Voiko Toyota Yarikseen itse vaihtaa moottoriöljyt?
Vm. 2015 hybridi. Mitä öljyä kannattaa käyttää? Mikä öljysuodatin olisi hyvä?
Kommentit (13)
Varmista ettei mene "vikatilaan" öljyanturin ilmoituksen vuoksi. Joissain autoissa vaatii datatoimenpiteitä, ennen kuin lähtee käyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen öljyanturi?
Maallikon termi, osassa autoja on elektroniikkaa, joka estää moottoria toimimasta, jos öljyä liian vähän. Tila ei palaudu vaikka öljy lisätään. Kuultu taksikuskilta, joka oli mökillä vaihtanut öljyt. Hinauskeikka seurauksena. Tästä jo pitkä aika, voi olla tavallista nykyautoissa.
Mätänetistä suodatin ja öljykannu, öljyproppuun tiiviste.
Pohjaproppu auki öljyt pihalle ja proppu uuden tiivisteen kanssa kiinni, suodatin irti ja uusi tilalle, kaadat sopivan määrän öljyä moottoriin, kannussa asteikko, loppu öljy konttiin lisäystä varten.
Omassa harkinnassa on lasketko öljyt maahan vai astiaan josta kippaat ne johonkin pusikkoon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen öljyanturi?
Maallikon termi, osassa autoja on elektroniikkaa, joka estää moottoria toimimasta, jos öljyä liian vähän. Tila ei palaudu vaikka öljy lisätään. Kuultu taksikuskilta, joka oli mökillä vaihtanut öljyt. Hinauskeikka seurauksena. Tästä jo pitkä aika, voi olla tavallista nykyautoissa.
En ole tuollaisesta kuullutkaan, tähän asti joka vehke toiminut ilman mitään kikkailuja.
Autossa virta pois päältä niin se ei tiedä mistään mitään, voit ottaa kaikki anturijohdot irti ja laittaa takaisin eikä pala mitään vika valoja.
Jos anturit toimisivat ilman että virta on päällä, purkaisi auto akun tyhjäksi parissa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Mätänetistä suodatin ja öljykannu, öljyproppuun tiiviste.
Pohjaproppu auki öljyt pihalle ja proppu uuden tiivisteen kanssa kiinni, suodatin irti ja uusi tilalle, kaadat sopivan määrän öljyä moottoriin, kannussa asteikko, loppu öljy konttiin lisäystä varten.
Omassa harkinnassa on lasketko öljyt maahan vai astiaan josta kippaat ne johonkin pusikkoon
Onko todella tarpeen vaihtaa se propun kuparitiiviste (?) joka kerta öljynvaihdon yhteydessä?
Linttaanko se menee pidemmän päälle kun kiert'ä ruuvin kiinni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mätänetistä suodatin ja öljykannu, öljyproppuun tiiviste.
Pohjaproppu auki öljyt pihalle ja proppu uuden tiivisteen kanssa kiinni, suodatin irti ja uusi tilalle, kaadat sopivan määrän öljyä moottoriin, kannussa asteikko, loppu öljy konttiin lisäystä varten.
Omassa harkinnassa on lasketko öljyt maahan vai astiaan josta kippaat ne johonkin pusikkoonOnko todella tarpeen vaihtaa se propun kuparitiiviste (?) joka kerta öljynvaihdon yhteydessä?
Linttaanko se menee pidemmän päälle kun kiert'ä ruuvin kiinni?
Katsoinkin hintoja ja eipä ne ole kuin euron kappale, ja voi hyvin vaihtaa joka kerta uuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mätänetistä suodatin ja öljykannu, öljyproppuun tiiviste.
Pohjaproppu auki öljyt pihalle ja proppu uuden tiivisteen kanssa kiinni, suodatin irti ja uusi tilalle, kaadat sopivan määrän öljyä moottoriin, kannussa asteikko, loppu öljy konttiin lisäystä varten.
Omassa harkinnassa on lasketko öljyt maahan vai astiaan josta kippaat ne johonkin pusikkoonOnko todella tarpeen vaihtaa se propun kuparitiiviste (?) joka kerta öljynvaihdon yhteydessä?
Linttaanko se menee pidemmän päälle kun kiert'ä ruuvin kiinni?
On tarpeen. Se nimenomaan tiivistyy "rutistumalla" ja se menettää yhden kiristyskerran jälkeen ominaisuutensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mätänetistä suodatin ja öljykannu, öljyproppuun tiiviste.
Pohjaproppu auki öljyt pihalle ja proppu uuden tiivisteen kanssa kiinni, suodatin irti ja uusi tilalle, kaadat sopivan määrän öljyä moottoriin, kannussa asteikko, loppu öljy konttiin lisäystä varten.
Omassa harkinnassa on lasketko öljyt maahan vai astiaan josta kippaat ne johonkin pusikkoonOnko todella tarpeen vaihtaa se propun kuparitiiviste (?) joka kerta öljynvaihdon yhteydessä?
Linttaanko se menee pidemmän päälle kun kiert'ä ruuvin kiinni?
Toyotan orkkistiiviste ei ole kuparia ja se kuuluu vaihtaa joka kerta uuteen.
Voi vaihtaa. Moottoriin moottoriöljyä.