Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä on yhteensä lainoja 807 800 euroa. Minulla ja puolisollani siis. Järkyttävää.

Vierailija
19.01.2021 |

Remonttilainaa noin 19 000 euroa
Autolainaa noin 70 000 euroa
Sisustuslainaa noin 8000 euroa
Loput asuntolainaa.

Meillä on kyllä tarvittavat tulot näiden maksamiseen, mutta tämä tuntuu ihan hirveältä. Selvitään, jos jompikumpi pysyy työelämässä. Mitä jos ei pysykään?

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän piti saada kaikki heti, ette malttaneet säästää ensin? Silloin sitä joutuu ottamaan hulluna lainaa ja stressaamaan rahojen riittävyyttä. Se on oma valinta. Tuo kuulostaa kyllä pahasti sille, että piti äkkiä saada kulissit kuntoon että pääsee näyttämään muille kuinka hyvin menee. Toivon teille onnea ja terveyttä, että selviätte tuosta lainamäärästä.

Vierailija
22/79 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisustuslaina?!?!

Jos on talolainaa 700 000, niin ei sitä kyllä millään ikealla sisusteta😂 ja ottaisin itsekin tuollaisen summan lainaa, että saisin haaveitteni kodin toteutettua. Mulla oli 8000 autolainaa, olisin kyllä sisustukseen ennemmin käyttänyt, mutta auto on välttämätön.

Mitä järkeä on ottaa 700 000 euroa asuntolainaa jos sitä asuntoa ei ole edes rahaa sisustaa? Pelkkää feikkiä koko elämä. Provohan aloitus toki on, ei ksi kukaan oikeasti noin eläisi.

No feikkiä ja feikkiä, köyhä ei saa lainaa edes sataatonnia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon! Avioliiton lisäksi olette myös velka-avioliiotssa. Siitä ei erota. Tämä ei vissiin käynyt mielessä kun halusitte ostaa asuntoja ja autoja? Kummasti velka-avioliitto kyllä kaihertaa monen parisuhdetta, kun se todellisuudessa on siis vankila. Valtaosa tuloistanne menee lyhennyksiin vielä 25-30 vuotta.

Vierailija
24/79 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisille tuntuu kulissit olevan kovin tärkeät 🙄 Järkyttävä lainamäärä. Itse olisin ahdistunut moisesta.

Itse en ole kenellekään mitään velkaa. Oma kolmio pikkukaupungissa ja 6v vanha auto. Yksineläjä. Näillä pärjää mainiosti,toki haaveita on tulevaisuuteen suhteen myös. Keskituloinen oon.

Kuulostaa kamalalta. Minulla on asuntolainaa 180ke, salkussa 250ke. Kävin juuri koeajamassa 60ke auton, elämässä pitää nauttiakkin jostain.

Oletko tullut ajatelleeksi, että elämässä voi nauttia myös sellaisista asioista, jotka eivät ole sidoksissa valtavaan omaisuuteen ja kuluttamiseen?

Vierailija
25/79 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisustuslaina?!?!

Jos on talolainaa 700 000, niin ei sitä kyllä millään ikealla sisusteta😂 ja ottaisin itsekin tuollaisen summan lainaa, että saisin haaveitteni kodin toteutettua. Mulla oli 8000 autolainaa, olisin kyllä sisustukseen ennemmin käyttänyt, mutta auto on välttämätön.

Vepsäläiseltä saa korotonta ja kulutonta Nousukausi-rahoitusta max viiden vuoden takaisinmaksuajalla. Tämä ehkä juuri ja juuri olisi puolustettavissa, JOS ne sisustusrahat olisi kuitenkin olemassa esim. hyvissä osinko-osakkeissa, joissa on huomattava arvonnousu ja joiden myymisestä menisi jäätävät verot. Mutta kyllähän mieluummin ne huonekalutkin pitäisi ostaa tilillä lojuvalla ylimääräisellä rahalla. Ihan sen takia, että pysyy joku järki niissä ostoksissa.

Vepsäläisellä taitaa kyllä olla ne korot sisäänleivottuna hintoihin 😂 ei h lvetti että joku voi olla noin tyhmä

Vierailija
26/79 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo onneton osaa edes laskea. Ensin se ilmoittaa 97.000 lainat ja sitten laskee sen yli 800.000 määräksi!

Taitaa olla tavallinen vippikin liikaa tuollaiselle hempukalle.

Vierailija
27/79 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooh.. lainan ottaminen taitaa olla päivän sana ihan globaalisti ja kaikissa yhteiskuntaluokissa ja yhteiskunnissa..

Vierailija
28/79 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap Ohisalo?

Vierailija
29/79 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kauhuissani kun mulla on lainaa 5000€.

Vierailija
30/79 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan lapsena opettanut että ensin säästetään rahaa ja sitten niillä säästetyillä rahoilla voi ostaa jotain kivaa? Uusi auto ja korkeakorkoinen sisustuslaina on rahan heittämistä kaivoon, sen auton arvo on jo nyt paljon pienempi kuin jäännösvelka, samoin huonekalujen. Anna kun arvaan, teillä ei ole sijoituksia, säästöjä tai minkäänlaista puskuria pahan päivän varalle vaan kaikki menee mitä tulee?

Vierailija
31/79 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisille tuntuu kulissit olevan kovin tärkeät 🙄 Järkyttävä lainamäärä. Itse olisin ahdistunut moisesta.

Itse en ole kenellekään mitään velkaa. Oma kolmio pikkukaupungissa ja 6v vanha auto. Yksineläjä. Näillä pärjää mainiosti,toki haaveita on tulevaisuuteen suhteen myös. Keskituloinen oon.

Kuulostaa kamalalta. Minulla on asuntolainaa 180ke, salkussa 250ke. Kävin juuri koeajamassa 60ke auton, elämässä pitää nauttiakkin jostain.

Oletko tullut ajatelleeksi, että elämässä voi nauttia myös sellaisista asioista, jotka eivät ole sidoksissa valtavaan omaisuuteen ja kuluttamiseen?

Olen kuullut näistä paljonkin, näitä asioita hehkuttavat kaikki rahattomat, siis silloin kun eivät ruikuta siitä miten ei ole varaa tehdä mitään kivaa.

Vierailija
32/79 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jooh.. lainan ottaminen taitaa olla päivän sana ihan globaalisti ja kaikissa yhteiskuntaluokissa ja yhteiskunnissa..

Näin on, köyhätkin elää velalla.. Valtionvelalla.

Vierailija
33/79 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olit tarpeeksi tyhmä ottamaan pikavipin?

Vierailija
34/79 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ajatellut, että jos joutuu ottamaan lainaa (poislukien talo/asunto ja auto) jonkun tavaran ostamiseen, sulla ei ole siihen varaa. Olen tainnut olla vähän tyhmä.

Vierailija
35/79 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Elä päivä kerrallaan. Kaikki voi mennä hyvin.

Vierailija
36/79 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko saatte palkkaa, ap?

Vaikka olisi 2x6tonnia kk, niin tuosta menisi vähän alle puolet veroa, eli käteen tulisi reilut 7 tonnia.

10 vuoden nettopalkat velkana mutta "hyvin me pärjätään". Just just.

Vierailija
37/79 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut näistä paljonkin, näitä asioita hehkuttavat kaikki rahattomat, siis silloin kun eivät ruikuta siitä miten ei ole varaa tehdä mitään kivaa.

Selvä, oletkin kuullut, mutta mikä on sun vastaus siihen kysymykseen? Oletko sitä mieltä, että ilo ja onnellisuus tulee juuri kuluttamisesta?

Vierailija
38/79 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaisa pastori Calcylus kirjoitti:

Eihän tuo onneton osaa edes laskea. Ensin se ilmoittaa 97.000 lainat ja sitten laskee sen yli 800.000 määräksi!

Taitaa olla tavallinen vippikin liikaa tuollaiselle hempukalle.

Loppu asuntovelkaa... Luetun ymmärtäminen??

Vierailija
39/79 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n pointti taisi olla kertoa olevansa kadehdittavan hyvätuloinen ja puolisonsa myös. Ei niinkään se ollut pointti, mitä hän kirjoitti.

Vierailija
40/79 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olit tarpeeksi tyhmä ottamaan pikavipin?

Ei ole pikavippi. Ihan Nordean kulutusluotto. Olen saamassa osinkoja pian jolla saan velkani maksettua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi