Pystytkö pitämään kotona juomatonta alkoholia?
Pystytkö ostamaan viikonlopun viinipullon jo maanantaina, vai tuleeko se juoduksi samantien?
Itselläni ei tee ongelmaa.
Kommentit (42)
En. Puolisooni juo sen. Joululahjaviinit olen piilottanut niin ovat yhä tallella.
No kyllä todellakin. Talouteen ostetut alkoholit menevät itse asiassa yleensä pilalle, kun en niitä muista tai halua juoda. Nyt kun muistutitte, mulla taitaa jääkaapin ovessa olla yksinäinen siideri, jossa päiväys viime kesältä.
Miksiköhän alapeukut heille, jotka eivät juo ollenkaan tai juovat hyvin harvoin. Onkohan tällä peukuttajalla itsellään jokin vaikea suhde alkoholiin?
En. Tai viinaa pystyn, koska sitä en juo muutenkaan. Mutta siideriä, lonkeroita tai viiniä en. Minulla on huono itsekuri ihan yleisesti joka asian suhteen.
Raitistuneena alkoholistina en pidä kotonani edes alkoholitonta olutta - kauhistuttaa koko ajatuskin!
Meillä on n. 600-800 pulloa viiniä ja samppanjaa, muutama kymmenen pulloa erilaisia liköörejä, konjakkeja, viskejä ja muita väkeviä, muutama kymmenen pulloa erilaisia oluita.
Ei ne juomalla meiltä ihan heti lopu 😃.
Pystyn, mutta en polttamatonta pilveä. Tai pystyn sitäkin aina iltaan asti.
Tottakai voin, viinikaapissa on montaa sorttia odottamassa taas aikaa, jolloin illanistujaisia voi viettää.
Kerberos I kirjoitti:
Tottakai voin, viinikaapissa on montaa sorttia odottamassa taas aikaa, jolloin illanistujaisia voi viettää.
Etäyhteys on keksitty...
Helposti. Tälläkin hetkellä on punaviiniä, olutta, brandya, viskiä ja vodkaa. Viikonloppuna tulee ehkä muutama otettua, mutta silloin on kivaa, että on varaa mistä valita fiiliksen mukaan.
Toisinaan pystyn, toisinaan en, koskaan ei ole vanhaksi päässyt menemään.
Juon alkoholia harvoin. Tuossa pöydällä on nytkin jouluna lahjaksi saatu punaviinipullo.
Se menee myöhemmin vieraille tarjottavaksi.
Meillä on niin paljon kaiken laiska pulloja, että menisi vuosi jos ne joisi. Ei siis ongelmaa.
Pystyn. Meillä on aika paljon viinaksia kaapeissa, että on sitten, kun tekee mieli. Eikä tarvii olla ilman esim sen takia, ettei kaupat ole auki. Eilen teki mieli shamppanjaa, join.
Siis jos ostan viinipullon maanantaina valmiiksi viikonlopuksi, niin voin olla koskematta siihen kunnes avaan esim. lauantaina. Oluet kyllä menee helposti ruuan kanssa tai saunassa, jos sitä on, varsinkin jos on vähäalkoholista. Nelosolutta (5% ja yli) inhoan, se maistuu hirveälle. Pidän miedon oluen mausta. Oluen kalorit on se, mikä harmittaa. Olutta en siis hirveästi osta varastoon, sitä tulee niin helposti juotua sitten. Koffin alkoholitonta Crisp-olutta tykkään juoda, ihastuin siihen saman tien kun ekan kerran maistoin, mutta on siinäkin kaloreita.
Lonkeroa ja siideriä en juo, niitä en osta ikinä. Hirveitä sokerilitkuja, hyi. Lonkero tuhoaa hampaat. En juo myöskään viiniä väkevämpiä, pienen taskumatin kokoisen pullon kossua ostan jouluna glögiä varten. Siitä riittää omaan ja vieraiden glögeihin yhdeksi illaksi.
Vierailija kirjoitti:
MInulla on jatkuvasti yhtään liioittelematta absoluuttiseksi alkoholiksi muutettuna 100 litraa alkoholia.
Noin puolet tästä viininä, toinen puoli pääasiassa väkeviä, konjakkia ja viskejä.
Tuttavapiirissäni tämä ei ole mitenkään poikkeuksellista
Sama juttu meillä. Tai ei ehkä noin paljon, mutta joku 6-7 pulloa viiniä tuolla näytti olevan, pullo Limoncelloa ja sitten viskiä, konjakkia ja yksi likööri.
Harvoin tuolta tulee mitään otettua. Joku on varmaan vielä mun veljen teininä "laimentamaa", ja sekin on muuttanut jo 10 vuotta sitten pois kotoa.
Kuulostaa oudolta, jos jollain ei muka vaan säily. Eikai kaikki täällä ole alkoholisteja?
Valkoviinipullo ollut kohta vuoden avaamattomana jääkaapissa, kun koronan vuoksi niitä juhlia ei tullutkaan...Laitoin sen kesäkuumilla jääkaappiin, siellä se on vieläkin. Mitenköhän kauan ne säilyy ok viileässä ja enimmäkseen valottomassa?
Alkoholia on vierasvaraksi. Itse en edes haistele sitä. Jotkut haluavat kaataa sitä kitusiinsa, siispä pidän varalla.
Pystyn, mutta joudun piilottamaan pullot, koska mieheni ei pysty.
Toki, meillä on viskiä, rommia, vodkaa giniä ja viinipulloja 2 kaapissa. Kahviliköörin heitin pois, kun vanheni. Emme ole absolutisteja, mutta ei kyllä paljoa juodakaan.