Naapurit koputtelee seiniin (kerrostalo) laulaminen
En nyt koe, ettenkö voisi muutamaa tuntia viikossa harjoitella päiväsaikaan. Se taitaa mennä normaalin elämisen piikkiin, vaikka ärsyttäisikin muita.
Kommentit (41)
Äänekäs harrastustoiminta harrastustiloissa.
Tarkoitatko, että toisinaan laulattaa ja sitten laulat vai onko se työ tai aktiivinen harrastus?
On eri asia myös satunnainen remontti, mutta jos sirkkeli soi joka päivä kolme tuntia, ei se ole enää tavallista elämänääntä.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko, että toisinaan laulattaa ja sitten laulat vai onko se työ tai aktiivinen harrastus?
On eri asia myös satunnainen remontti, mutta jos sirkkeli soi joka päivä kolme tuntia, ei se ole enää tavallista elämänääntä.
No ehkä keskimäärin neljä tuntia viikossa. Ap
Hanki treenikämppä. Asunto on tarkoitettu asumiseen eikä musiikin harjoitteluun.
Minun naapurinikin kiukuttelevat, kun soitan rumpuja ja tuubaa. Ihme nipoja.
Ja siis seinänaapureistani toinen soittaa kitaraa ja toinen harrastaa jotain nikkarointia ilmeisesti ihan tosissaan niin mielestäni aika tekopyhää häiriintyä muista. Yksi seinänaapuri on sitten jäljellä joka ehkä on erityisen hiljainen, mutta itse hänkin kai on kerrostaloon muuttanut... Ap
Meillä sama tilanne. Naapuri liikkuu seinien sisällä ja kuuntelee. Välillä kuuluu laulua eri paikoista, useimmiten virsiä ja sitten alkaa koputukset.
Itselläni on ammattilaulaja naapurina, joka harjoittelee kotonaan. Itse teen etätöitä. Me emme molemmat voi harjoittaa ammattiamme kotona samaan aikaan. Kummalla siis tässä on etuoikeus tehdä töitä?
Voihan sen kääntää niinkin päin, että kun tiedät harjoittavasi jotain äänekästä, niin voisit myös ymmärtää valita asumismuotosi niin, ettet ole häiriöksi naapureille. Muuttaisit omakotitaloon.
Vierailija kirjoitti:
Äänekäs harrastustoiminta harrastustiloissa.
Sitten siinä tapauksessa tosiaan muidenkin naapurien olisi syytä siirtää treeninsä ja vasaran paukuttamisensa muualle 😧 ja kai nyt jonkun vauvakin voi huutaa vaikka nelisen tuntia päivässä. Sitä paitsi tosta mun laulamisesta jotain puolet ajasta ei ole mitenkään erityisen kovaäänistä edes, että ei se ole 4h/viikossa suoraa huutoa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on ammattilaulaja naapurina, joka harjoittelee kotonaan. Itse teen etätöitä. Me emme molemmat voi harjoittaa ammattiamme kotona samaan aikaan. Kummalla siis tässä on etuoikeus tehdä töitä?
Minulla on laulutunnit tällä hetkellä etänä, joten samoin kun itse en pääse paikan päälle, niin laulunopettajani opettaa kotonaan eikä normaaleissa musiikkitiloissa. Kyllä kai hänelläkin on oikeus tehdä työtä, koska työnteko tavanomaisissa tiloissa on tosiaan kielletty tällä hetkellä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vastamelukuulokkeet.
Vierailija kirjoitti:
Voihan sen kääntää niinkin päin, että kun tiedät harjoittavasi jotain äänekästä, niin voisit myös ymmärtää valita asumismuotosi niin, ettet ole häiriöksi naapureille. Muuttaisit omakotitaloon.
Joo, mutta joskus naapurit saattaa olla myös vähän turhan herkkiä. Onhan se kiva vaatia toisilta hiljaisuutta, mutta itsellä olisi kuitenkin mahdollisuus tehdä mitä haluaa, se ei vaan toimi ihan niin. Isännöitsijä ei ainakaan ole ottanut yhteyttä, joten voi olla, että naapurit ymmärtävät valittavansa aika pienestä
kun eivät sinne ole laittaneet viestiä.
Yritän kyllä muuttaa joka tapauksessa kun en muutenkaan enää tykkää asua täällä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on laulutunnit tällä hetkellä etänä, joten samoin kun itse en pääse paikan päälle, niin laulunopettajani opettaa kotonaan eikä normaaleissa musiikkitiloissa. Kyllä kai hänelläkin on oikeus tehdä työtä, koska työnteko tavanomaisissa tiloissa on tosiaan kielletty tällä hetkellä. Ap
Vai olisko niin, että opettaja saisi olla musiikkitilassa, mutta vai ilman oppilaita. Ja on liian laiska mennäkseen paikalle, joten on kotonaan.
Oppilailla tietysti haasteena, jos ei asu paikassa, missä laulanta on sopivaa. Kaikki eivät voi asua metsän keskellä omakotitalossa. Se vain täytyy ottaa muut huomioon, kun ei kukaan meistä yksin tällä pallolla ole.
Vastoin yleistä luuloa minkään nikkarointi pajan pitäminen kerrostalossa EI ole sallittua(kai sen nyt järkikin sanoo). Eikä ne rempatkaan saa kestää vuosia.
Meillä naapurin mummo hakkaa seinään, kun päivällä lapset juhlii synttäreitä,
Mutta kun sen sukulaiset. Juhlii aamu tunneilla, niin ei hakkaa seinille!
Taloyhtiön yhtiöjärjestyksessä ja kaupungin asemakaavassa se talo on osoitettu asuinkäyttöön. Ei treenikämpäksi, ei musiikin opetustilaksi, eikä puuverstaaksi. Taloyhtiöllä on oikeus ottaa haltuun huoneisto, jota käytetään yhtiöjärjestyksen vastaisella tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai olisko niin, että opettaja saisi olla musiikkitilassa, mutta vai ilman oppilaita. Ja on liian laiska mennäkseen paikalle, joten on kotonaan.
Oppilailla tietysti haasteena, jos ei asu paikassa, missä laulanta on sopivaa. Kaikki eivät voi asua metsän keskellä omakotitalossa. Se vain täytyy ottaa muut huomioon, kun ei kukaan meistä yksin tällä pallolla ole.
En osaa sanoa, että kuinka se on määrätty. Hänen pitäisi kuljettaa läppäri sinne opistolle ja piano on niin korkea, että se läppäri tarvisi jonkun oman tasoviritelmän, en yhtään ihmettele jos on niin "laiska" että ei jaksa mennä paikan päälle. Ilmeisesti tämä erikoissääntö raukeaa helmikuussa jolloin onkin taas ok pyöriä toisten seassa? Itse asiassa tämä nimenomainen ope saattaa asua myös oktssa tai rivarissa, en ole kysynyt. Ap
Jotenkin v_tuttaa kyllä tuo seinien hakkaaminen. Kyllä muakin ärsyttää toisten remontit ja muut möykät täällä, mutta niin kauan kun asuu tällä lailla niin ei voi mitään. Ap