Olisiko kenelläkään vinkkiä, millä saa pestyä huuhteluaineen pois tekstiileistä?
Nyt en siis tarkoita sitä hajua, vaan sitä inhottavaa rasvaista töhkää, joka muodostuu kankaaseen.
Olen kohta epätoivoinen, kun mitkään pesuaineet eivät auta.
Olisiko teillä neuvoja?
Kommentit (14)
Oletko muista asioista yhtä neuroottinen?
No ei sitä huuhteluainetta ole mikään pakko käyttää.
Miksi sinä käytät huuhteluainetta, jos et pidä siitä? Käytä etikkaa, niin eipä jää töhnää. Haju haihtuu kuivuessa.
Vierailija kirjoitti:
Käytä jatkossa pyykkietikkaa
Muuten ihan hyvä neuvo, mutta tuo huuhteluainejäämä on tullut taloyhtiön koneista. En käytä itse mitään lisäaineita pyykissäni.
Miksi käytät huuhteluainetta? Pese vaatteet jauhemaisella zeoliitittomalla pesuaineella. Kannattaa myös puhdistaa pesukone sitruunahapolla välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten ihan hyvä neuvo, mutta tuo huuhteluainejäämä on tullut taloyhtiön koneista. En käytä itse mitään lisäaineita pyykissäni.
Käytä lisähuuhtelua ja korkeampaa pesulämpötilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lisäisin vielä, että 90°C ohjelmat yms. jo pyöritetty useasti, mutta vuodevaatteet ovat edelleen kuin likaisen koiran turkki. Siis tuntuvat likaisen rasvaisilta.
Jos mahdollusta, käy pesemässä pyykit itsepalvelupesulassa jonkin automarketin yhteydessä, niitä koneita huolletaan paremmin, sitten noottia omalle isännöitsijälle että pesussa vaatteisiin jää jotain töhkää, koneet pitäisi puhdistaa.
Meidän taloyhtiön pesutupaa en käytä lainkaan kun joku naapuri käyttää niin hirveästi pesu ja huuhteluainetta että seuraavien kolmen ei tarvitsisi laittaa omia aineita ollenkaan. Hajusteallergikkona en kestä muiden ylenmäärin käyttämiä parfymoituja aineita joten rahtaan linja-autossa isossa kassissa vaatteeni itsepalvelupesulaan ja kotiin kuivamaan. Siellä linko on niin hyvä että tekstiilit jäävät vain kosteiksi, ei märiksi, hyvin voisi vetää esim. T-paidan päälle suoraan sieltä koneesta otettuna.
Desinfiointiaineella
Sincc
Fairy on myös loistava tahranpoistaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lisäisin vielä, että 90°C ohjelmat yms. jo pyöritetty useasti, mutta vuodevaatteet ovat edelleen kuin likaisen koiran turkki. Siis tuntuvat likaisen rasvaisilta.
Pakko-oire vai neuroosi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tässä tapauksessa huuhteluaine on ap:n korvien välissä.
Vainoharhaisuuskin on sairaus. Siihen saa apua
Koita pesukonetta.