Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikkien aikojen kauheimmat kappaleet, joita olette kuulleet

Vierailija
17.01.2021 |

Muistakaa, että mielipiteitä on monia. Ei kannata pahoittaa mieltänsä.

Kommentit (2024)

Vierailija
561/2024 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En onneksi enää muista kappaleen nimiä mutta jotkut näistä finnhits-käännösiskelmistä aivan karseilla syntikkataustoilla ja korneimmilla mahdollisilla sanoilla saa kylmät väreet selkään 30 asteen helteelläkin pelkästä muistikuvasta.

Tai sitten näitä halvalla tehtyjä kesäkasetteja joita aikanaan sai huoltoasemilta. Eli otetaan hitti ja soitetaan se uudelleen mahdollisimman pikaisesti ja halvalla kasetille niin ei tarvii maksaa sille alkuperäiselle kalliille artistille. 

Vierailija
562/2024 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä esittäjää enkä edes biisin nimeä, mutta siinä lauletaan ”Päästäkää minut pois Kalliosta” jne. Sen kuuleminen rupeaa aina suorastaan suututtamaan: miten voi olla niin saamaton ettei osaa itse lähteä pois? Määkii vaan, että pitäisi erikseen oikein päästää pois. Toivottavasti on joku lopulta päästänyt, Kalliossa ei sellaisia ruikuttajia kaivatakaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/2024 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Popeda Mestarileipuri ja se missä taskussa on 20 centtiä. Miksi!!?!?!?

Kaikki Abba on ahistavaa kuultavaa.

Vierailija
564/2024 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

winner, olet linkannut hyviä kamalia biisejä tänne! 🙂

Minä en noista räppäreistä ollut kuullukaan, aina on kiinnostavaa nähdä, mikä trendaa. Kyllähän esim. nuo OG Ulla-Maijan poteroituneet, vastenmieliset biisit ja videot peilaavat hyvin yhteiskunnan ilmapiiriä. Nais- ja miesvihamielisyys rehottaa, eikä ihmisillä ole arvoa. Järkyttymisen ja kieltämisen sijaan meidän kannattaa miettiä, miksi ollaan näin hukassa. - En missään nimessä halua, että nämä "huumori"tyypit painetaan piiloon keskenään!

Entä tyttöjen ja naisten innokas osallistuminen rap-kulttuuriin ylipäänsä? Onko tytöillä niin voimaton olo, että lähtevät mukaan, jonkinlaisen hyväksymisen toivossa? Tukholma-syndrooma?

Olet antanut paljon kiinnostavaa pohdittavaa minulle!

Char

P. S M. A. Numminen on symppis.

Vierailija
565/2024 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se HIRVEE ARGH

Vierailija
566/2024 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ironista yli 20 vuotta ihmisille musiikkia ravintoiloissa soittaneena on nähdä ne samat "voiksä soittaa sen biisin, joka menee dy-dy-ydy-dydyy-dyd-dy, kyl sä tiiät", "voiksä soittaa Makiaa edes YouTuben kautta" ja "eksä koskaan oo kuullu Cardi B:stä" teinixit ja kädet puuskassa rokpoliisit, joille mikään ei kelpaa täällä silloin urpåamassa kun mulla on vapaa juhannus :D

Ja kaikki kuitenkin menee tanssimaan heti eka tahdista Coco Jamboosta, eikä oo yhtään kauheata :D

Vierailija
567/2024 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei Eri, minä puolestani olisin hyvin varovainen sensuurin ja kieltämisen kanssa. "Ensin poltetaan kirjoja, sitten ihmisiä", kuten joku ajattelija on sanonut. Sama pätee kaikkeen taiteeseen. Voin olla täysin eri mieltä artistin tai taiteilijan kanssa, ja silti puolustaa hänen oikeuttaan tuoda sanomansa julki. - En muuten käsitä, miksi ilmoitat asian olevan loppuunkäsitelty. Eiköhän keskustelupalstalla jutella niin kauan kuin mielipiteitä tai sanomisia riittää.

En ole tätä biisiä vielä kuunnellut, mutta periaate on tuo. Yhteiskunnasta kertoo paljon, jos vastenmieliset, inhottavat tai aggressiiviset kappaleet keräävät massojen suosion. Olen mieluummin kartalla siinä missä mennään, ja kieltämisen sijaan haluaisin yrittää ryhtyä aktiivisesti muokkaamaan yleistä ilmapiiria sellaiseksi, missä kamaluuksilla ei ole sijaa, eikä niillä tehdä rahaa.

Hyvää juhannusta sinulle, 🌼

Char

Jeps. Poliittinen korrektius on myös kamala asia. Kumman näistä laittaisit soittokieltoon n-sanan käytöstä?

suomalainen bilebiisi

vai

mustien miesten gangsta-rap

Tuo alempi video ei näy, mutta pystyn kuvittelemaan... Kake's Singers oli lapsuudessani hyvinkin suosittu, osaan nuokin sanat ulkoa! Silloin sana oli eksoottisen neutraali, vrt. esim. Peppi Pitkätossun rakastettu kuningas-isä. Pikkunaperona hoilasin Hottentotti-laulua... Sekin on muistaakseni Youtubessa. - Oletko lukenut "N on ruma sana" (en nyt muista tutkijaa, joka sen kirjoitti)? Tätä korrektiuden käsitettä on pohdittu ja pohditaan.

Jenkeissä värilliset ovat ns. ottaneet vallan pois sanalta, jolla heitä aiemmin alistettiin, omimalla sen itselleen, ja sheimaamalla valkoiset sen käytöstä. Vähän sama kuin nuoret tytöt meillä huorittelevat toisiaan kaveripiirissä. Valtasuhteista ja niiden muuttamisesta on kysymys.

En laittaisi soittokieltoon kumpaakaan.

Char

klikkaa watch on youtube niin näkyy, ei ole mitään raflaavaa videota. Siinä on just tuo idea, mitä sanot sanan omimisesta. Tyypit eivät sanoituksessa edes mm. "halua olla mitään afroamerikkalaisia, he haluavat olla n*gga"

Suomessa ei saa laulaakaan asioista jotka ovat nykypolvelle paheksuttavia, vaikka laitan tähän kaksi kulttuurillista esimerkkiä, miten asiaa aiemmat sukupolvet ovat käsitelleet.

v.1938 nämä eivät tiettävästi olleet rasismisyytteistä kiellettyjen listalla, vaikka joku tänään kuinka pahastuisi jostain stereotypioista ja menisi Mannerheimintielle istumaan.

https://www.youtube.com/watch?v=lhLq3L5y9xc

Joo, youtuben kanssa kirjautumisongelmia... Mutta arvasin kyllä pointin.

Vierailija
568/2024 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armi & Danny, Tahdon olla sulle hellä. Oli kaiken lisäksi Suomen listaykkönen kun synnyin.

Vierailija
569/2024 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

winner kirjoitti:

Ironista yli 20 vuotta ihmisille musiikkia ravintoiloissa soittaneena on nähdä ne samat "voiksä soittaa sen biisin, joka menee dy-dy-ydy-dydyy-dyd-dy, kyl sä tiiät", "voiksä soittaa Makiaa edes YouTuben kautta" ja "eksä koskaan oo kuullu Cardi B:stä" teinixit ja kädet puuskassa rokpoliisit, joille mikään ei kelpaa täällä silloin urpåamassa kun mulla on vapaa juhannus :D

Ja kaikki kuitenkin menee tanssimaan heti eka tahdista Coco Jamboosta, eikä oo yhtään kauheata :D

Siis onko Makiaa soittokiellossa?! Onko näitä muitakin? Luulin, että noin vahva sensuuri olisi menneiden talvien lumia...

Vierailija
570/2024 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en noista räppäreistä ollut kuullukaan, aina on kiinnostavaa nähdä, mikä trendaa. Kyllähän esim. nuo OG Ulla-Maijan poteroituneet, vastenmieliset biisit ja videot peilaavat hyvin yhteiskunnan ilmapiiriä. Nais- ja miesvihamielisyys rehottaa, eikä ihmisillä ole arvoa. Järkyttymisen ja kieltämisen sijaan meidän kannattaa miettiä, miksi ollaan näin hukassa. - En missään nimessä halua, että nämä "huumori"tyypit painetaan piiloon keskenään!

Entä tyttöjen ja naisten innokas osallistuminen rap-kulttuuriin ylipäänsä? Onko tytöillä niin voimaton olo, että lähtevät mukaan, jonkinlaisen hyväksymisen toivossa? Tukholma-syndrooma?

Char

Ei nuo mun linkittämät biisit (toivottavasti) koskaan trendaa ;D Pitäisköhän tästä aloittaa uusi keskustelu, nyt mennään vähän ketjusta ulos, vaikka aihe on mielenkiintoinen?

Mun "kaamea biisi" -käsitys on varmaan liian hellämielinen noille ihan karmeillekin jutuille, mutta jos taustat on tehty hyvin, kuten aika usein räp-biiseissä, niin ei se biisi silloin voi olla täysin kamala. Tai jos sanoitus on verbaalisesti lahjakasta työtä, niin ei siihen voi lyödä huonon biisin leimaa, jos seuraava soittolistalla on vaan ou jee beibi ou jee beibi ou jee beibi.

Uskallan sanoa omistavani M.A. Numminen goes TECH-NO cd:n :D Oli tosin aikoinaan Anttilassa jotain euron, mutta vain tosimies kuuntelee sen läpi edes sillä rahalla ;D Pedro ja M.A. ovat musikaalisia, vaikka tyylilaji onkin hieman off topic :D

Vierailija
571/2024 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanna Ekola - Villihevosia.

Vierailija
572/2024 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on ehkä vielä kamalampi :DD

Apua mikä hirveys 😂 Pitäis varmaan tehdä kesäretki Pamilonkoskelle

Vierailija
573/2024 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muska - Kirjoita postikorttiin.

Vierailija
574/2024 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
575/2024 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Char kirjoitti:

winner kirjoitti:

Siis onko Makiaa soittokiellossa?! Onko näitä muitakin? Luulin, että noin vahva sensuuri olisi menneiden talvien lumia...

Nuorille, hieman tuiskeessa oleville millenniaali-ihmisille on turhaa selittää, ettei musiikkia saa soittaa youtubesta tai spotifystä ellei dj:llä ja/tai ravintolalla ole lisenssiä Teostolta. Ja jos kappaletta ei ole spotifyssä, niinkuin OG Ulla Maijalla oli ainakin jossain vaiheessa vaikeuksia saada julkaisuja varsinkin Makiaa ilmestymisajankohtanaan soimaan sinne, niin sitten alkaa se youtube-soittopommitus, videon näyttö kännykästä päin naamaa ja v*ttuilu dj:lle, jos noudatan lakia, kun ravintolalla ei ole dj-lisenssiä, enkä voi soittaa. Mikä siis on naurettava rajoitus, koska kansa ja laki menevät siinä(kin) eri latuja.

Spotifyllä en ole viimeiseen 3 kk vaivannut päätäni, onko OG UM:aa siellä yhtään biisiä. Oma musiikkimaku on edelleen parempi kuin algoritmien tarjoama.

Vierailija
576/2024 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokä päivä töitä teen t: soffe

Vierailija
577/2024 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Char

Ei nuo mun linkittämät biisit (toivottavasti) koskaan trendaa ;D Pitäisköhän tästä aloittaa uusi keskustelu, nyt mennään vähän ketjusta ulos, vaikka aihe on mielenkiintoinen?

Mun "kaamea biisi" -käsitys on varmaan liian hellämielinen noille ihan karmeillekin jutuille, mutta jos taustat on tehty hyvin, kuten aika usein räp-biiseissä, niin ei se biisi silloin voi olla täysin kamala. Tai jos sanoitus on verbaalisesti lahjakasta työtä, niin ei siihen voi lyödä huonon biisin leimaa, jos seuraava soittolistalla on vaan ou jee beibi ou jee beibi ou jee beibi.

Uskallan sanoa omistavani M.A. Numminen goes TECH-NO cd:n :D Oli tosin aikoinaan Anttilassa jotain euron, mutta vain tosimies kuuntelee sen läpi edes sillä rahalla ;D Pedro ja M.A. ovat musikaalisia, vaikka tyylilaji onkin hieman off topic :D

Aloita vaan uusi ketju, tulen mukaan! 🙂 Tai sitten pysytään täällä kunnes muut potkivat pihalle. On meinaan kiinnostavaa, miksi biisit ovat kamalia kenenkin mielestä. Jopa niin kamalia, että niistä ei saa edes puhua.

Googlasin muuten äsken soittokiellot, ja joo, kuplassa olen elänyt. Kasmir joutui Axl Smith- kohun aikana soittokieltoon parilla radiokanavalla, "juontajien työrauhan takaamiseksi". Se juttu pomppasi sieltä ekojen joukosta esiin. M. A. Numminen kertoili 60-luvusta; silloin häneltä kiellettiin kokonaisia levyjä. Kieltolistat vuosivat lehtiin, keikoilla riitti tungosta, ja maaseudulla oikein pyörtyiltiin, niin hurjaa oli meno!

Kieltäminen on paras keino saada julkisuutta, totesi M. A.

P. S. Helpotti kuulla, että nämä eräätkin hemulit ovat ns. äärilaitaa.

Vierailija
578/2024 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

winner kirjoitti:

Char kirjoitti:

winner kirjoitti:

Nuorille, hieman tuiskeessa oleville millenniaali-ihmisille on turhaa selittää, ettei musiikkia saa soittaa youtubesta tai spotifystä ellei dj:llä ja/tai ravintolalla ole lisenssiä Teostolta. Ja jos kappaletta ei ole spotifyssä, niinkuin OG Ulla Maijalla oli ainakin jossain vaiheessa vaikeuksia saada julkaisuja varsinkin Makiaa ilmestymisajankohtanaan soimaan sinne, niin sitten alkaa se youtube-soittopommitus, videon näyttö kännykästä päin naamaa ja v*ttuilu dj:lle, jos noudatan lakia, kun ravintolalla ei ole dj-lisenssiä, enkä voi soittaa. Mikä siis on naurettava rajoitus, koska kansa ja laki menevät siinä(kin) eri latuja.

Spotifyllä en ole viimeiseen 3 kk vaivannut päätäni, onko OG UM:aa siellä yhtään biisiä. Oma musiikkimaku on edelleen parempi kuin algoritmien tarjoama.

Kuten huomaat, tanssiravintolat eivät ole ihan mun skene... 😎

Mutta raflan ja lain mukaan saisit soittaa yleisön pyynnöstä mitä vain, kunhan lisenssit ovat kunnossa, vai?

579/2024 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arttu Lindeman - Läikkyy

Vierailija
580/2024 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beatleskin välillä epäonnistui, Obladii, obladaa on kauhea renkutus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi