Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö onnittelukortteja enää lähetetä? Ihmetys häiden jälkeen...

Vierailija
19.01.2021 |

Itse olen aina lähettänyt kortin, jos jotkut sukulaiset/ystäväni ovat menneet naimisiin ja en ole ollut häissä. Menimme mieheni kanssa naimisiin joulun tienoilla koronatilanteen vuoksi ainoastaan todistajien läsnä ollessa. Kerroimme avioitumisesta sukulaisille ja ystäville vihkimisen jälkeen. Saimme whatsappissa "onneksi olkoon ❤️" "Onnea!" viestejä, mutta perinteisiä onnittelukortteja emme ole saaneet. Ainoastaan yksi iäkäs täti muisti kortilla ja siitä tuli todella hyvä mieli. Onko todella niin, ettei nykyisin lähetetä onnittelukortteja edes häiden yhteydessä?

Ap

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi ihmeessä pitäisi lähettää kortti jos on jo onnitellut viestillä??

Eri tilanne toi mainitsemasi "häät joihin kutsuttuna tms mutta ei päässyt paikalle"

Vierailija
2/35 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, että joku nykypäivänä kaipailee jotain kortteja. Jos olette menneet kahdestaan naimisiin, se on ollut teidän valintanne. Älkää odottako huomiota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä niitä kortteja nyt digaikana enää lähetellä.

Eikä etenkään tuollaisessa tilanteessa, kun olet menneet hiljaisesti avioliittoon.

Onnittelut tulevat e-kortteina, sähköposteina ja muina viesteinä.

Ajat ja tavat muuttuvat.

Vierailija
4/35 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortti viedään jos mennään häihin vieraaksi.

Vierailija
5/35 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ilkeää porukkaa täällä!

Just laitoin kortit menemään kavereille, kun toinen meni noin naimisiin ja toiselle syntyi esikoinen. Jää kivaksi muistoksi. :)

Vierailija
6/35 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aikuisiällä lähettänyt varmaan yhtään korttia. Eikä me myöskään itse juuri kortteja saada, jouluna joltain mummelilta. Kortin veisin, jos olisin kutsuttu häihin. Sinun tilanteessasi en lähettäisi.

Vierailija
7/35 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

IKävä kyllä onnittelukortit eivät ole enää tätä päivää. Ne ovat ihania ja niitä olisi kiva saada, mutta asia on tehty helpommaksi (ekologisemmaksi?) sähköisin viestimin.  Kyse on lähinnä harrastuksesta, johon muutama on hurahtanut ja suurin osa miettii miten pääasia oli jollakin lailla muistaa. 

Vierailija
8/35 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä kommentteja kun lukee, niin en ihmettele ihmisten pahoinvointia. Pienillä teoilla voitaisiin ilahduttaa toisia tärkeinä päivinä, sen sijaan nillitetään kuinka p*skaa toisten huomioiminen on.

Vierailija
9/35 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kolmekymppinen ja häiden suhteen oon oppinu seuraavaa kavereita seuraamalla ja palstaa lukemalla:

-jos menet naimisiin ns. salaa: toiset loukkaantuu ja hyvä, kun viitsivät onnitella. korttiakaan ei viitsitä lähettää. pahoitetaan mieli, jos häistä ei kerrottu etukäteen. ihmetellään, miksei juhlia järjestetty tai puhutaan "kuinka voitte sitten järjestää myöhemmin isot juhlat".

-jos menet naimisiin ja kutsut pienen joukon vieraita: loukkaannutaan, kun listalta jää ulkopuolelle joukko kavereita, kaukaisempia sukulaisia, työkavereita jne. loukkaantuneet eivät halua muistaa juhlapäivääsi mitenkään.

-jos menet naimisiin ja järjestät isommat juhlat: ärsyynnytään, kun hääsi vievät vapaan viikonlopun, jonka aikana kutsuttu olisi voinut tehdä jotain muutakin. auta armias, jos kehtaat järjestää juhlasi kesällä ja pilata jonkun loman/vapaan. nuristaan, kuinka matkoihin/häälahjaan/vaatteisiin menee rahaa ja häät ovat kuitenkin tylsät ja päivään sisältyy odottelua.

Eli suomennettuna. Näissä hääasioissa ei voi koskaan voittaa. Teet niin tai näin, niin on aina jonkun mielestä väärin.

Vierailija
10/35 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just laitoin kortit menemään kavereille, kun toinen meni noin naimisiin ja toiselle syntyi esikoinen. Jää kivaksi muistoksi. :)

Ei kaikki säästä kortteja "kivoiksi muistoiksi". Eri asia on joku itsetehty erityiskortti, mutta mitä kivaa on kaupan bulkkikortissa, jossa on jokun yhdentekevän tuttavan nimi?

Vierailija
11/35 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään postikorteilla muista mitään aikuisten kaverien synttäreitä, jos kyse ei ole pyöreistä vuosista tai en ole menossa juhliin. Mutta nää lasten syntymät/ristiäiset/häät/hautajaiset on mulle ihan perusjuttu muistaa. Ei ole iso vaiva hankkia korttia ja lykätä postiin. Maksaa joo, mutta kyllä haluan muistaa mulle tärkeitä ihmisiä.

Vierailija
12/35 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva saada kortti. Siispä itse ilahduttaisin tuossa tilanteessa hääparia onnittelukortilla. Pieni vaiva!

Vierailija
13/35 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt loukkaannu mutta ei häät ole oikeasti sellainen juttu että kiinnostaisi kovinkaan paljon ketään muuta kuin asianosaisia eli teitä. Ristiäiset/nimiäiset vielä jotenkin eri asia ja synttäri tai joulukortin saatan lähettää koska niissä on sitä jotain tunnelmaa.

Vierailija
14/35 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki säästä kortteja "kivoiksi muistoiksi". Eri asia on joku itsetehty erityiskortti, mutta mitä kivaa on kaupan bulkkikortissa, jossa on jokun yhdentekevän tuttavan nimi?

Tämä. En hilloa mitään saamiani kortteja vaan heitän ne pois luettuani. Mitä ihmettä jollain pahvilapulla tekee. Nykyisin onnittelut ja muut joutuu spostina tai vaikka whatsappviesteinä.

Vierailija
15/35 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Mulla on tallella jopa isoisovanhempien saamat onnittelukortit 120 vuoden takaa. Varmaan nekin oli aikansa "bulkkikortteja". Nyt aarteita.

Vierailija
16/35 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olen kolmekymppinen ja häiden suhteen oon oppinu seuraavaa kavereita seuraamalla ja palstaa lukemalla:

-jos menet naimisiin ns. salaa: toiset loukkaantuu ja hyvä, kun viitsivät onnitella. korttiakaan ei viitsitä lähettää. pahoitetaan mieli, jos häistä ei kerrottu etukäteen. ihmetellään, miksei juhlia järjestetty tai puhutaan "kuinka voitte sitten järjestää myöhemmin isot juhlat".

-jos menet naimisiin ja kutsut pienen joukon vieraita: loukkaannutaan, kun listalta jää ulkopuolelle joukko kavereita, kaukaisempia sukulaisia, työkavereita jne. loukkaantuneet eivät halua muistaa juhlapäivääsi mitenkään.

-jos menet naimisiin ja järjestät isommat juhlat: ärsyynnytään, kun hääsi vievät vapaan viikonlopun, jonka aikana kutsuttu olisi voinut tehdä jotain muutakin. auta armias, jos kehtaat järjestää juhlasi kesällä ja pilata jonkun loman/vapaan. nuristaan, kuinka matkoihin/häälahjaan/vaatteisiin menee rahaa ja häät ovat kuitenkin tylsät ja päivään sisältyy odottelua.

Eli suomennettuna. Näissä hääasioissa ei voi koskaan voittaa. Teet niin tai näin, niin on aina jonkun mielestä väärin.

Juuri näin eli ketään ei oikeasti kiinnosta koko häät. Saa tekosyyn valittaa. Älkää tehkö numeroa tai odottako mitään muistamisia vaan juhlikaa keskenänne niiden kanssa joille sillä on merkitystä.

En ymmärrä näitä aikuislapsi nurisijoita jotka itkee kun joku ei lähettänyt korttia häiden jälkeen. Hohhoi. Luulisi että olisi muutakin tekemistä nyt kuin laskea kuka muisti, kuka ei, vai oliko häät ja avioituminen kenties pettymys? Minä muistan tuon jälkeen ne ketkä muisti ja that's it.

Vierailija
17/35 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se heittää ne roskiin viimeistään seuraavassa muutossa.

Vierailija
18/35 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säilyttääkö joku oikeasti jotain kortteja? Itse työnnän roskiin kun olen katsonut kortin. 

Vierailija
19/35 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt loukkaannu mutta ei häät ole oikeasti sellainen juttu että kiinnostaisi kovinkaan paljon ketään muuta kuin asianosaisia eli teitä. Ristiäiset/nimiäiset vielä jotenkin eri asia ja synttäri tai joulukortin saatan lähettää koska niissä on sitä jotain tunnelmaa.

Enemmän minua häät kiinnostavat kuin jonkun räkänokan lammaslaumaan liittäminen.

Vierailija
20/35 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lähetetä. Nykyaikana lähetetään sähköisesti onnitteluviestit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi