Mitä laittaa aamiaisrahkaan, että nälkä pysyisi kauemmin poissa?
Syön aamupalaksi 250g rahkan (rasvaton, jos sillä on mitään merkitystä), jonka seassa mansikoita ja yksi pilkottu banaani. Nälkä kuitenkin alkaa tulemaan jo klo 10-11 välillä, kun kahdeksalta syön aamiaisen. Klo 12 asti pitäisi pärjätä. Mitä voisin lisätä sekaan?
Kommentit (47)
Sokeroimatonta garonolaa ja pellavansiemenrouhetta.
chian siemeniä, pähkinöitä, kaurahiutaleita, pellavansiemenrouhetta
Minä syön aamuisin: kaurapuuro, jossa joukossa siemeniä, pähkinöitä ja lesettä ja lisäksi maitorahkaa ja marjoja- tämä pitää hyvin nälän.
Vierailija kirjoitti:
Moneltako syöt sen aamupalan??
luetun ymmärtäminen vaikeaa? sehän lukee tuossa aloituksessa!
Unohda se rahka. Osta esim 100% kauraleipää; kaksi palaa, päälle oikeaa voita, leikkele, maukasta juustoa 1 viipale, salaattia ja kurkkua,lisäksi hedelmä +kahvi. Tällä pärjään 4-5h ja olen hoikka. Olen ollut lievästi ylipainoinen ja yrittänyt selvitä just jollain rahkoilla, puuroilla, välipalaporkkanoilla ym. ei oikeesti toimi. Kaiken a ja on oikeat voit, kermat ym, joilla ruoasta tulee täyttävää ja maukasta, sitä vain syödään vähemmän, ei todellakaan mihinkään ähkyyn asti. Karkinhimo ja kaikki naposteluhimo on hävinnyt tällä ja olen laihtunut ilman liikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mysliä, ai että. Mun lemppari on ehdottomasti vaniljajugurtti ja mysliä reippaasti, nam
Kiva sokeripommi
Siks onkin hyvä ja uppoaa heti aamusta. Nämä chiat ja granolat kuulostaa kuivalta korppujauholta, ruuasta kuuluu nauttia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mysliä, ai että. Mun lemppari on ehdottomasti vaniljajugurtti ja mysliä reippaasti, nam
Kiva sokeripommi
Siks onkin hyvä ja uppoaa heti aamusta. Nämä chiat ja granolat kuulostaa kuivalta korppujauholta, ruuasta kuuluu nauttia!
Kannattaa joskus kokeilla granolaa, saatat yllättyä. Ihan superhyvää ja ihanan rapsakkaa, varsinkin itse tehtynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva sokeripommi
Ruoka on polttoainetta, jonka on tarkoitus pitää koneet käynnissä.
Aika paljon on energiaa jo siinä jos syö rahkan ja banaanin. Tai riippuu varmaan paljonko kuluttaa, mutta varmaan sillä energialla pitäisi pärjätä lounaaseen.
Kiitos kaikille hyvistä ehdotuksista.
Ap
Täysjyväviljaa suosittelen. Siitä vapautuu hitaazti energiaa ja pitää nälän pidempään.
Itse syön samanlaisen aamupalan mutta rikon päälle näkkkärin myslin/granolan korvikkeena. Marjat ja banaani ovat tarpeeksi makeita aamulla, joten maun pNäkkäri antaa vain kivaa "rouskuvuutta" annokseen ja lisäksi täyttää enemmän. Näkkäri on yleensä ns. vähän parempaa laatua (esim. sport näkkäri, enemmän kuitua tms) eikä halvinta ja pahinta.
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon on energiaa jo siinä jos syö rahkan ja banaanin. Tai riippuu varmaan paljonko kuluttaa, mutta varmaan sillä energialla pitäisi pärjätä lounaaseen.
Paljon? Ootko tosissasi? Eikä ne kalorit ees mitään meinaa siinä nälän poissa pitämisessä.
Vierailija kirjoitti:
Banaanissa ja rahkassa on yhteensä n. 250 kaloria.
Jos jakaa päivän tarpeen 2000 kcal viidelle aterialle, joka aterialla pitäisi olla 400 kcal, tosin välipala on yleensä pienempi ja lounas/päivällinen isompi.
Mutta siis tuo rahka ja banaani ei välttämättä riitä jos ei pääse lounaalle aikaisin. Joten kyllä siihen voisi yhden leivän tai esim. mysliä ja pähkinöitä lisätä, että saa tarpeeksi energiaa. Toisilla on luonnostaan aamupäivällä kovempi nälkä ja toiset syövät vasta päivällisellä isomman osan päivän kaloreista.
saksanpähkinöitä ja hunajaa