Asutko Kannelmäessä tai lähialueella; Lassilassa tai Pohjois-Haagassa tms.? Millaista aluetta? Suosituksia?
Kommentit (41)
Onko Lassilassa rauhallista? Millaista väkeä siellä asuu?
Olen asunut P-Haagassa 50-luvun talossa ja nyt Lassilassa lähellä urheilupuistoa. Minusta on tosi rauhallista ja vehreää, kuitenkin palvelut ja julkinen liikenne ihan siedettävällä etäisyydellä. Yli 10 vuotta olen asunut alueella.
Kannelmäessä taitaa olla merkillisiä rakennusvirheitä, ainakin oli parikyt vuotta sitten ainakin siinä yhdessä talossa jossa vierailin, olisiko voinut olla vain poikkeus. Muuten oli jotain kivojakin puolia, tämänhetkisestä tilanteesta ei tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut P-Haagassa 50-luvun talossa ja nyt Lassilassa lähellä urheilupuistoa. Minusta on tosi rauhallista ja vehreää, kuitenkin palvelut ja julkinen liikenne ihan siedettävällä etäisyydellä. Yli 10 vuotta olen asunut alueella.
Hei naapuri!
Täältä myös pisteet Lassilalle, aivan ihanaa seutua. Rauhallista ja vehreää, kuljen julkisilla vuorotyöhön eikä koskaan ole pelottanut kulkea pimeällä - toisin kuin itä-Helsingissä, Malmilla tai Pasilassa.
Kuulema eteläisempi Lassila on vähän levottomampaa aluetta, mutta ainakin urheilupuiston vieressä on mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ben Zyskowicz asuu Lassilassa.
Olisikin hauska läppä jos asuisi, mutta kun ei asu
No kylläpä asuu, joskus lehtihaastatteluissakin puhunut Lassilasta.
Ja itse asuin ennen Lassilassa, todella rauhallinen alue, hyvät palvelut lähellä ja tajuttomat kulkuyhteydet. Paljon lapsiperheitä ja vanhuksia. Voin suositella lämpimästi. Juna aivan vieressä jolla kuudessa minuutissa myyrmanniin, 11 minuutissa keskustaan pasilan läpi. Vihdintien useat bussit lähellä, lassilan ytimessä runsas bussivalikoima. Hyvät ulkoilumaastot ja liikuntapuisto. Miinus vähän kolkko arkkitehtuuri. Olen ajatellut joskus sinne itse muuttaa takaisin. Lassilasta itsestään löytyy s-market, r-kioski, fitness 24/7, joitain ravintoloita yms peruspalveluita, en tiedä mitä uusia palveluita on tullut. Kaari kävelymatkan päässä, tosiaan tripla+myyrmanni+keskusta minuuttien päässä.
Itse asiassa asuu. Näin sen vähän aikaa sitten duuniin mennessä avamaassa postilaatikkoa, kun joku toimittaja kuvasi/haastatteli sitä.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa asuu. Näin sen vähän aikaa sitten duuniin mennessä avamaassa postilaatikkoa, kun joku toimittaja kuvasi/haastatteli sitä.
Unohti lainata. Vastasin sille joka sanoi, että ben ei asu lassilassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se täällä asuu, näkyy aina välillä lastenlasten kanssa tuossa aseman S-marketissa.
Muuten AP:n kysymykseen vastatakseni, kaikki on ihan ok alueita. Asemanseutu molemmissa tyypilliseen tapaan levottomampi, Kantsussa kuitenkin merkittävästi enemmän kuin P-Haagassa. P-Haagan asemanseutua rauhoittaa suuret määrät vanhusten palveluasumista ja mm. Terhokoti jotka molemmat vievät aika paljon tilaa joka yleensä olisi varattu sosiaaliselle asuntotuotannolle. Ulkoilumaastot on hyvät, vanhemmissa kerrostaloissa ei välttämättä ole hissiä. Yhteydet on ihan ok, Kaaren luona tosin usein autosumppu. Kaari itsessään on varsin laadukas pienehkö kauppakeskus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei naapuri!
Täältä myös pisteet Lassilalle, aivan ihanaa seutua. Rauhallista ja vehreää, kuljen julkisilla vuorotyöhön eikä koskaan ole pelottanut kulkea pimeällä - toisin kuin itä-Helsingissä, Malmilla tai Pasilassa.
Kuulema eteläisempi Lassila on vähän levottomampaa aluetta, mutta ainakin urheilupuiston vieressä on mukavaa.
Lassilassa on parissa kohdassa isot kertymät HEKA.n ym vuokrakämppiä, mikä sitten valitettavasti näkyy aika selkeästi.
Asun Konalassa. Rauhallista aluetta, joka on melko huonosti tunnettu ja jollain tapaa väärin ymmärretty. Löytyy vielä kohtuullisen hintaisia asuntoja, alue on selkeästi lähdössä nousuun. Riittävän hyvät liikenneyhteydet julkisilla ja omalla autollakin pääsee liikkumaan kätevästi. Palveluita löytyy riittävästi omiin tarpeisiin, mutta halutessaan pääsee nopeasti Selloon tai Kaareen. Konalassa on myös hyvät ulkoilumahdollisuudet. Yksi miinus on se, ettei ole merimaisemaa lähellä, mutta sen kanssa kyllä pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se täällä asuu, näkyy aina välillä lastenlasten kanssa tuossa aseman S-marketissa.
Muuten AP:n kysymykseen vastatakseni, kaikki on ihan ok alueita. Asemanseutu molemmissa tyypilliseen tapaan levottomampi, Kantsussa kuitenkin merkittävästi enemmän kuin P-Haagassa. P-Haagan asemanseutua rauhoittaa suuret määrät vanhusten palveluasumista ja mm. Terhokoti jotka molemmat vievät aika paljon tilaa joka yleensä olisi varattu sosiaaliselle asuntotuotannolle. Ulkoilumaastot on hyvät, vanhemmissa kerrostaloissa ei välttämättä ole hissiä. Yhteydet on ihan ok, Kaaren luona tosin usein autosumppu. Kaari itsessään on varsin laadukas pienehkö kauppakeskus.
Kiitos!
yt. ap
Mä asun Etelä-Haagassa enkä tahdo ikinä muuttaa pois. Täällä on kaikki mitä tarvitsen; isot puistot ja lenkkimaastot, ruokakaupat, koirapuistot, kampaaja, loistava kiinalainen ravintola, kävelymatka rautatieasemalle, sporapysäkki vieressä, bussit kulkee, kirjasto, uimahalli, pizzeriat, terassit.
Kaareen, Lidliin ja keskustaan jne. pääsee helposti ja nopeasti.
Ihanan rauhallista. Suosittelen.
BenTV mainostaa usein Lassilaa lapsiystävälliseksi.... Youtubesta löytyy asiaa ja viikottaisia klippeja eri puolilta Lassilaa sekä lähialueita.
Vierailija kirjoitti:
BenTV mainostaa usein Lassilaa lapsiystävälliseksi.... Youtubesta löytyy asiaa ja viikottaisia klippeja eri puolilta Lassilaa sekä lähialueita.
Mitä muita hyviä alueita siinä lähellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä muita hyviä alueita siinä lähellä?
Reimarla on myös yksi vaihtoehto, sielläkin asunnot kohtuuhintaisia vielä ja lyhyt matka Pitäjänmäen juna-asemalle. Itse tykästyin kovasti Pajamäkeen, joka on myös ihan Pitäjänmäen kupeessa. Viehättävän oloinen pieni alue vihreyden keskellä, tosi kivaa lenkkimaastoa ympärillä. Pajamäki jäi omalla kohdalla siitä syytä haaveeksi, kun en halunnut muuttaa vuokratontilla olevaan omistusasuntoon. Pajamäen tonttivuokria on nostettu juuri tämän vuoden alusta. Tällä hetkellä asun siis Konalassa ja olen varsin tyytyväinen valintaani. Konalassakin pystyy valitsemaan vanhemman tai uudemman rakennuskannan välillä. Suht häiriötön ympäristö, pari deekua nähnyt hortoilemassa kauppakeskuksen nurkalla. Muutoin hyvin lapsiperhepainotteista ja ikäihmisten suosimaa aluetta.
Onko Kannelmäen vanhalla puolella Hekan asuntoja?
Mikä on ns. vanha puoli? Onko rajana junarata?
Vierailija kirjoitti:
Asun Konalassa. Rauhallista aluetta, joka on melko huonosti tunnettu ja jollain tapaa väärin ymmärretty. Löytyy vielä kohtuullisen hintaisia asuntoja, alue on selkeästi lähdössä nousuun. Riittävän hyvät liikenneyhteydet julkisilla ja omalla autollakin pääsee liikkumaan kätevästi. Palveluita löytyy riittävästi omiin tarpeisiin, mutta halutessaan pääsee nopeasti Selloon tai Kaareen. Konalassa on myös hyvät ulkoilumahdollisuudet. Yksi miinus on se, ettei ole merimaisemaa lähellä, mutta sen kanssa kyllä pärjää.
Melkein puoli tuntia Selloon ellei asu ihan kehän vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ok alueita,palvelut lähellä.Juna-aseman lähistöllä en ehkä asuisi,kaikilla kolmella hengaa jos jonkunnäköistä nistiä.
Kannelmäki on juoppojen mesta. Aseman seudulla pyörii jatkuvasti päihtyneitä ihmisiä. Konala on vähän sivussa. Pohjois-Haaga on aika siisti.
Se asui aikoinaan pohjois-haagassa. Tiedän kun sen lapset oli siinä päiväkodissa missä olin töissä.