Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raivopuuskasyndrooma

Vierailija
17.01.2021 |

https://fi.wikipedia.org/wiki/Raivopuuskasyndrooma

Tämä onkin mielenkiintoinen vaiva.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös manipulatorinen narsistinen kumppani voi aiheuttaa tuollaista käytöstä esimerkiksi pitkäaikaisella kaksoissidosviestinnällä ja gaslightningillä. Onnistuessaan syyttää hulluksi luomastaan ahdistuksesta mikä pahentaa ahdistusta ja hermostuneisuutta entisestään.

Vierailija
22/46 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo johtuu usein hirveästä kuormituksesta JA taustalla olevasta lapsuuden kaltoinkohtelusta.

Mä olen normaalitilassa rauhallinen ja tavallinen, äärettömässä stressissä sitten tulee noita raivonpuuskia

Noita voi välttää vain siten että eliminoi stressiä niin paljon kuin voi

Lapsuus oli itseasiassa liiankin hyvä ja suojattu. Jo lapsena huomasin miten ilkeitä ihmiset ympärillä ovat. Tähän ei osannut reagoida ja kaikki pahat sanat ja teot jäivät jonnekin mielensyövereihin. Nyt niitä sitten päälle 30-vuotiaana muistelee ja hautoo kostoa. Eihän ne ihmiset edes käsitä että tekiät mitään väärin. Vanhemmat eivät koskaan olleet ilkeitä.

Ymmärrän! Saman tapaista itsellä, vaikken saa raivokohtauksia. Olen käynyt pitkään terapiassa läheisriippuvaistyylisten ongelmien kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös manipulatorinen narsistinen kumppani voi aiheuttaa tuollaista käytöstä esimerkiksi pitkäaikaisella kaksoissidosviestinnällä ja gaslightningillä. Onnistuessaan syyttää hulluksi luomastaan ahdistuksesta mikä pahentaa ahdistusta ja hermostuneisuutta entisestään.

Tämän olen kokenut.

Vierailija
24/46 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kognitiivista käyttäytymisterapiaa.

Vierailija
25/46 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa olet oikeutettu kostamaan kaikki väärydet, jos olet oikeasti 100% kiltti ja puhdas yksilö. Mutta valitettavasti se ei ole realistista toteuttaa.

Vierailija
26/46 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kognitiivista käyttäytymisterapiaa.

Eli mindfulness harjoituksia. Tiedosta raivostumisesti ja ala nauramaan.

Vierailija
27/46 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa dissosiaatiolta. Suosittelen terapiaan hakeutumista.

Vierailija
28/46 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet nainen, e-pillerit voivat aiheuttaa hormoniheittelyitä ja siitä johtuvia tunnevaihteluita.

Molemmilla sukupuolilla verensokerin lasku saattaa tehdä ärhäkäksi. Luonnon tarkoitus lienee, että silloin viimeistään lähdetään vihan tarmolla ravinnonhankintaan. Kannattaa pitää huolta, ettei nälkäkiukku pääse yllättämään.

Vierailija
29/46 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa dissosiaatiolta. Suosittelen terapiaan hakeutumista.

Mitä se tarkoittaa suomeksi? Jos terapeutti puhuu samanlaista koukerokieltä, niin ei tule olemaan mitään apua. Raivostuin jo melkein tästäkin.

Vierailija
30/46 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet nainen, e-pillerit voivat aiheuttaa hormoniheittelyitä ja siitä johtuvia tunnevaihteluita.

Molemmilla sukupuolilla verensokerin lasku saattaa tehdä ärhäkäksi. Luonnon tarkoitus lienee, että silloin viimeistään lähdetään vihan tarmolla ravinnonhankintaan. Kannattaa pitää huolta, ettei nälkäkiukku pääse yllättämään.

Ei nämä johdu mistään ravinnosta vaan menneisyyden mulkuista ihmisistä.

Vierailija
31/46 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tämä sama. Olen eristänyt itseni aika totaalisesti muista ihmisistä, jättänyt pariutumatta ja lisääntymättä ja edes hankkimatta lemmikkiä tämän takia. Olen oikeasti vaarallinen raivokohtausten aikana. 13-vuotiaana hak kasin kurinpitoa yrittäneen äitini sairaalaan, olen pa hoinpidellyt myös koulukiusaajan sairaalaan (loppui kyllä kiusaaminen) ja rääkännyt perheen lemmikkejä.

- 45 v ujon ja kiltin oloinen nainen

Vierailija
32/46 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juot viinaa, niin voit paremmin kontrolloida raivoasi.

Älä missään nimessä juo alkoholia, jos on tuollainen sairaus. Tapat vielä jonkun. Raicon vallassa olevalla ihmisellä on järkyttävät voimat eikä se hallitse voimankäyttöä mitenkään.

Minä voin saada selvinpäin raivokohtauksen, mutta alkoholia juotuani olen maailman leppoisin kaveri enkä hermostu mistään.

Oletuksesi ei siis päde kaikkiin.

Vierailija
33/46 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk0…

Dissosiaatiohäiriö (ajatusten, tunteiden, tekojen ym. erillisyys)

Vierailija
34/46 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tämä sama. Olen eristänyt itseni aika totaalisesti muista ihmisistä, jättänyt pariutumatta ja lisääntymättä ja edes hankkimatta lemmikkiä tämän takia. Olen oikeasti vaarallinen raivokohtausten aikana. 13-vuotiaana hak kasin kurinpitoa yrittäneen äitini sairaalaan, olen pa hoinpidellyt myös koulukiusaajan sairaalaan (loppui kyllä kiusaaminen) ja rääkännyt perheen lemmikkejä.

No vieläkö sä siitä huolimatta raivoat vaikka sait kaikki vääryydet kostettua? Paljonhan tuolla olis ihmisiä jotka kuuluis hautausmaalle se on ihan totta.

Vierailija
35/46 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juot viinaa, niin voit paremmin kontrolloida raivoasi.

Älä missään nimessä juo alkoholia, jos on tuollainen sairaus. Tapat vielä jonkun. Raicon vallassa olevalla ihmisellä on järkyttävät voimat eikä se hallitse voimankäyttöä mitenkään.

Minä voin saada selvinpäin raivokohtauksen, mutta alkoholia juotuani olen maailman leppoisin kaveri enkä hermostu mistään.

Oletuksesi ei siis päde kaikkiin.

Mulla ihan sama että jatkuva ylivilkkaus selvinpäin ja 10-20 asiaa pohdin päässäni jatkuvasti eikä sille tule loppua ennenkuin etanoli vähän rauhoittaa menoa ja voin jäsennellä ajatukseni yksi kerrallaan ja unohtaa suurimman taustahälyn. Kannabis ja huumeet eivät ole koskaan kiinostaneet.

Vierailija
36/46 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk0…

Dissosiaatiohäiriö (ajatusten, tunteiden, tekojen ym. erillisyys)

Eihän tuo auta mitään siihen jos on menneisyydessä kokenut vääryyttä ja haluaa ne kostaa. Silmä silmästä.

Vierailija
37/46 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että, jos uskaltaisit puhua näistä jollekin joka kokee samoja asioita. Vertaistuki voisi auttaa.

Itse olen hyvin terapiavastainen, toisin sanoen en koe siitä olevan itselleni isoa hyötyä.

Aika ja oman itsensä tarkasteleminen ovat avainsanat.

Vierailija
38/46 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä menneisyyden pahoja tekoja saa mitenkään k0stettua. Mua on hullu narsisti isäni pahoinpidellyt ikävuodet 0-18, sen jälkeen muutin pois kotoa. Alkoi henkinen kiusaaminen ja väkivalta ja uhkailut.

Aikuisikäisenä olen saanut yhä pahoinpitelyä niinä harvoina kertoina kun on nähty. Viimeisin niin että olin jo 40 ja ukkeli yli 70. Edelleen on pitkä ja iso ja vahva. Minä taas lyhyt ja sito, en pärjää mitenkään tuolle hullulle, vaikka olen harrastanut kamppailulajejakin.

Tuo on tehnyt mun suhteen satoja RIKOKSIA, ja varastanut lapsuuden, osan aikuisuuttakin. Ja pääsee kuin koira veräjästä. Mitään sille ei saa tehdyksi. Vaikka laitan välit poikki niin kiusaaminen jatkuu vaan.

Vierailija
39/46 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rääkkääminen on ihan eri asia kuin joku raivoKOHTAUS. 

Vierailija
40/46 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene hyvä ihminen lääkäriin, ennen kuin tulee ruumiita. Vaimosikin kärsivällisyys loppuu jossain vaiheessa, ja sitten saat raivota yksinäsi.

Mitäs, jos hänellä on mies?

Joo, en ole niin paha kuin kuvaukset edellä, mutta tunnistan ilmiön. Minulla ainakin pohjalla on turvaton lapsuus eikä koskaan ollut aikuista tukemassa tai lohduttamassa vaan yksin piti pärjätä ihan alusta asti. Joskus vaan tulee tilanne, että kaikki vyöryy hetkessä yli. 

Tämä. Lasta ei ole autettu selviämään pettymyksistään, surustaan, stressistään yms. voimakkaista negatiivisista tunteista, eli ei ole lohdutettu, ei ole otettu syliin jne.  Päinvastoin ulkopuolelta on ehkä heitetty lisää bensaa liekkeihin ärsyttämällä, lyömällä tms. Lapsi on ollut nälässä ja nukkunut liian vähän, hän on oppinut pitämään sitä normaalina eikä aikuisenakaan tunnista silkan nälän tai väsymyksen aiheuttamaa mielialan ja verensokerin laskua, raivareita jne. ennen kuin menee täysin överiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan