Olenko altistunut koronalle, kun juttelin ulkona koronavarmistetulle?
Etäisyyttä oli pari metriä, ei maskeja. Juteltiin ulkona ehkä vartti muutama päivä sitten ja nyt se tekstasi että sillä on korona.
Kommentit (17)
Mä juttelin töissä oireettomalle henkilölle joka meni seuraavana päivänä koronatestiin ja vuorokausi tästä sai positiivisen tuloksen. Minua ei asetettu karanteeniin koska kohtaamisemme oli lyhyt (reilusti alle 15 min).
Testeihin olisi sun syytä mennä, karanteenia omatoimisesti viikko ja sitten testeihin.
Korona-altistukseksi yleensä lasketaan vain, jos on ollut alle parin metrin läheisyydessä vähintään 15 min.
Hyvin suurella todennäköisyydellä, kyllä.
Jos aurinko paistoi, niin sitten ehkä olisi parempi tilanne. Mutta tuskin paistoi.
Ja jos olisitte olleet sisätilassa, sanoisin että 90% varmuudella kyllä.
Fresh Air is a Disinfectant
"Fresh air can kill the flu virus and other harmful germs. Equally, sunlight is germicidal and there is now evidence it can kill the flu virus."
https://medium.com/@ra.hobday/coronavirus-and-the-sun-a-lesson-from-the…
Mieheni jutteli koronan sairastaneen kanssa kaksi kertaa saman päivän aikana n. 5 min kerralla ja häntä ei laskettu altistuneeksi. Kontaktin olisi pitänyt olla pidempi.
No kävi kuitenkin testissä varmuuden vuoksi.
Virallisesti altistuneeksi sinua tuskin lasketaan. Mutta tiedän yhden, joka sai keväällä tartunnan ulkona juttelusta. Joten tautiin johtava altistuminen on voinut tapahtua.
Mitä niillä maskeilla tekee esimerkiksi kadulla tai kaupoissa, jos altistuminen vaatii 15 minuutin kontaktin?
koronataistelu naamioitumisineen jatkuu vähintää seuraavat viisi vuotta. Niin kauan, kunnes riittävä määrä yrityksiä on saatu kaadettua, sekä muutenkin muutettua talouden rakenteita. JOssain vaiheessa esitellään perustulo ja velkojen anteeksianto omaisuuden luovuttamista vastaan. Tätä on tiedossa.
Turhaa touhua kirjoitti:
Mitä niillä maskeilla tekee esimerkiksi kadulla tai kaupoissa, jos altistuminen vaatii 15 minuutin kontaktin?
Jos joku pärskäsee päälle niin ei kai siinä 15 min kontaktia vaadita?
Vierailija kirjoitti:
Turhaa touhua kirjoitti:
En ole törmännyt kadulla tai kaupassa yhteenkään pärskijään sitten viime maaliskuun. Luulen, ettei kukaan ihminen uskalla vaan pidättelee henkensä kaupalla.
Turhaa touhua kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhaa touhua kirjoitti:
En ole törmännyt kadulla tai kaupassa yhteenkään pärskijään sitten viime maaliskuun. Luulen, ettei kukaan ihminen uskalla vaan pidättelee henkensä kaupalla.
Jep, mäkin pidättelen henkeni kaupalla jos aivastuttaa. Ei mukavaa, mutta pidättelen kuitenkin.
Millon hänellä on alkanut oireet? Altistusta tarkastellaan ajalta 2 päivää ennen oireiden alua lähtien.
Ja jos ulkona parin metrin etäisyydelta juttelitte, on tartuntariski kyllä varmasti alhainen, eikä tuota välttämättä katsita altistukseksi, vaikka menisikin ajallisesti aikaan pari päivää ennen oireita.
Turhaa touhua kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhaa touhua kirjoitti:
Minä olen törmännyt useaan, enkä käy kaupassa kuin kerran viikossa! Joka ikinen kerta joku yskii ja melkein joka kerta joku aivastaa.
Soitin koronaneuvontaan. He sanoivat, että en ole altistunut. En myöskään pääse koronatestiin, kun minulla ei ole mitään oireita. He sanoivat, että altistumiseksi lasketaan, että sisätiloissa alle metrin etäisyydellä koronapositiivisesta vähintään 15 min.
ap
Tuli flunssaoireita ja soitin koronaneuvontaan. Nyt kun oireita oli ja kontakti koronapositiiviseen oli ollut, heitä ei enää kiinnostanut oliko kontakti ulkona vai sisällä ja kauanko se kesti. Sain ajan koronatestiin reilun tunnin päähän ja sain tuloksen samana päivänä. Tulos oli negatiivinen.
ap
Onneksi oli edes se pari metriä.
Harmi kyllä, olet silti voinut altistua, jos tuulen suunta esim oli huono.