Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei suostu jakamaan kotitöitä töiden jälkeen

Vierailija
19.01.2021 |

Minä jäin 2 vuotta sitten miehen suostumuksella kotiäidiksi vauvan kanssa. Mies sanoi eilen, että häntä "ottaa päähän", että joutuu silti töiden jälkeen imuroimaan tai viikkaamaan petivaatteita, vaikka minä olen kotona. Kysyin että pitäisikö minun siis tehdä koko päivä kotitöitä ja riitelyksihän se meni. En ymmärrä, koska tosiaan miehen suostumuksella jäin pois töistä ja kotiin pari vuotta sitten. Mutta mies ei näytä ymmärtävän, että myös hän asuu täällä ja on vastuussa kodin siisteydestä.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinun panoksesi kodinhoitoon on siis....?

Vierailija
2/32 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee töitä se 8 tuntia. Varmasti kerkeät myös imuroida.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
4/32 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kannattaa tuossa tilanteessa todeta, että sinun on aika osallistua yhteisiin kuluihin.

Vierailija
5/32 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin.

Vierailija
6/32 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on valitettavasti niin että osa miehistä ymmärtää nämä asiat helposti ja osalle ei mene päähän sitten millään. Ei tarvitse sanoa kumpi miestyyppi on enemmän edustettuna erotilastoissa.

Vierailija
7/32 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi päiväkotiin, sinä töihin ja kotityöt tasan. Ei ole enää miehelläkään mutistavaa. 

Vierailija
8/32 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen kannattaa tuossa tilanteessa todeta, että sinun on aika osallistua yhteisiin kuluihin.

Johon vaimo: sopii. Aloitankin niihin ansaitsemisen jo heti tänä iltana. Se puoli tuntia vällyjen välissä maksaa sinulle tästä lähin sitten 200e.

Vierailija
9/32 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävitkö armeijan?

Vierailija
10/32 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et imuroi jos olet päivät kotona?

Vierailija
11/32 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet lokki. Luulis hävettävän.

Vierailija
12/32 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän miehesi sinkkunakin tehdä kotitöitä, ei ne häviä minnekään vaikka hän on parisuhteeseen mennyt. Miehen työmäärä lisääntyy paljon, kun sinä palaat töihin ja lapsi menee hoitoon. Mieskin joutuu elämään päivähoidon aikataulujen mukaan, joten miehen koko kesälomakin voi mennä lasta hoitaessa.

Vierailija
13/32 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina jaksaa ihmetyttää av-mammojen miehet ja parisuhteet... Meillä ei riidellä kotitöistä ikinä, sillä kumpikin tajuamme, että yhteiseen hyvään menee jokainen rätin ja imurin heilutus. Mies kyllä näkee jos en yksinkertaisesti jaksa (pitkäaikaissairaus), ja mutisematta hoitaa silloin hommat yksin. Itse taas yritän parhaani mukaan priorisoida, viimeviikolla olin saikulla ja lumimyräkässä yritin pitää pihaa kulkuvapaana, jätin tiskikoneen suosiolla odottamaan seuraavaa päivää. Mies kiitteli kotiin tullessaan, sillä säästin hänen vaivojaan paljon, vaikken koko pihaa saanutkaan puhtaaksi lumesta. Jotkut jutut on vaan pakko hoitaa ja kumpikin tiedämme asioiden tärkeysjärjestyksen. Pyykit voi odottaa viikkaamista tai tiskikone tyhjentämistä, ei se ole niin vakavaa.

Vierailija
14/32 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräysvalta on sillä joka tuo pääosan talouteen rahaa. Esimerkki : Nainen tienaa 6000e/kk, mies työttömänä kotona. Kun nainen pyytää "voitko vaihtaa autooni talvirenkaat, nyt", mies menee ja vaihta ne.

Vierailija
15/32 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein imuroitte ja viikkaatte petivaatteita? Kerran kahdessa viikossa riittää. Kokeilkaa ensi alkuun tuplata siivousten välinen aika - voi olla että miehesi rasittuu ylisiivouksesta.

Vierailija
16/32 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut kotiäiti kun en ole äitikään. Mutta jos olisin, niin minusta olisi itsestään selvää että se, joka on kotona, hoitaa yksin kaiken kodin siisteyteen liittyvän. Se kodin hoitohan on silloin sitä työtä! Eli kyllä, olettaisin että siinä tapauksessa teen kotitöitä koko päivän. Mies toki iltaisin ottaisi osaa lapsen hoitoon, koska se ei ole kotityö vaan oman lapsensa kanssa olemista, mutta en todellakaan olettaisi että hän imuroisi yms.

Ja samoin toisin päin; jos olisin itse töissä ja minulla olisi kotona mies joka on työtön, niin ilman muuta aivan kaikki kotityöt olisivat hänen vastuullaan.

Vierailija
17/32 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä olin lasten kanssa kotona niin tein kotityöt siinä sivussa. Meillä oli/on aina perussiistiä niin ei se mitenkään vaikeaa ollut. Illat ja viikonloput oli sitten yhteistä perheaikaa tai välillä omaa aikaa molemmille vuorotellen. Mutta ei mies kuitenkaan missään hotellissa asunut jossa häntä olisi palveltu 24/7. Hän hoiti esim. lasten harrastuskuljetuksia, ruokakaupassa käytiin yhdessä ja viikonloppuna kokattiin yhdessä. Molemmat hoiti hommansa narisematta ja arki soljui eteenpäin. Ei ole koskaan tarvinnut riidellä kotiöistä tai rahasta. 

Vierailija
18/32 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo otsikko paljasti, että tapahtumapaikka on Porvoo.

Vierailija
19/32 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ymmärsinkö nyt oikein. Av:n mukaan se jako menee näin:

MIES:

klo 8-16 töissä, tienaa 3000€ / kk

klo 17-> kotitöitä

NAINEN:

klo 8-16 hengailua, vauvan kanssa leikkimistä, telkkaria, av-palstaa, tienaa tukia n. 700€ / kk tai ei mitään

klo 17 -> miehen kanssa kotitöitä

Vierailija
20/32 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka en itsekään ole sitä mieltä, että pienen lapsen kanssa kotona olijan pitäisi kaikki kotityöt tehdä, niin onko se nyt oikeasti liikaa vaadittu, että siellä kotona voisi päivän aikana edes silloin tällöin imuroida, laittaa pesukoneen pyörimään ja laittaa ruokaa ja tiskata? Tai edes sitten tehdä osan, kun mies tulee kotiin ja vaikka leikittää lasta, jos on ihan mahdottomassa ikiliikkuja-iässä? Kyllä tiedän, että kotona on rankkaa pienten lasten kanssa ja se käy ihan työstä, mutta että lapsikin oppii arjen taitoja ja kotikin pysyisi edes kohtuullisessa siisteystasossa ja lapsi saa päivittäin kotiruokaa, niin kyllä siellä pitäisi jotain tehdä.

T. Kolmen pienen lapsen äiti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme