Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi et muuttaisi Rovaniemelle?

Vierailija
19.01.2021 |

Kuvittele tilanne, että perhe/sukulaiset ei pitele sinua nykyisellä asuinpaikalla.

Mitä sieltä puuttuu? Mitä asuinpaikkakunnallasi on, mitä Rovaniemeltä ei löydy? (Tietyn alan työ/koulutus, jotain palveluja, harrastusmahdollisuuksia?)

Olen viettänyt Rovaniemellä nyt 3kk, kesällä olin myös 3kk. Olen alkanut vakavasti harkita muuttoa pysyvästi tänne. Pieni kaupunki, jossa hyvät palvelut, ei liikenneruuhkia, mukavat ihmiset, mahtava ravintolatarjonta, harrastusmahdollisuudet, oikea talvi. Olen monille tästä puhunut ja osa on ihan kummissaan että "sinne porojen sekaan, kaamoksen keskelle, eihän siellä ole mitään" ja kuitenkaan eivät osaa sanoa että mitä ei ole. Mitä mielikuvia teillä on Rovaniemestä asuinpaikkana?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä täällä moni puhuu asioita Rovaniemestä, mitkä eivät pidä paikkaansa. Kyllä vain bussit kulkee, ei ole maalaistolloja eikä juntteja, ja yksityisyyskin säilyy. Ja on kauppoja, kauppakeskuksia ja pi*ru vie niitä liikenneruuhkiakin joskus. Koulutusmahdollisuuksia on, harrastusmahdollisuuksia myös, ja töitä löytyy. Itse viihdyn naapurikaupungista muuttaneena, oikein hyvin. Viihtynyt jo 8 vuotta.

Niin mun mielestä myös ihmisillä on paljon vääriä käsityksiä! Mutta olen sitä mieltä, että ruuhkia ei ole, liikenne on tosi sujuvaa ja mitoitettu oikein. En ole kertaakaan istunut ruuhkassa. Verrattuna vaikka Ouluun, saati johonkin Helsinkiin, Tampereeseen tää liikenne on ihan supernopeaa, myös klo 16 "ruuhkassa" ajaa keskustan läpi muutamassa minuutissa.

Ap

Kyllä ne viherkaistat, joilla ei saa ajaa kuin pyörällä, tulee sinnekin. Tarkoitus on sumputtaa autoliikenne.

Vierailija
42/49 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Siellä on liian kylmää. 2. Hyttysiä yms. 3. Ehkä yhtä kolkot asuinalueet kuin muuallakin. 4. Liian kaukana Kaikesta. 5. Miksi autottomat asuisivat Rovaniemellä (luonto kaukana) tai sinkut. 6. Miksi pitää asua jumalan selän takana, siellä on lähempänä kuolan niemimaan syväporattu aukko maan uumeniin, ruotsi ja huippuvuoret. 

En ymmärrä tota, että miksi sinkut asuisi? Siis häh. Miten se parisuhdestatus tähän liittyy mitenkään?

Ap

Autoton sinkku ei etsi kylmää pohjoista, vaan parempaa ilmastoa. Kiva jos on rento tunnelma mielestäsi (ovatko muut rovaniemeläiset samaa mieltä), miksei se voisi silti toteutua muuallakin.

Parempaa ilmastoa?? Minä autottomana sinkkuna pitäisin tuollaista pohjoisen ilmastoa juuri täydellisenä. Pesee se ainakin mennen tullen esim Helsingin masentavan ilmaston. Eli voisin hyvin muuttaa Rovaniemelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri se oikea talvi on syy miksen ikimaailmassa muuttaisi pohjoiseen. Kylmää ja pimeää jatkuu vielä pidempään kun täällä etelässä. Lumi ja pakkanen on pahinta mitä tiedän!!

Ja ei, en tosiaankaan halua niitä ”toppavaatteita” oloasukseni, tai vaihtaa siroja nilkkureitani mihinkään talvikuomiin, kiitos vaan.

Uskokaa tai älkää, kaikki suomalaiset eivät pidä talvesta.

Vierailija
44/49 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se ilmastoon mieltyminen muuttuu parisuhteen myötä?

Vierailija
45/49 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saisi töitä mutta ei minulla nytkään ole töitä täällä pk-seudulla koska sain fudut koronakevään jälkeen ja ikää niin paljon etten pärjää kilpailussa nuorempien kanssa. 

Vaimon sairaus, joutuisi hankalaan tilanteeseen, nyt häntä hoitavat HUS:in osavat erikoislekurit, Roviksesta ei mitään varmuuta. Pojan lukio vielä kesken.  Poika tuskin rupeaisi opiskelemaan Roviksessa ja tuskin Oulussakaan. 

Plussana Rovikselle on että kunnon laskettelukeskuksiin pääsee päiväksikin. 

Vierailija
46/49 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No asun jo Rovaniemellä. Suurin ongelma minkä keksin on huonosti kulkevat julkiset (en omista autoa). Helsingissä kulkee mukavasti kokoajan myös viikonloppuna, Rovaniemellä joutuu monesti odottelemaan jopa 30min sopivaa linkkua. Muuten pidän todella paljon.

Vierailija
47/49 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapissa on melko vittumaisia ihmisiä, olen ollut samoissa työkuvioissa ja mukavia oli kyllä selkeä vähemmistö. Ikuinen jurina ja vittuilu "etelän vetelille".

Ei ROI:lle.

Vierailija
48/49 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian kaukana, liian pieni paikka..

Ruma kaupunki.

Vierailija
49/49 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina Rovaniemellä asuneena voin vilpittömin mielin sanoa ettei tänne kenenkään kannata muuttaa, jos vaan voi muualla asua.