Eikö onnittelukortteja enää lähetetä? Ihmetys häiden jälkeen...
Itse olen aina lähettänyt kortin, jos jotkut sukulaiset/ystäväni ovat menneet naimisiin ja en ole ollut häissä. Menimme mieheni kanssa naimisiin joulun tienoilla koronatilanteen vuoksi ainoastaan todistajien läsnä ollessa. Kerroimme avioitumisesta sukulaisille ja ystäville vihkimisen jälkeen. Saimme whatsappissa "onneksi olkoon ❤️" "Onnea!" viestejä, mutta perinteisiä onnittelukortteja emme ole saaneet. Ainoastaan yksi iäkäs täti muisti kortilla ja siitä tuli todella hyvä mieli. Onko todella niin, ettei nykyisin lähetetä onnittelukortteja edes häiden yhteydessä?
Ap
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa ilkeää porukkaa täällä!
Just laitoin kortit menemään kavereille, kun toinen meni noin naimisiin ja toiselle syntyi esikoinen. Jää kivaksi muistoksi. :)
Ei kaikki säästä kortteja "kivoiksi muistoiksi". Eri asia on joku itsetehty erityiskortti, mutta mitä kivaa on kaupan bulkkikortissa, jossa on jokun yhdentekevän tuttavan nimi?
Jaa. Mulla on tallella jopa isoisovanhempien saamat onnittelukortit 120 vuoden takaa. Varmaan nekin oli aikansa "bulkkikortteja". Nyt aarteita.
Kaikilla ei ole tilaa eikä halua säilytellä vanhaa toisten ihmisten roinaa.
Vierailija kirjoitti:
Just laitoin kortit menemään kavereille, kun toinen meni noin naimisiin ja toiselle syntyi esikoinen. Jää kivaksi muistoksi. :)
Nyt en ilkeile, vaan kysyn ihan vakavissaan, että säilyttääkö joku oikeesti vanhoja onnittelukortteja tai joulukortteja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt en ilkeile, vaan kysyn ihan vakavissaan, että säilyttääkö joku oikeesti vanhoja onnittelukortteja tai joulukortteja?
Minä! Vanhat kauniit joulukortit nostan esille joka joulu ja säästän myös kauniit onnittelukortit, kun olen täyttänyt pyöreitä. Nyt odotan esikoista ja säästän tottakai muistoksi kaikki lapselle tulevat kortit syntymän/ristiäisten jälkeen. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säilytän lapseni tekemiä äitienpäiväkortteja. Oma äiti säilytti minun tekemäni. Lapseni saa tehdä näille mitä haluaa sitten kun sen aika on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä! Vanhat kauniit joulukortit nostan esille joka joulu ja säästän myös kauniit onnittelukortit, kun olen täyttänyt pyöreitä. Nyt odotan esikoista ja säästän tottakai muistoksi kaikki lapselle tulevat kortit syntymän/ristiäisten jälkeen. :)
Omituista. Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omituista. Miksi?
Tunnearvoa, muistuttavat minulle tärkeistä ihmisistä ja hetkistä jne. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki säästä kortteja "kivoiksi muistoiksi". Eri asia on joku itsetehty erityiskortti, mutta mitä kivaa on kaupan bulkkikortissa, jossa on jokun yhdentekevän tuttavan nimi?
Jaa. Mulla on tallella jopa isoisovanhempien saamat onnittelukortit 120 vuoden takaa. Varmaan nekin oli aikansa "bulkkikortteja". Nyt aarteita.
Oi mitä upeita aarteita! Kiitän itseäni siitä että olen säästänyt mummoni minulle kirjoittamat kirjeet kun olin joku 7- vuotias, ne ovat minun aarteita nyt 40 vuotta myöhemmin.
Menin maistraatissa naimisiin 20 vuotta sitten, jo silloin ihmiset onnittelivat tekstiviestein. Ei siinä mitään ihmeellistä ole.
Eipä tule läheteltyä juurikaan kortteja. Ei edes joulukortteja. Pidän itse kortteja melko tuhlauksena, koska ne ilahduttavat ehkä minuutin ajan, sitten ne laittaa velvollisuuden tunnosta pöydälle viikoksi tai kahdeksi (eikä se siinä enää ilahduta, on vaan) ja sitten roskiin.
Me menimme kirkossa vihille vain todistajien läsnäollessa, kyllä me saimme kortteja ja jopa monta korusähkettä. Oli ihan mukava päivä.
Mutta se olikin 1990-luvulla.
Nykyään ei ilmeisesti välitetä enää tuollaisesta.
Nykyään vähemmän lähetetään kortteja. Ite kyllä lähettelen niitä mielelläni läheisimmelleni.
Sinun esittämässäsi tapauksessani riippuisi kuinka läheisiä olemme laittaisinko vain tekstarin vai tekstarin ja kortin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämän takia lopetin joulukorttienkin lähettämisen. En nähnyt mitään ideaa siinä, että lähetin kaverille Tiimarin markan kortin, johon vain kirjoitin nimeni alle. Olkoonkin että saatoin saada täysin samanlaisen häneltä takaisin. Itse tehdyt kortit olisikin eri asia.
Minä en henkilökohtaisesti toivo korona-aikana mitään ylimääräistä postiluukusta sisään.
Tuntuu oudolta ajatukselta, että ap odottaa jotain onnittelukortteja tuossa tilanteessa. Kortti lähetetään silloin, jos on saanut kutsun häihin, mutta ei pääse menemään. Jos mennään kahdestaan naimisiin ja sitten ilmoitetaan toisille jälkeenpäin, onnittelut tulevat sitä samaa kautta kuin ilmoituskin. Jos kertoo puhelimessa, niin kyllä se siellä toisessa päässä oleva ihminen varmasti onnittelee suullisesti. Jos laittaa jonkun viestisovelluksen kautta tiedon, saa onnitteluviestin takaisin. Jos laittaa FB:ssä tai Instassa päivityksen, siihen tulee peukku ja hyvässä lykyssä kommenttina onnittelu, sydämen kuvalla varustettuna.
Jos sen sijaan AP on lähettänyt ihmisille postissa hääkuvansa kertoakseen naimisiinmenosta, tällaisesta voisi jo korttia odottaakin takaisin.
Moni pitää häitä nykyään turhanpäiväisinä. Lainsäädäntökin on muuttunut niin että avoparikin voi ottaa yhteisen sukunimen. Kuka edes tietää ketkä on naimisissa ja ketkä ei. Ei se vaan merkkaa enää paljon mitään.