Miten toimisit jos kuulisit että sulle naureskellaan selän takana?
Naureskelijat ei tiedä, että kuulit sen. Miten toimisit?
Entä miten lohduttaisit / tukisit ihmistä, joka oli tämä kuulija?
Olen itse nyt se, jonka pitäisi neuvoa ja tukea tätä ihmistä kenelle naureskeltiin. Mitä voisin sanoa tai miten neuvoa toimimaan?
"Älä välitä" tuntuu vähän laimealta, kun tiedän että välittää.
Kommentit (34)
En olisi moksiskaan. En alentuisi heidän tasolleen. Totta on se, että kaikilta ei voi edellyttää älykkyyttä, tilannetajua, nöyryyttä, vahvuutta, itsevarmuutta ja runsasta elämänkokemusta.
Sano ap suorat sanat niille naureskelijoille.
Todennäköisesti nauretaankin ja puhutaan pskaa. Miksi siitä välittäisin? Tosin en ole sosiaalinen, joten jauhakoot rauhassa jos siitä tykkäävät.
En oo huomannut mutta kun kertoo jotain hauskaa niin kuuluukin nauraa.
Marssin viereen ja kysyn kuuluvalla äänellä, anteeksi mitä.
Elän tämän ohjenuoran mukaan:
What other people think of you is none of your business.
Minä voin elää vain omannäköistäni elämää ja niin kauan kuin elän arvojeni mukaisesti ja olen itselleni rehellinen, ei muiden naureskeluilla ole mitään merkitystä.
”Don’t Worry About Those Who Talk Behind Your Back, They’re Behind You For A Reason”
Sanoisin että eroaa niistä jos ovat "kavereita" tai yrittää pysyä mahdollisimman etäällä. Jos hän on nuori ja koulussa, niin aikuisten pitäisi puuttua niiden toisten kiusaamiseen. Tai jättää omaan arvoonsa.
Kaikille on naureskeltu selän takana. Joillekin päin naamaakin. Tosiasia on, että siltä ei voi välttyä, edes pelaamalla mahdollisimman varmanpäälle ja sopeutumalla kaikkiin ulkoisiin vaatimuksiin - vähintään joku alkaa sitten pilkata sitä, miten säälittävä lammas olet.
Kun se tapahtuu minulle itselleni, minä mietin kahta asiaa: miksi minulle nauretaan ja ketkä minulle nauravat.
Syytä mietin niin, että onko tämä tärkeä asia vai ei. Yleensä ei ole. On itwweasiassa niin, että tärkeiden asioiden kohdalla ihmiselle ei yleensä naureta, vaan nostetaan oikeusjuttuja, mistataan mainetta, varastetaan omaisuutta tai tehdään muuta pilkkaa konkreettisempaa harmia. Asioista, jotka eivät ole tärkeitä en yksinkertaisesti välitä. On liian paljon tärkeääkin välitettävää. Mutta jos se olisi jotenkin tärkeää, jatkaisin miettimällä, ketkä sille nauravat.
Nauravia ihmisiä ajattelisin taas siltä kannalta, että onko heillä väliä vai ei. Useimmilla ei ole. Naurakoot vaikka tikahtuakseen, se ei ole minulta pois. Joillain ihmisillä on väliä - läheisillä, rakkailla, niillä, joiden mielipidettä itse kunnioitan. Pyrkisin heidän kanssaan keskusteluun siitä, miksi he nauravat ja pilkkaavat, mitä he ymmärtävät väärin tai mitä minö olen ymmärtänyt väärin ja miten tämä kommunikaatio saataisiin sellaiseen kuntoon, että voidimme jatkossakin kunnioittaa toisiamme.
Ja jollei se ole mahdollista, nämä ihmiset jäävät vain pois lähipiiristäni ja kunnioittamieni ihmisten piiristä.
1) Ajattelisin, että:
- voi ei, taas
- todennäköisesti nauravat ihan syystä, olenhan naurettava pelle ja väsynyt enkä itsekään jaksa itseäni
- vetäytyisin
2) Jos näkisin toiselle naureskeltavan vaikka työpaikalla, puuttuisin ilkeilyyn saman tien, jos mahdollista. Näyttäisin tilanteessa ja myöhemminkin avoimesti seisovani sen heikomman rinnalla. Kiinnittäisin huomiota, ettei hän jää ulkopuoliseksi, vaan tuntee olevansa osa yhteisöä. Olisin jatkossa valppaampi puolustamaan toista, jos sama toistuisi. Saattaisin sanoa naureskelun kohteelle, että älä välitä, todella idioottimaista käytöstä noilta muilta ja antavat vain itsestään huonon kuvan.
Vierailija kirjoitti:
1) Ajattelisin, että:
- voi ei, taas
- todennäköisesti nauravat ihan syystä, olenhan naurettava pelle ja väsynyt enkä itsekään jaksa itseäni
- vetäytyisin2) Jos näkisin toiselle naureskeltavan vaikka työpaikalla, puuttuisin ilkeilyyn saman tien, jos mahdollista. Näyttäisin tilanteessa ja myöhemminkin avoimesti seisovani sen heikomman rinnalla. Kiinnittäisin huomiota, ettei hän jää ulkopuoliseksi, vaan tuntee olevansa osa yhteisöä. Olisin jatkossa valppaampi puolustamaan toista, jos sama toistuisi. Saattaisin sanoa naureskelun kohteelle, että älä välitä, todella idioottimaista käytöstä noilta muilta ja antavat vain itsestään huonon kuvan.
Anteeksi, tämä oli ehkä vähän epäselvä. 1) oli tarkoitus kuvata tilannetta, jossa itse olisin kohteena; kohta 2) sivustaseuraajan näkökulmasta.
On paljon helpompaa auttaa muita kuin itseään.
Varsinaisen kiusaamisen ja "piilossa" selän takana naureskelun raja on häilyvä...
Pari kertaa olen kuullut, kun työkaverit on naureskelleet minulle.
Jos menisin kertomaan jollekin, en ainakaan kaipaisi sääliä. Vikahan ei ole minussa, vaan paskamaisissa työkavereissa. Ehkä sinun olisi fiksuinta vain kuunnella.
Minkäs noille voi. Elämä on, ja ihmiset on perseestä.