Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurit koputtelee seiniin (kerrostalo) laulaminen

Vierailija
18.01.2021 |

En nyt koe, ettenkö voisi muutamaa tuntia viikossa harjoitella päiväsaikaan. Se taitaa mennä normaalin elämisen piikkiin, vaikka ärsyttäisikin muita.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on ammattilaulaja naapurina, joka harjoittelee kotonaan. Itse teen etätöitä. Me emme molemmat voi harjoittaa ammattiamme kotona samaan aikaan. Kummalla siis tässä on etuoikeus tehdä töitä?

Naapuri harjoittelee, sinä työskentelet.

Kodissa ei saa harjoittaa ammattitoimintaa ilman vuokranantajan lupaa.

Sinä häviät.

Vierailija
22/41 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on ammattilaulaja naapurina, joka harjoittelee kotonaan. Itse teen etätöitä. Me emme molemmat voi harjoittaa ammattiamme kotona samaan aikaan. Kummalla siis tässä on etuoikeus tehdä töitä?

Vastamelukuulokkeet.

Auttaa palavereissa miten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapuri harjoittelee, sinä työskentelet.

Kodissa ei saa harjoittaa ammattitoimintaa ilman vuokranantajan lupaa.

Sinä häviät.

En asu vuokralla ja olen antanut itselleni luvan tehdä töitä kotona.

Vierailija
24/41 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloyhtiön yhtiöjärjestyksessä ja kaupungin asemakaavassa se talo on osoitettu asuinkäyttöön. Ei treenikämpäksi, ei musiikin opetustilaksi, eikä puuverstaaksi. Taloyhtiöllä on oikeus ottaa haltuun huoneisto, jota käytetään yhtiöjärjestyksen vastaisella tavalla.

Kuka määrittää mitä kotonaan kerrostalossa saa tehdä ja harrastaa ja kuinka paljon?

Mikä on normaalia elämisen ääntä?

Itse soitan akustista kitaraa ilman vahvistinta ja ompelen koneella ja satunnaisesti lauleskelen, joista joku voisi häiriintyä. Mulle ei ole ikinä 18 vuoden aikana tullut äänistä ainuttakaan valitusta.

Kaikista lähtee ääntä mutta kuinka esim imurointi on hyväksyttävämpää? Entä ne huutavat kakarat ja haukkuvat koirat?

Itseä ei ole ikinä häirinnyt naapurin basson pauke, lapsien leikki tai itku tai soitto tai laulu jos ne eivät ulotu hiljaisuuden ajan puolelle. Joo, jos iskupora alkaa jyryttämään viikonloppuna heti seitsemältä aamulla niin joo ärsyttää hän se, mutta kuuluu kerrostalon elämiseen.

Ihmeellisiä kyräilijöitä täällä.

Vierailija
25/41 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun seinänaapurina asuu ihminen joka laulaa paljon ja kai soittaa kitaraa. En tiedä onko tärkeä harrastus vai miksi laulaa niin paljon, mutta ei se minua häiritse. Naapuri ei kuitenkaan joka päivä laula, viikottain kyllä ja muutamasta tunnista on vain kyse.  Niin kauan kun hän ei hiljaisuuden aikaan laula niin ei haittaa.

En ymmärrä tuollaisia seinään koputtelijoita jostain nuin pienestä asiasta.

Vierailija
26/41 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapuri soittaa pianoa ja ulisee virsiä sellaisella kamalalla ohuella, korkealla ikääntyneen kympin tytön äänellä.

Koska minulla on passiivis-aggressiivinen luonne, en ole viitsinyt sanoa mitään. Alan vaan soittaa Slipknotia tai muuta örinäheviä ja käännän kaiuttimet naapurin seinää kohti silloin, kun virsi-iltamat alkaa.

En edes pidä Slipknotista, niin että joudun panemaan kuulosuojaimet päähän toimenpiteen ajaksi.

Vierailija
27/41 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vinkki, että et pysy tahdissa. Yritä synkronoida laulu koputusten tahtiin.

Vierailija
28/41 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti, toisten laulu on jotain niin raivostuttavaa kuunneltavaa. Mene harrastuksines jonnekin treenitilaan tai hanki omakotitalo. Jos olisit mun naapuri, niin rupeaisin sirkkelöimään tai poraamaan heti kun avaat suusi.

Vierailija
29/41 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän naapuri soittaa pianoa ja ulisee virsiä sellaisella kamalalla ohuella, korkealla ikääntyneen kympin tytön äänellä.

Koska minulla on passiivis-aggressiivinen luonne, en ole viitsinyt sanoa mitään. Alan vaan soittaa Slipknotia tai muuta örinäheviä ja käännän kaiuttimet naapurin seinää kohti silloin, kun virsi-iltamat alkaa.

En edes pidä Slipknotista, niin että joudun panemaan kuulosuojaimet päähän toimenpiteen ajaksi.

Tää on hyvä :D nauratti ajatus ulisijasta, jonka virret keskeytyy siihen, että Slipknot tulee seinän läpi

Vierailija
30/41 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vain yksi naapuri häiriintyy laulustasi, on vielä hyvin mahdollista, että tuo naapuri on vain yliherkkä. Mutta jos useampi eri naapuri hakkaa seiniä laulaessasi, on erittäin todennäköistä, että laulusi on oikeasti häiritsevää.

Vierailija
31/41 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä naapuri hakkaa seinään joskus kun katsellaan illalla telkkaria hiljaisella volyymilla. Rasittavaa.

Vierailija
32/41 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloyhtiön yhtiöjärjestyksessä ja kaupungin asemakaavassa se talo on osoitettu asuinkäyttöön. Ei treenikämpäksi, ei musiikin opetustilaksi, eikä puuverstaaksi. Taloyhtiöllä on oikeus ottaa haltuun huoneisto, jota käytetään yhtiöjärjestyksen vastaisella tavalla.

Treenikämppä bändisoitolle on vähän eri asia, kuin laulun treenaus. Laylamisen treenaamista ei ole kielletty missään, ei myöskään pianon soittoa. Kunhan se ajoittuu sallittuun aikaan eikä kestä tunti sotalla joka päivä. Ihan sallitusti olen itsekin treenannut laulua kerrostalossa, kun opiskelin musiikkia eikä siitä kukaan voi valittaa mitään. Tai voi, mutta laillisesti sen takia ei voi häätää. Toki otin ja otan edelleen naapurit huomioon, mutta kiellettyä tämä ei missään nimessä ole.

Vierailija
33/41 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne asuinalueen kerrostaloasukkaat jotka harrastavat aktiivisesti laulua ja musiikkia, voisivat yhdessä vuokrata tiloja läheltä harrastustoimintaan, asia olisi ratkaistu ja korjattu. Joissakin osissa voi olla myös pieni äänitysstudio. Esimerkiksi jokainen varaa sitten omat harjoitusajat sinne tilaan useamman kerran viikossa tai pari kertaa – riittävän pitkä aika. Ehkä kunnat voisivat löytää tiloja vuokrattavaksi siihen tai yksityiset, ja ei ole heti lähellä asuintiloja johon se kuuluu. Kerrostalojen ja muiden yhteistalojen ongelma on se, että kukaan ei halua jatkuvasti kotiinsa vieraiden ihmisten ääniä läpäisemään – se lisää levottomuutta kun vuosia sitä kuunnellaan. Pieni soitin JOSKUS ei haittaa hetken iltapäivällä /illalla, riippuen onko se tasalaatuinen harmoninen (ei melankolinen), mutta pikäkestoinen harjoittelu tai kova ääni voi olla ongelmallista.

Vierailija
34/41 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että ei liity tähän, mutta johonkin vastaavaan tilanteeseen. Ajatelkaa ihmistä, jolla on vain se oma koti, eikä juuri muuta elämää. Koronaa ennenkään ei juuri kukaan käynyt tai pyytänyt kylään. Ei ehkä töitä, ei harrastuksia. Televisiotakaan ei jaksa loputtomiin katsoa. Kyllähän kerrostalossa kuuluu ääniä, sisältä ja pihalta. Niitä kun alkaa kuunnella, oppii tunnistamaan, milloin tuo lähtee ja tämä tulee. Kuuluu, kun hana avataan, lasi lasketaan pöydälle. Melkein tuntee itsekin elävänsä sitä naapurien elämää. Mutta ne omat kuutiot seinien sisällä kumisee tyhjyyttään.

Vierailija
35/41 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tuomitaan kotona musisoivia, mutta entä stereoiden kuuntelu? Täysin sietämätöntä! Tuntikausia päivässä naapurin stereoiden kuunteleminen on kidutusta. Musiikkia ei voi oikein harrastaa ääntä tuottamatta, mutta stereoiden huudattaja voi halutessaan laittaa kuulokkeet päähänsä ja kuunnella mölinäänsä ihan rauhassa 24/7 muita häiritsemättä. Näin hän ei kuitenkaan tee, vaan kostaa lapsen soittoläksyjen harjoittelun (joka on hyvin vähäistä ja kestää vain vähän aikaa kerrallaan) lähes päivittäisellä stereoiden huudattamisella.

Vierailija
36/41 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt, että saako kerrostalossa oikeasti soittaa pianoa?

Asuntojen myynti-ilmoituksissa on monesti piano, mutta sehän häiritsee naapureita jos soittaa?!?

Vierailija
37/41 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan jaksa laulamista/sahansoitantaa kuunnella tuntikaupalla.

Kaikki melua tuottava toiminta muualle kuin kerrostaloon.

Vierailija
38/41 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt, että saako kerrostalossa oikeasti soittaa pianoa?

Asuntojen myynti-ilmoituksissa on monesti piano, mutta sehän häiritsee naapureita jos soittaa?!?

Siksi ne asunnot joissa kuvissa näkyy piano tai kitaroita ym. ovatkin myynnissä koska naapurit ovat kyllästyneet pinputukseen ja rimputukseen.

Vierailija
39/41 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona aikaan kun massa työttömyyttä niin monet työttömät kaipaa rauhaa, niin naapuri äänet alkaa väkisin ärsyttää jos joutuu kuuntelemaan 24/7.

Vierailija
40/41 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi tuo on kuin yläkerran naapurin kuntosali laite