Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ai että kun koiranomistajana nautin, kun..

Vierailija
18.01.2021 |

... nyt lumisilla keleillä kadunvarrella on metrin välein koiran kus ta ja pas kaa.

Tokihan vuodessa on 8 tunnin jakso uudenvuoden aattona, milloin koiraa ei voi viedä ulos kuselle paukkeen takia, mutta siitähän me koiranomistajat ollaankin nostettu jo äläkkä.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan täällä yrittää lietsoa koiravihaa, siinnä missä kissavihaa, ihmisvihaa, muukalaisvihaa...

Jätelain mukaan kuuluisi korjata jätökset pois. Täytyykin tehdä aloite, että koira vero otetaan käyttöön. Noin 200e per rakki. Kun on noita valtion velkojakin, niin kyllä tuo pieni nimellinen korvaus pitäisi pystyä maksamaan. Saataisiin kansanedustajille kunnon palkan korotus.

Vierailija
22/30 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi koira on viisaampi kuin ihminen?

- Se ei tallaa ihmispaskaan.

Oi, kyllä ne astuu. Koiran tai ihmisen - ei ne sitä erottele. Ja parhaimmillaan työntävät siihen kuononsa ja syövät, ja sitten vielä heittäytyvät piehtaroimaan. Oi sitä onnea ja autuutta, kun pääsee pesemään sitä paskaista koiranturkkia naapurin Mustin ja Veikon ripuleista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, kyllä meidän koiran suoli toimii myös uuden vuoden aattona. Mutta mä siivoan kyllä ne isommat jätökset samantien aina pois, pissat jää lumihankeen, niitä en keräile, koira itse potkii lunta niiden päälle. 

Vierailija
24/30 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään nähtyä. Mies keräsi koiranjätöksiä puistossa, vaikka hänellä ei ollut koiraa mukana. Todennäköisesti kävi keräämässä silti vain oman koiransa jättämiä, sillä sen verran valikoiva keräilijä hän oli, kun kelpasi vain tietyn kokoiset jäätyneet pötkylät:) Hyvä sentään, että edes omansa siivosi. Kyllä lumipenkat ovat puistossakin varsin kustun näköisiä ja haisevia!

Tiedän naisen, joka käy jälkeenpäin siivoamassa koiransa virtsatkin pois lumesta. Puistossa on kehotus koiranomistajille, että siivoaisivat ja kyseessä ei ole koirapuisto:)

Vierailija
25/30 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mukana lapio, semmonen lasten pieni lumilapio, jolla nakkelen jätökset pidemmälle pöpelikköön. Siinä menee samalla muidenkin jättämät, jos sopivasti on siinä samalla kohdalla. Pienellä vaivalla saa lievennettyä koiravihamielisten ihmisten verenpainetta.

Vierailija
26/30 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sinä niistä nautit? Itse en koiranomistajana niistä kyllä pysty yhtään nauttimaan.

Veikkaisin sarkasmin olevan kyseessä. Useita koiranomistajia ärsyttää keskellä katua ym. Olevat läjät, saa varoa mihin oman koiran päästää astumaan tai mihin itse voi astua.

Vierailija
27/30 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa. Silmä lepää keltaruskeassa hangessa. Ja sitä hankea nimittäin riittää. Kadunvarret täynnä.

Vierailija
28/30 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä eteerinen ulkoilma joka vuodenaikana kaupungissa. Myös ihmiset sotkeneet.

Vierailija
29/30 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laturaivoajille terkkuja kirjoitti:

Minäpä nautin kun koira paskantanut ladulle

Laskin kerran alamäessä perinteisen ladulla olleeseen koiranpaskaan. Kaaduin ja loukkaannuin sen verran, että olin liki vuoden sairauslomalla. Myös pysyvä fyysinen haitta jäi ahkerasta kuntoutuksesta huolimatta. En tule koskaan saamaan tältä ilkivallan tekijältä korvauksia. Kaikki ansionmenetys on ollut omasta pussista pois. 

Miettikää ennen kuin paskatatte koiranne ladulle.

Vierailija
30/30 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten johonkin ladulle voi koiraansa kakittaa?  Pitäähän siinä itsekin pystyä kävelemään, hangessako sitä ne ihmiset talsii ja koira kykkii ladulle?  En tajua.

Talvella näkyy koirien jätökset, mutta näkyy niin paljon muutakin.  Kesällä näkyy oksennukset ja ranskispaperit sun muut ja äijät kuseksii ihan mihin vaan.  

Itse kerään aina koirani kakat pussiin, mutta jos se kakkii jonnekin metsäpolun varteen tai ojanpientäreelle, niin potkin ne vaan kauemmaksi pusikkoon.  Eli sinne, mihin ihmisen ei noin yleensä oleteta menevän mönkimään.  

Mutta siis ylivoimaisesti enemmän tienvarsilla näkyy ihmisten heittelemiä roskia.  Se on ihan fakta.  Eläinten jätökset on luonnonainetta, mikä maatuu luontoon joka tapauksessa mutta kaikenmaailman kaljatölkit ja paperit ja muut moskat on paljon silmiinpistävämpi näky.

Teen koirani kanssa lähes päivittäin saman metsäpolkulenkin oli kesä tai talvi, niin joka ikinen kerta se kakka on sieltä jo seuraavana päivänä jo jonnekin hävinnyt.  Vaikka kuinka katson, en näe mitään.

Entäs metsässä noin yleensä, vaikka ei olisi koiraakaan, kuinka usein näette siellä karhun, ketun, suden,  hirven, jäniksen, ilveksen, oravan, näädän, myyrän, hiiren jne jätöksiä?  Kuka on joskus astunut ketun kakkaan?  Metsä on kuitenkin täynnä erilaisia eläimiä.  Eiköhän ne jätteet vaan aika nopeasti sieltä maadu ja häviä, niin se käy koirankin tekemälle  jätökselle.  Sen sijaan ihmisen heittämä kaljatölkki jää sinne kyllä vuosikausiksi näkyviin.