Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työtön, teetkö mitään itseäsi kehittävää arkipäivisin?

Vierailija
18.01.2021 |

Opiskeletko ja sivistätkö itseäsi omaehtoisesti kotona tai kohennatko ruumiillista kuntoasi käymällä lenkeillä tai kotitreenillä? Vai olla möllötätkö vain haaveillen, Netflixiä tms. katsellen tai pelaillen?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskikaljaa juoden kehitän keskivartaloani.

Vierailija
22/27 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palstailu siis kuuluu kategoriaan, valmis vastaanottamaan kokopäivätyötä, sillä tämän voin tarpeen tullen keskeyttää. Kuten muu viihde ja laiskottelu. Ja myös työnhaku. Lähetän hakemuksen viikossa. Toisaalta käytän pohjaa, niin menee n. vartti sen lähettämiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntoilen, opiskelen ja rakennan kaikenlaista. Aina kun olen työtön. Joskus on vaikeaa ylläpitää motivaatiota koska kukaan ei ole valvomassa tai edes tietoinen hankkeistani.

Vierailija
24/27 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilen joka päivä 2-3 h, sen lisäksi teen joogaa ja pilatesta (olen joskus hamassa menneisyydessä suorittanut lyhyehkön opettajakurssin kumpaakin itseäni kehittääkseni, työkseni en ole ikinä niitä vetänyt koska pistän mieluummin sukkapuikon silmääni). Lisäksi opiskelen omaehtoisen opiskelun tuella (eli työmarkkinatuella) erästä itseäni kiinnostavaa ja kohtalaisen työllistävää alaa. Tämän lisäksi seuraan aktiivisesti parin muun alan uutta tutkimusta. Kyseiset alat ovat olleet harrastuksiani jo kohta kolmattakymmentä vuotta.

Tämän lisäksi meditoin päivittäin, kirjoitan päiväkirjaa, luen Raamattua ja rukoilen. Meissä ihmisissä on myös henkinen puoli, joka kovin helposti unohtuu kaiken muun itsen kehittämisen ohella. Vaikka onnellisuuden ja hyvän elämän kannalta sen puolen kehittäminen olisi kaikkein tärkeintä.

Ai niin, yritän myös kaiken aikaa kehittyä paremmaksi nukkujaksi.

Vierailija
25/27 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääntöviidakkoon eksynyt kirjoitti:

Saako työttömänä suorittaa verkkokursseja joutumatta ongelmiin TE-keskuksen kanssa? Kerran saa puolen vuoden ajan opiskella, mutta mitä se käytännössä tarkoittaa, pitääkö se puoli vuotta olla valmiiksi suunniteltuna, että on koko ajalle ilmaisia verkkokursseja, vai mitä?

Yritin tuota kysyä TE-keskuksesta, mutta vastaus oli ympäripyöreä,  että "valitettavasti voit opiskella vain yhden kerran per yksi työttömyysjakso". Eli muutaman verkkokurssin takia ei kannata menettää työttömyystukiaan. 

Haluaisin kovasti opiskella, onko hyviä vinkkejä ilmaisiin verkkokursseihin, vaikka tietoteknistä tai yhteiskunnallista osaamista? Opintopolulta löytyy vain tutkintoonjohtavia, ja se ei ole sallittua. 

Voit opiskella nettimateriaaleista kenenkään tietämättä. Itse opiskelen duolingon kautta kieltä. Khan academyllä matematiikkaa. Kymmensormijärjestelmän opettelin dvorak-asettelulla typingclubin avulla. Jne.

Ihan lukiokirjojakin voi käydä läpi. Ohjelmointimateriaalia on netissä valtavasti. jne. Runsaudenpula tässä on.

Vierailija
26/27 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään siinä 6-8 aikaan. Juon kahvin ja teen tyhjällä vatsalla n tunnin treenin, riippuen edellispäivänä palautumisesta. Välillä lenkki ulkona ja välillä sisällä crosstrainerilla, joskus saatan jättää välistä ja tehdä illemmalla pidemmän kävelylenkin. Pieni lihaskuntotuokio joka päivä, oon ihan hyvässä tikissä.

Koitan välttää puhelimella selailua, jos on tylsää niin mieluummin ristikoita tai sudokuja.

Ompelen ja teen pieniä puutöitä paljoon, kokkailen uusia ruokalajeja ja juuri aloitin kitaran ja ukulelen soiton tauon jälkeen uudestaan.

Olisi kiva oppia musiikin teoriaa, että osaisi kirjoittaa ylös ja säveltää itse.

Haluaisin opiskelemaan puualaa, josta jääneet joskus opinnot alkutaipaleelle. Olisin ylpeä itsestäni kun osaisin suunnitella ja rakentaa mm huonekaluja.

Vierailija
27/27 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein aikani kuluksi opettajan pedagogiset opinnot. Sittemmin olen vain maannut, kun en jaksa enää elätellä toiveita työllistymisestä enkä muutenkaan elämästä, jonka vuoksi vaivautua.