Mummon muusi, eihän se edes ole kunnon perunamuussia, miksi sitä joku käyttää? Naapurin lapsille ei kelvannut meillä itsetehty muussi
Voin maistaa suussani sen maun, naapurin perheessä ei kuulemma muuta syödäkään. Lapset vieroksuvat normaalia itse tehtyä muussa.
Kommentit (26)
Itsetehty muusi oli ainakin lapsena aivan oksettavaa. Liisteristä, sisälsi perunakökköjä ja sipulinpaloja (yök). Ei varmaan ollut mitään jauhoista muusiperunaa vaan mitä lajiketta nyt sattui kotona pellossa kasvamaan. Pitää ehkä nyt aikuisiällä (kohta 50) joskus itse kokeilla. Tähän asti on ollut kammo. Muusia syödään hyvin harvoin ja silloin kun syödään, on ihan sama onko omin kätösin kuorittu, keitetty ja muussattu (n. 30min) vai tehty pakasteesta tai pussista (n. 3min). Jälkimmäinen on kelvannut ihan hyvin. Valmismuusejakin löytyy hyvin vähäisin lisäainein, jos viitsii vähän lukaista valmistusaineita.
Meillä lapset yökkivät Mummon muusille, kun ovat itsetehtyyn tottuneet, sama pinaattikeitto. Teollinen pinaattikeitto on yök, mutta itsetehty best.
Mummon muusi on mautonta ja vellimäistä, yök. Itsetehty muusi on hyvää, mutta aivan liian vaivalloista ja hidas valmistaa. Paras on Lidlin Mashed Potato perunamuusijauhe <3 Felixin muusijauhe on myös hyvä!
Käytän sitä siksi, koska se on PALJON nopeampaa tehdä kuin oikea muussi. Harvoin on aikaa tai jaksamista alkaa vääntämään itse muussia. Eihän se ole läheskään niin hyvää kuin aito muussi, mutta ihan syötävää kuitenkin.
"Ei ne voi tykätä tuosta mistä minä en tykkää, ne ovat VÄÄRÄSSÄ!"
Sopisikohan mummonmuusi kissanhiekankorvikkeeksi, kun syömiseen se ei sovellu?