Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannataako kertoa että on lusinut?

18.01.2021 |

Pääsin pari vuotta sitten vapaaksi vankilasta. Istuin 3 vuotisen tuomion EU-maassa jossa asuin monta vuotta ja työskentelin puhelintuessa ennen tätä tapausta. Nyt olen tullut nuoreen keski-ikään ja ruvennut treffailemaan/etsimään kumppania, netistä enimäkseen.
Missä vaiheessa pitäisi kertoa vai olisiko parempi olla kertomatta niistä kolmesta vuodesta?

Yhteiskunnassa on stigma että jos olet ollut vankilassa niin kaikilla on lupa rangaista sinua loppuelämän ajan siitä. Tämä oli rikos ilman uhreja mutta rangaistus tuli koska niin on säädetty aikoinaan moraalisista syistä.

Kiitoksia asiallisista vastauksista.

T. J.H

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertoisi ellen haluaisi jotain vakavampaa. Pakko kertoa jos haluaa.

Vierailija
2/24 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kannattaa. Naiset kiinnostuvat pahiksista. Saat enemmän naisseuraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai kannattaa. Naiset kiinnostuvat pahiksista. Saat enemmän naisseuraa.

Meinasin sanoa juuri samaa, ehdit vaan ensin. Naismarkkinoilla tuosta on vain plussaa. Kaikkein suosituimpia ovat väkivaltarikoksista tuomitut miehet ja huumepomot/rikollispomot.

Vierailija
4/24 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat vakavan, pitkäaikaisen parisuhteen, niin mielestäni tuollainen asia on kyllä kerrottava. Ei ihan alussa välttämättä, mutta siinä vaiheessa, kun suhde alkaa syventyä. Jos taas mielessä on vain kevyt tapailu, ei ole pakko kertoa ellei erikseen tahdo.

Tsemppiä ap:lle! Väittäisin, että ei kaikista rikoksista seuraa elinikäistä stigmaa. Mutta olennaista on, että oppii läksynsä ja parantaa tapansa.

Vierailija
5/24 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että varsinkin irtosuhteita löytyy helpommin, jos kerrot taustasi.

Vierailija
6/24 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkea tarvitse kertoa menneisyydestään.

Vierailija
7/24 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat, että suhteesi rakentuu rehelliselle pohjalle. Pitää kertoa. Viisas nainen hyväksyy menneisyytesi. Mikäli olet oikeasti muuttanut tapasi.

Vierailija
8/24 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako tuollaisen selville mistään?

Jos asian salaa niin voisinko minä selvittää jonkun tyypin taustat? Onko linnatuomioita ja mistä lusittu?

Vierailija
9/24 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se lopulta tulee kuitenkin ilmi, parempi kertoa itse. Ei nyt varmaan kannata heti ladata kaikkea eteen, mutta viimeistään sitten kun tuntuu, että voisi viihtyä pitempäänkin tämän ihmisen kanssa. Rehellisyys on keskeinen elementti parisuhteessa ja jos kumppanisi on yhtään järkevä, hän arvostaa sitä. Ja tietenkin pitää olla selvä, ettei sellaisia virheitä enää tee.

Vierailija
10/24 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpommin varmaan löytää kaunistakin naisseuraa toisin kuin jos sanoo et on insinööri ja töissä insinööritoimistossa. Tylsä keskiluokkainen mies. Kuka nuori nainen sellaista haluaisi, kun pitäisi olla jännittävä mies?

Vierailija
11/24 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisen asian kyllä voi varmana hyväksyä, mutta älä tosiaan kerro heti tapailun alussa. Odottaisin itse siihen saakka, että olette seurustelleet jo vaikka muutaman vuoden. Et ole tilivelvollinen itsekään muille menneisyydestäsi, ja sinullakin on oikeus olla täysin varma siitä, kenelle menneisyyttäsi haluat avata. Minä en jättäisi miestäni tuollaisesta, olemme seurustelleet nyt vähän alle kaksi vuotta. Alussa jos olisi kertonut jotain tuollaista, olisin ehkä alkanut katsoa häntä vääränlaisten lasien läpi.

Vierailija
12/24 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itse sen saa päättää mitä kertoo ja mitä ei.

Kannattaako riippuu siitä, jos asia voisi tulla jotain muuta kautta ilmi vaikka et kertoisi itse. Tällaisessa tilanteessa itseäni haittaisi, jos puhuttaisiin rikoksesta, jossa on rikottu toisen ihmisen oikeutta koskemattomuuteen.

Vierailija
13/24 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään, peität ne samoin kuin nainen kilonsa, panonsa, lapsensa ja lärvinsä, tinderissä ainaskeen

Vierailija
14/24 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä rikoksessa ei ole uhreja? Ei sellaista taida ollakaan.

Vierailija
15/24 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu. 3 vuotta eu-maassa lusittuna ei ole mikään ihan pikkutuomio, oli maa mikä tahansa. Sen lisäksi riippuu syystä miksi on tuomittu. En olisi missään tekemisissä tietyntyyppisten rikosten tekijöiden kanssa, joten osaan kyllä itse kysyä mieheltä että onko hän ollut vankilassa ja mistä syystä jos on. Valehtelisitko ettet ole ollut jos kysyttäisiin?

Vierailija
16/24 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä pitää kertoa, ei ehkä ekoilla treffeillä, mutta kuitenkin. Ja komppaan edellistä, myös se syy miksi. Tuskin kukaan haluaa olla tekemisissä raiskarin tai murhaajan kanssa. Tai mistä minä tiedän. Itse seurustelin entisen linnakundin kanssa kolme vuotta, kertoi kaiken ihan rehellisesti kun kysyin, arvasin nimittäin, että tässä on nyt jotain hämärää.

Vierailija
17/24 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen miesystäväni kertoi toisilla treffeillämme. Arvostan. Teini-iän pöllöilyjä joista päätyi nuorisovankilaan ja otti opikseen. Ikävää olisi ollut kuulla tämä jotain muuta kautta

Vierailija
18/24 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai kerrot. Ei heti ekoilla treffeillä tarvi, mutta siinä vaiheessa, kun homma on mennossa vakavampaa suuntaan. 3 vuotta linnassa on pitkä aika ja joku sun teosta on kärsinyt. Kerro milloin olit linnassa ja miksi sinne jouduit ja mitä siitä opit.

Joko nainen on ok asian kanssa tai ei ole. Sille ei mitään voi, jos ei ole. Sittenpähän tiedät ettei se nainen ollut sulle sopiva nainen.

En osaa sanoa olisinko itse ok asian kanssa. Riippuu esim. siitä mikä rikos oli. Joka tapauksessa ajattelen niin, että asiat tuppaa tulemaan ilmi ennemmin tai myöhemmin niin kannattaa olla rehellinen. Suurien salaisuuksien pitäminen käy raskaaksi, varsinkin, jos pelkää salassa pidettävän asian rikkovan suhteen. Lisäksi parempi olls rehellinen heti alkuun kuin salailla vuosia, koska silloin parisuhteella on mahikset. Salailu voi vain pahentaa tilannetta.

Vierailija
19/24 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteen alkumetreillä on tärkeää olla rehellinen, jotta toinen osapuoli tietää, kenen kanssa on sitoutumassa.

Vierailija
20/24 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisin siinä vaiheessa jos juttu vaikuttaa menevän vakavammaksi tai jos aikaisemmin tulee sopiva hetki keskustelussa, jossa tuntuu luonnolliselta kertoa. En minä ainakaan tuomitse ihmisiä vanhojen virheiden perusteella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän