Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rakastan lapsiani, inhoan äitiyslomaa.

Vierailija
05.08.2008 |

Mä en koe edes olevani mitekään masentunut, en missään nimessä tippaakaan kadu lasteni saamista (ne ovat ihaninta mitä mulle on koskaan tapahtunut, maailman kultaisimmat pienet ihmiset), mutta äitiysloma ei ole kyllä yhtään mua varten. Sitä on tällä kertaa takana vasta pari kuukautta, ja jo olen ihan puolihullu tylsyydestä ja samaan aikaan oman ajan puutteesta. :( Ja tätä pitäisi jaksaa vielä vähintään vuosi, mielellään pitempäänkin...

Yhtä aikaa ei ole mitään tekemistä mutta ei myöskään pystyisi tekemään mitään vaikka haluaisikin. Vauva on ihan koko ajan rinnalla, leikki-ikäinen taas tarvitsee minusta leikkiseuraa (lähistöllä ei asu ketään tuttuja lapsiperheitä). Aamulla ensimmäiseksi mä ajattelen että voi ei, mitä ihmettä me keksitään tämän päivän ajanvietteeksi, ja illalla kyttään koko ajan kelloa että milloin voidaan mennä nukkumaan. Inhottaa käyttää koko päivä siivoojan, keittäjän, puistotädin jne. töihin... Vain lasten kanssa oleminen on kivaa kotiäitiydessä, ja sekin on haastavaa kun toinen on pieni vauva ja toisella on jo ihan erilaiset tarpeet.

Tällä palstalla sanotaan niin usein että "miksi edes teit lapset ellet halua olla niiden kanssa kolmea vuotta kotona". Mä tein tietysti nämä lapset siksi että tykkään lapsista ja rakastan omiani ihan hirveästi, mutta ei se muuta sitä että kotona oleminen tuntuu musta tappavan tylsältä... Halusinhan mä naimisiinkin, mutten silti haluaisi viettää miehen kanssa vuosikausia kotona mitään tekemättä, vain miehen jälkiä siivoten ja sille ruokaa laittaen.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä olen jopa nauttinut ekasta vuodesta täysin rinnoin. Vasta vuoden loppupuolella on alkanut kaihertaa mielessä ajatus, että ihan oikeaan aikuisten työelämään olisi kyllä jo kiva palata - VAIKKA lapset ovatkin minulle elämässä tärkeintä.

Kun tätä kolmatta alettiin harkita, sovittiinkin miehen kanssa heti alkuunsa että HÄN jää sitten toiseksi vuodeksi kotiin. Eipä tarvitse minun potea huonoa omaatuntoa "vauvan" laittamisesta päivähoitoon ja saan silti palata työelämään sopivaan aikaan.

Vierailija
2/3 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pää hajosi jo ennen sitä, joten mies jäi kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan pitemmäksi aikaa kuin muutamaksi viikoksi. Tosin mä epäilen ettei sekään vain halua, yhtään sen enempää kuin minäkään...

Mä nautin hirveästi vauvan kanssa olemisesta, kuten myös esikoisen kanssa olemisesta, mutta kun pitäisi tehdä kumpaakin yhtä aikaa niin on koko ajan syyllinen olo että laiminlyö jompaakumpaa. Siivoamistahan lapset eivät osaisi kaivata, mutta mä itse inhoan täällä lelujen, likaisten vaatteiden ja astioiden keskellä kökkimistä ja siivoan säilyttääkseni mielenterveyteni edes jollain tavalla.