Miksi ihmisille menee niin ihon alle jos sanoo, ettei vain yhtään tykkää talvesta?
Onko se oikeasti joku suomalainen tabu? Olen muutaman kerran elämässäni erehtynyt sanomaan ääneen, että inhoan talvea, kylmää ja lunta ja voi pojat että se otetaan henkilökohtaisesti.
Mikä ihme siinä on? Kertokaa mullekin.
Itse rakastan kesää, mutta en kyllä loukkaannu yhtään jos joku valittaa hikoilua, paistetta ja hellettä.
Kommentit (28)
Mitäpä, jos jätät avautumatta talven vihaamisestasi kassajonossa, kun olen maksamassa kaupan kassalla, kun olen sovittamassa rintaliivejä, kun kävelen kadulla, kun näppäilen kännykkää, iun olen liukuportaissa, kun haen kirjastosta kirjoja. Talven vihaajat ovat kuin vegaaneja - aina pakonomainen tarve kuuluttaa uskomuksiaan TÄYSIN. ULKOPUOLISILLE. IHMISILLE.
Näkisitpä ilmeet, kun sanoo, ettei niin välitä kesästä.
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä, jos jätät avautumatta talven vihaamisestasi kassajonossa, kun olen maksamassa kaupan kassalla, kun olen sovittamassa rintaliivejä, kun kävelen kadulla, kun näppäilen kännykkää, iun olen liukuportaissa, kun haen kirjastosta kirjoja. Talven vihaajat ovat kuin vegaaneja - aina pakonomainen tarve kuuluttaa uskomuksiaan TÄYSIN. ULKOPUOLISILLE. IHMISILLE.
Aivan, mutta ME TEEMME SEN VAIN TALVELLA !
En tiedä. Väittävät vaan, että se on pukeutumiskysymys mutta ei se ole. Mä oikein tunnen kuinka mun koko olemukseni kärsii ja kutistuu rusinaksi kun on kovia pakkasia pitkään.
En pidä yhtään pakkasista enkä talvesta. Lunta sietäisin mutta sehän ei ilman pakkasia pysy, joten ottaisin mieluiten sellaisen +asteisen talven.
Menepäs sanomaan, ettet tykkää saunoa etkä siitä, jos kesällä on yli +20 lämmintä.
Vähän sama kun Oululaiselle mainitsee, ettei tykkää pyöräilystä tai hiihtämisestä.
Työkaverin mukaan en voi pitää mistään mainitsemisen arvoisesta kun en tykkää talvesta, hiihtämisestä, saunasta, oluesta ja jääkiekosta.
Sen on tabu, ettei tykkää kesästä. Tuo ei.
Minusta ihmiset kyllä yleensä tykkää enemmän kesästä, ja talvesta valitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä kerron mielelläni kaikille, että talvi on perseestä. Yksikään ei tähän päivään mennessä ole esittänyt vastakkaista näkemystä. Tai sitten ne ei uskalla.
juuri näin!myös itse kerron!
Mä vihaan kesää. Siitä ei ainakaan saa eikä voi puhua, ellei halua tulla teilatuksi.
Enemmän menee ihon alle monille jos ei tykkää kesästä, tai etenkään niistä "ihanista" helteistä. Mutta siis se jatkuva vinkuminen kummasta tahansa, talvesta tai kesästä on ärsyttävää. Joka vuosi sama juttu. Luulis jokaisen suomalaisen tottuneen siihen elämänsä aikana että vuodenajat vaihtuvat. Ja hyvä niin.
Jotku ihmiset eivät halua tajuta, että kaikki eivät pidä samoista asioista.
- En pidä hiihtämisestä
- Pitäisit jos osaisit tai kävisit hiihtämässä säännöllisesti!
- En pidä talvesta / kesästä
- Höpö höpö, pukeutumiskysymys
- En tykkää saunoa
- No mitä v*ttua? Todella omituista, siis tosi omituista.
Jne.
Monesti nämä samat ihmiset sitten ottavat itseensä, jos joku kysyy "käytkö pilkillä?"
NO EN KÄY SIINÄ OLE MITÄÄN JÄRKEÄ.
tmv.
No koska selvitty talvisodasta ja suomalaiset on joskus saavuttaneet jotain menestystä hiihdossa ja niistä kuuluu olla ylpeä.
Talvi on ihan ok kun aurinko alkaa jo paistamaan ja päivät pitenemään. Mutta se marras-joulukuun pimeys, räntäsade, ekat pakkaset on taas ihan kamalaa.
Itseäni kyllä ihmetyttää miksei jotkut, jotka julistavat joka talvi koko ajan vihaavansa talvea muuta vaan ihan suosiolla johonkin muualle. Johonkin missä on aina lämmintä.
No se kertoo että ihminen on saamaton nillittäjä , sellaiset ihmiset ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän menee ihon alle monille jos ei tykkää kesästä, tai etenkään niistä "ihanista" helteistä. Mutta siis se jatkuva vinkuminen kummasta tahansa, talvesta tai kesästä on ärsyttävää. Joka vuosi sama juttu. Luulis jokaisen suomalaisen tottuneen siihen elämänsä aikana että vuodenajat vaihtuvat. Ja hyvä niin.
Olen samaa mieltä. Itse en toitota asioita, mistä en pidä, mutta tulee joskus puheeksi. Joka ikinen kesä ystävät koittavat helteillä saada johonkin hiekkarannalle tai kaupungille missä kuumuus oikein hehkuu, ja kun sanon jälleen kerran, että olen linnouttautunut joko kotiini ilmalämpöpumpun viileyteen tai pihalle varjoon riippumattoon, niin hyvä ettei aleta haukkumaan. Sama kun pyydetään mukaan saunaan ja kieltäydyn taas kohteliaasti, niin loukkaannutaan. Huoh!
T. Tuo, joka ei tykkää saunoa eikä yli 20 asteen lämpötilasta kesällä.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai me olemme tottuneet siihen, että on talvi, mutta se ei tarkoita sitä, että siitä pitää pitää. Jos ja kun siitä ei pidä, se on perseestä. Koita vaan totutella erilaisiin mielipiteisiin, niin sinunkin elämäsi helpottuu siltä osin.
Kyllä mulle talvestatykkäävälle saa sanoa ettei lumi ja pakkanen ja pimeys oikein nappaa, en pahastu yhtään. Ei kaikkien tarvi tykätä. Mutta se mikä mua valittajissa riipii on se, että näistä lukuisista kitisijöistä ympärilläni vain muutama harva on oikeasti tehnyt asialle jotain ja muuttanut etelän lämpöön. Ylipäänsä ärsyynnyn ihmisistä jotka vain valittavat mutta eivät tee asialle mitään, oli aihe sitten mikä tahansa.
Minä kerron mielelläni kaikille, että talvi on perseestä. Yksikään ei tähän päivään mennessä ole esittänyt vastakkaista näkemystä. Tai sitten ne ei uskalla.