Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko altistunut koronalle, kun juttelin ulkona koronavarmistetulle?

Vierailija
19.01.2021 |

Etäisyyttä oli pari metriä, ei maskeja. Juteltiin ulkona ehkä vartti muutama päivä sitten ja nyt se tekstasi että sillä on korona.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi oli edes se pari metriä.

Harmi kyllä, olet silti voinut altistua, jos tuulen suunta esim oli huono.

Vierailija
2/17 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juttelin töissä oireettomalle henkilölle joka meni seuraavana päivänä koronatestiin ja vuorokausi tästä sai positiivisen tuloksen. Minua ei asetettu karanteeniin koska kohtaamisemme oli lyhyt (reilusti alle 15 min).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testeihin olisi sun syytä mennä, karanteenia omatoimisesti viikko ja sitten testeihin.

Vierailija
4/17 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona-altistukseksi yleensä lasketaan vain, jos on ollut alle parin metrin läheisyydessä vähintään 15 min.

Vierailija
5/17 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin suurella todennäköisyydellä, kyllä.

Jos aurinko paistoi, niin sitten ehkä olisi parempi tilanne. Mutta tuskin paistoi.

Ja jos olisitte olleet sisätilassa, sanoisin että 90% varmuudella kyllä.

Fresh Air is a Disinfectant

"Fresh air can kill the flu virus and other harmful germs. Equally, sunlight is germicidal and there is now evidence it can kill the flu virus."

https://medium.com/@ra.hobday/coronavirus-and-the-sun-a-lesson-from-the…

Vierailija
6/17 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni jutteli koronan sairastaneen kanssa kaksi kertaa saman päivän aikana n. 5 min kerralla ja häntä ei laskettu altistuneeksi. Kontaktin olisi pitänyt olla pidempi.

No kävi kuitenkin testissä varmuuden vuoksi. 

Vierailija
7/17 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallisesti altistuneeksi sinua tuskin lasketaan. Mutta tiedän yhden, joka sai keväällä tartunnan ulkona juttelusta. Joten tautiin johtava altistuminen on voinut tapahtua.

Vierailija
8/17 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä niillä maskeilla tekee esimerkiksi kadulla tai kaupoissa, jos altistuminen vaatii 15 minuutin kontaktin? 

Vierailija
9/17 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

koronataistelu naamioitumisineen jatkuu vähintää seuraavat viisi vuotta. Niin kauan, kunnes riittävä määrä yrityksiä on saatu kaadettua, sekä muutenkin muutettua talouden rakenteita. JOssain vaiheessa esitellään perustulo ja velkojen anteeksianto omaisuuden luovuttamista vastaan. Tätä on tiedossa.

Vierailija
10/17 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa touhua kirjoitti:

Mitä niillä maskeilla tekee esimerkiksi kadulla tai kaupoissa, jos altistuminen vaatii 15 minuutin kontaktin? 

Jos joku pärskäsee päälle niin ei kai siinä 15 min kontaktia vaadita?

Vierailija
11/17 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhaa touhua kirjoitti:

En ole törmännyt kadulla tai kaupassa yhteenkään pärskijään sitten viime maaliskuun. Luulen, ettei kukaan ihminen uskalla vaan pidättelee henkensä kaupalla.

Vierailija
12/17 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene testiin, sitten tiedät.

Vierailija
13/17 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa touhua kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhaa touhua kirjoitti:

En ole törmännyt kadulla tai kaupassa yhteenkään pärskijään sitten viime maaliskuun. Luulen, ettei kukaan ihminen uskalla vaan pidättelee henkensä kaupalla.

Jep, mäkin pidättelen henkeni kaupalla jos aivastuttaa. Ei mukavaa, mutta pidättelen kuitenkin.

Vierailija
14/17 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millon hänellä on alkanut oireet? Altistusta tarkastellaan ajalta 2 päivää ennen oireiden alua lähtien.

Ja jos ulkona parin metrin etäisyydelta juttelitte, on tartuntariski kyllä varmasti alhainen, eikä tuota välttämättä katsita altistukseksi, vaikka menisikin ajallisesti aikaan pari päivää ennen oireita.

Vierailija
15/17 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa touhua kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhaa touhua kirjoitti:

Minä olen törmännyt useaan, enkä käy kaupassa kuin kerran viikossa! Joka ikinen kerta joku yskii ja melkein joka kerta joku aivastaa.

Vierailija
16/17 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin koronaneuvontaan. He sanoivat, että en ole altistunut. En myöskään pääse koronatestiin, kun minulla ei ole mitään oireita. He sanoivat, että altistumiseksi lasketaan, että sisätiloissa alle metrin etäisyydellä koronapositiivisesta vähintään 15 min.

ap

Vierailija
17/17 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli flunssaoireita ja soitin koronaneuvontaan. Nyt kun oireita oli ja kontakti koronapositiiviseen oli ollut, heitä ei enää kiinnostanut oliko kontakti ulkona vai sisällä ja kauanko se kesti. Sain ajan koronatestiin reilun tunnin päähän ja sain tuloksen samana päivänä. Tulos oli negatiivinen.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan