntää, kiskoa ja pilkkoa niin, että on saanut pahimmillaan viikon sairastaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan