Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronarappio: olen lakannut käyttämästä rintaliivejä tai edes toppeja ja alushousut taitaa mennä samaa tietä.

Vierailija
17.01.2021 |

Olen aina käyttänyt liivejä/toppia vaan "ihmisten ilmoilla" tai urheillessa. No, nyt kun on tullut oltua etätöissä, niitä "ihmisten ilmoja" on ollut aika vähän.

Ongelma on vaan se, että kun on viikonkin ollut ilman liivejä, jopa joku johonkin yin-joogaan tarkoitettu kevyt toppi tuntuu silkalta kidutukselta. Oi sitä iljettävää puristusta rintakehällä. Joten en ole varmaan moneen kuukauteen pitänyt mitään. Aina välillä kiskon topin päälleni vain kiskoakseni sen saman tien pois.

Olen kotona lähinnä villasilkkikerrastossa, hameessa ja villapaidassa (täällä on kylmä). Päivänä muutamana sattui kaikki mukavat pikkarit olemaan pyykissä ja koska kerraston housut oli menossa pyykkiin seuraavana päivänä, en vaivautunut laittamaan alkkareita. Huomasin, että mukavimmatkin pikkarit on epämukavammat kuin ei pikkareita lainkaan.

Joten en pidä niitäkään enää.

Muita, joiden korona-aika on silkaa rappioita ja alamäkeä, mutta niin ihanaa ettei vanhaan taida olla paluuta?

P.S. En nykyään kampaa edes tukkaani joka päivä. Sen saa näköjään letitettyä siististi kampaamattakin.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi omalle avomiehelle sitten pitää esittää? Olen avovaimolleni monta kertaa esittänyt täällä olevia ajatuksia jo ennen korona-aikaa, mutta ei. Ilman rintsikoitaaan ei voi kotioloissa olla! Enkä ole mikään seksimaanikko vaan tykkään olla itsekin verkareissa ilman kalsareita. No eihän se oikeastaan ole mun ongelma, mutta kuitenkin.

Vierailija
42/55 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaistun osittain. Minäkin olen ilman rintsikoita kotioloissa. Laitan ne kyllä, jos lähden toimistolle tai ulos tapaamaan ihmisiä. Toppirintsikat ovat minusta ihan mukavia (olen pienehkörintainen). Pikkareita en kyllä ole jättänyt pois, tuntuisi oudolta. 

Meikkaaminen on jäänyt kokonaan pois, paitsi zoom-kokouksiin tasoitan ihon ja meikkaan vähän silmiä. Kiiltelevä iho on ikävä. 

En ole ajellut karvoja kuukausiin, ja onhan ne aika viidakko... sitten kun taas lähden ihmisten ilmoille, niin toki karvatkin lähtevät, mutta miksi ajella kun niitä ei ole kukaan  näkemässä? 

Hygieniaa noudatan kyllä ihan normaalisti. En halua haista pahalta edes yksin ollessani. Olen jopa nauttinut kovasti erilaisten hajuvesien kokeilemisesta, kun nyt ei tarvitse miettiä kanssaihmisten allergioita tms. 

Kaikessa on puolensa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotikonttorilla olen luopunut mailoneista. Käytän vain puuvillanilkkasukkia. Vanhat tennissukatkin on ok.

Verkkareita ja kaikista vanhimpia villapaitoja käytän kokoajan.

Enemvanhaan pukeuduin jakkupukuun ja korkokenkiin.

Tukkaa en ole föönannut kuukausiin. Annan kuivaa luonnollisesti ja laitan poninhännälle.

Tukka ei ole vuosiin ollut näin hyvässä kunnossa.

Vierailija
44/55 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kokeilen kuinka pitkäksi karvoitus kasvaa, jos sille ei tee mitään. Olen ollut ihan yllättynyt tuloksista. Käyn kyllä yhä suihkussa päivittäin ja huolehdin hygieniasta.

Vierailija
45/55 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi saatana. Mikään ole niin oksettavaa kuin roikkotissinen nainen ilman rintsikoita.

Ja turha sanoa, että "ei mulla ole riippurintoja". Ellet omista ranskalaistyylisiä a-kupin kiinteän litteitä puolipalloja, sinulla ON riipparit.

Jahas, entä sitten? Minusta on ihanaa, kun rinnat on iän myötä alkaneet roikkua. Miehen mielestä naiselliset ja seksikkäät.

Vierailija
46/55 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei olisi sanonut, ettei peseytyisi viikkoon. Vaan että pesee hiukset kerran viikossa (mikä on aivan riittävää jos ei ole rasvoittuva päänahka), eikä käy joka päivä suihkussa. Mikä sekin on ihan okei, kysy keneltä hyvänsä ihotautilääkäriltä. Hampaiden pesusta taas ei ole ollut mitään puhetta.

Meinaat numero 5 ilmeisesti myös että p*lluhiki haisee pikkuhousuissa jotenkin vähemmän kuin kerrastonhousuissa? Voin kertoa, että kun päällä on väljä kerrasto ilman pikkareita, alakerta tuulettuu ja pysyy paljon raikkaampana kuin jos on pikkarit ja kerrasto.

Miehetkään ei muuten yleensä pidä pikkukalsareita pitkien kalsareiden alla, eivät ainakaan ennen pitäneet. Miten tämä mielestäsi eroaa siitä, että naisella on kerrastonhousut ilman pikkareita?

No, vitosen kommentti kertoo aika vahvasta kognitiivisesta dissonanssista. Hauras ego on niin kiinni siinä, että täytyy tehdä kuten kunnon ihmiset tekee, joten kaikki vastakkainen evidenssi on torpattava tai mielenterveys järkkyy.

Mainosmiehet on onnistuneet siis hyvin. Kun huomattava osa niistä siisteysasioista mitä me tällä hetkellä teemme, on mainosmiesten luomia turhia tarpeita. Vielä sodan jälkeen suositeltiin hiusten pesua "kun ne ovat likaiset, useimmille kahden viikon pesuväli on sopiva". Sitten joskus 70-luvulla keksittiin että shampoota saadaan myytyä enemmän kun sitä suositellaan päivittäiseen pesuun...

Naiset alkoi ajella karvojaan joskus 20-luvulla, kun keksittiin nykyaikaiset partaterät ja hihattomat leningit. Mainosmiehet keksi että rahaa tulee tuplasti jos saadaan myytyä höyliä naisillekin.  Kyllä vaan, Scarlett O'Haralla on ollut kainalokarvat.

Rintaliivit taitavat mennä samaan kategoriaan. Naiset pärjäsi satojatuhansia vuosia komeasti ilman. Ylhäisöllä ehkä oli korsetti, mutta rahvas ja maalaiset on kyllä antaneet rintojen hulmuta vielä 30-luvulla sangen vapaasti. Tosin kansanpukuihin kuului usein jonkinlainen liivi, joka hiukan tuki. Anyway, kun miettii mitä liivit maksaa, siinä on keksitty totinen kultakaivos kun naisille on uskoteltu että joka toiminto vaatii erilaiset liivit, ne eivät kestä käytössä vuottakaan ja mokomat tissivankilat ovat vieläpä välttämättömät jos tahtoo seksikkäästä käydä.

Mä niin en enää rupea tähän.

-ap-

Nro. 5 tässä hei,

No miksi kävisit pesemässä päänahkasi normaalissa arjessakaan useammin, jos päänahkasi ei hikoa tai haise? Pahoittelen kun luin huolimattomasti luullen, että joku ei käy viikkoon suihkussa. Ihotautilääkäreillä on yhtä monia mielipiteitä kuin on lääkäreitä. Suosittelen uskomaan tällä kertaa, sillä itsekin olen tämän alan asiantuntijoilla käynyt ihan riittävästi ihon ongelmien takia. Itsellä on atopia, perioraalidermatiitti ja akne. Normaali ihmisen on kuitenkin hyvä käydä lähes päivittäin huuhtelemassa suihkussa päivän aikana kertyneet hiet ja liat pois. Suihkussa ei tarvitse aina jynssätä saippualla joka reikää ja koloa. Pelkkä taipeiden kunnollinen pesu on riittävä. Suihkuveden ei tarvitse olla lämmin edes, ettei iho kuivu. Erään ihotautilääkärin suosituksesta olen myös laserilla poistattanut taipeiden karvoituksen, koska luonnon tilassa oleva karvoitus aiheutti niin pahoja tulehduksia ihooni.

Hampaiden pesuun viittaava kommenttini on oletus. Olet varmaan kuullut joskus, että ihmiset tekevät normaalissa sosiaalisessa kanssakäymisessä oletuksia?

Tuo viittauksesi alapään hien eritykseen niin osaan ostaa sopivan kokoisia alusvaatteita, jotka hengittävät ja eivät hierrä. Käytän pääasiassa silkkialusvaatteita. Nämä harvemmin haisevat ja hengittävät niin, että ei ole ollut ongelmia vaikka niitä käytänkin. Minulla kuitenkin tulee joskus valkovuotoa ja ajatus siitä, että koko jalan mittaiset housut sisältävät alushousuihin tarkoitettuja eritteitä on kieltämättä ällöttävä. Miesten osalta en osaa sanoa, että miten he omaa välikerrastoaan pitävät. Miehet, joiden kanssa olen jotain tälläistä jakanut niin ovat ihan normaalisti laittaneet joko bokserimalliset alushousut tai lyhytlahkeiset alushousut ihoa vasten.

Tuo käyttämäsi argumentti siitä, että olen jotenkin markkinamiesten vietävissä oleva nainen ilman omia aivoja on aivan absurdi. Kiva oletus sinulla. Voin kuitenkin ihan omilla aivoilla ajattelevana naisena sanoa, että pukeudun pukukoodin mukaisesti työpaikalleni. Vapaa-ajallanikaan en tosin kulje täysin luonnonlapsena, vaan tilanteeseen sopivalla tavalla. Kulttuurisidonnaisesti saattaa olla ok Suomessa, että käyt tissit lepattaen siinä lähimarketissasi, mutta minä laitan ne rintaliivit oman mukavuuteni vuoksi. Rintani ovat sen verran isot ja roikkuvat, että heiluessa ne sattuvat. Urheillessa laitan mielelläni tukevat rintaliivit. Kun olin raskaana niin oman mukavuuden vuoksi käytin silloin myös mahaan tarkoitettua tukivyötä. Samoin kun urheillessa käytän nilkkojen ja polen tukea, etteivät mene ympäri. Se, että joskus ennen muinoin mammat ovat painaneet menemään tissit lepattaen ja nilkat vilkkuen ei tarkoita, että nykyään tarvitsee myös. Vai käytätkö sinä arsenikkia edelleen, että saat poskillesi punan? Erilaisia rohdosaineita, ettei lääketeollisuuden markkinointimiehet pääse pimittämään sinua?

Mutta voithan sinä palaa takaisin siihen aikakauteen, jolloin markkinointimiehet eivät ole vaikuttaneet elämään. Puolestani voit vallan mainiosti elää kotonasi ihan miten haluat, mutta minua henkilökohtaisesti ällöttävät ihmiset, jotka eivät pidä itsestään huolta vaan antavat itsensä mennä aivan ruokottoman näköiseksi tai haista pahalta. Hiki on kyllä hyvä indikaattori kertomaan, mitä kropassa tapahtuu ja onko kaikki hyvin. Siksi myös osittain urheilen.

Vierailija
47/55 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä elän ihan samalla tavalla :D

Mulle on käynyt myös näin 🙈😂 siis kuvittelin aina olevani ihminen joka ei vaan luopuisi alushousujen pitämisestä.. no nyt siinä vaan jotenkin kävi niin. Oli jakso kun laitoin alkkarit ehkä kerran viikossa. Joulun aikaan skarppasin ja yritän nyt pitää joka päivä. Vaikka oikeasti huomattavasti mukavampi on ilman!

Vierailija
48/55 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesettekö ne villasilkkikerrastonne 60 asteessa? Ymmärrän rintsikoiden jättämisen, mutta alushousut kyllä suojaisi muita kerroksia.

Vierailija
49/55 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen hiukset päivittäin, mutten ole käyttänyt fööniä kuukausiin. Hiukseni ovat kiiltävät ja vahvat, ihmeekseni niihin on ilmestynyt kivoja loivia kiharoita.

Kotona on tullut käytettyä vaatekaapin sisältöä paljon tehokkaammin. Mulla on joitain vaatteita, joista en ole tykännyt mutten raaskinut heittää pois. Nyt olen luonut mielenkiintoisia vaateyhdistelmiä, vähän itseäkin naurattaa kun katsoo peiliin, mutta tulee käytettyä niitä hutiostoksiakin.

Vierailija
50/55 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niin pienet tissit ettei ne mitään liivejä tarviisi, mutta nännien takia on pakko käyttää kun olen töissä ihmisten ilmoilla. Kevään ja kesän olin työttömänä niin oli ihana olla ilman tissiliivejä, paitsi ulos tietenkin jouduin laittamaan. Nyt kun on täytynyt taas pitää, niin on ihan järkyttävän epämukava olo koko ajan ja niskat ja yläselkä kipeytyy puristuksesta, vaikka käytänkin semmoisia aika pehmeitä liivejä. Pitäisi varmaan ostaa jotkut nännin piilottimet, mutta nekin näyttää varmaan oudolta paidan läpi.

Vierailija
51/55 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Ja mulla on H-kupin riippurinnat :D Mutta siis tosiaan yksin kotonahan kaikki päivät istun, eikä meillä töissä (etä) edes palavereissa kukaan pidä kameraa päällä, joten ihan sama miltä näytän. 

Vierailija
53/55 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vaihtanut kaaritukirintsikat puristamattomiin urheilutoppeihin ja sellaisiin pehmeisiin tuettomiin ''lounge wear'' braletteihin. Muuten päällä on leggingsit ja lisäksi joku neule silloin kun tulee vilu. Meilläkin useimmat palaverit pidetään ilman kameraa. Ruokakauppaan laitan vaan ison collegepaidan takin alle, en sinnekään ala mitenkään pukeutumalla pukeutumaan. Kun pari kertaa on joutunut tässä etätyövuoden aikana laittamaan vanhat tukevat rintsikat päälle, on ollut ihan outo ja epämukavakin fiilis.

Vierailija
54/55 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on isot tissit joten on mukavampi olla liivit päällä. Ja olen suorastaan neuroottisen tarkka niiden istuvuudesta joten eivät purista eikä paina.

Vierailija
55/55 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulta kuulostaa! Villasilkkikerrasto, ei rinuleita, päälimmäisenä kerroksena villapaita ja hame. Alushousuja en kyllä osaa jättää villasilkkipitkisten alta pois, mutta käytössä on ne pehmeiksi kuluneet, vähän venähtäneet alkkarit, joita enemmän kävellessä saisi olla nykimässä ylös, mutta kotona ajavat asiansa. Jalassa villasukat ja nyt pakkasilla kahdet (lattianrajassa vetoa). Hiukset harjaan päivittäin, mutta pesen vain kerran tai kahdesti viikossa, riippuen minkä verran on pakollisia menoja tai videopalavereja. Suihkussa käyn päivittäin ja hampaat pesen vähintään kahdesti päivässä.

Keväällä kun pitää vähentää kerroksia, hankin varmaan jotain toppimallisia liivejä alimmaksi kerrokseksi. Perinteisiin nosta-ja-purista-liiveihin en enää tule palaamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan