Minkä takia mua ärsyttää hirveästi mun eksä, joka julkaisee jatkuvasti jotain sosiaalisessa mediassa
Ei ole todellakaan kyse siitä, että olisin hänestä kiinnostunut vielä; päinvastoin jopa hävettää, että olen ollut hänen kanssaan joskus yhdessä. Suhde osui sellaiseen ajanjaksoon, että en jaksanut miettiä ihan loppuun asti mitään elämässä.
Onko se jotain turhautumista itseä kohtaan, että on vajonnut jotenkin alas kun olin hänen kanssa? Tarkoitukseni ei ole mollata eksääni. Oltiin vaan niin sopimaton pari ja myöhemmin harmittaa, etten nähnyt sitä tarpeeksi ajoissa. Oon antanut sen manipuloida itseni siihen suhteeseen...
Noh, jotenkin hävettää, että hän on eksäni. Ja kaikki ne päivitykset on jotenkin noloja..
Kommentit (33)
Ne päivitykset eivät varmaan mitenkään liity sinuun? Ehkä sinun ei kannata lukea niitä, jos ne aiheuttavat häpeää tai nolostusta.
Miksi ihmiset roikottaa exiään seurattavien listoilla?
Ja yhtään ei kiinnosta... Just.
Vierailija kirjoitti:
Ne päivitykset eivät varmaan mitenkään liity sinuun? Ehkä sinun ei kannata lukea niitä, jos ne aiheuttavat häpeää tai nolostusta.
Niin ei. Olikin pitkään, etten nähnyt eksön päivityksiä. Mutta kun eksä tykkäilee mun jutuista niin ajattelin että olisi reilua, jos minäkin tykkäisin hänen päivityksistään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ei. Olikin pitkään, etten nähnyt eksön päivityksiä. Mutta kun eksä tykkäilee mun jutuista niin ajattelin että olisi reilua, jos minäkin tykkäisin hänen päivityksistään
Sinun pitää nyt päättää oletko reilu ja tykkäät ja sitten sinua hävettää. :) Vai oletko fiksu, etkä lue. Oikeasti, melkein pääsen jäljille tuosta hävettämisasiasta, mutta todellakin, eihän se sinuun vaikuta enää millainen joku muinainen exäsi on, älä sitä häpeile.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä siinä ei ole mitään outoa että eksä löytyy omasta somesta. Miksi olisi?
Miksi seuraat exää ja toisekseen miksi sääliseuraat exää? Melkein kaikilla on niitä suhteita mihin joko itse tai toinen sai heikkona hetkenä manipuloitua. Mutta ei niihin jäädä roikkumaan ja ihailemaan että voi kuinka hienon mokan tein. Täytyypä ihailla tätä pitkään! Poista listoilta, jatka elämääsi.
Ehkä sinäkään et varsinaisesti ollut hänelle mikään taivaanlahja. Ei nimittäin kuulosta kivalta, että sanot "vajonneesi niin alas" että olit hänen kanssaan suhteessa ja nyt olet sitten reilu ja tykkäilet hänen päivityksiään ja sen päälle sitten häpeät niitä.
Kertoo sinun vakavasta itsetunto ongelmasta.
Ei mistään muusta.
Tähän voi vain sanoa vinkiksi sen, että hanki itsetunto. Sellaista sinulla ei tällä hetkellä ole.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sinäkään et varsinaisesti ollut hänelle mikään taivaanlahja. Ei nimittäin kuulosta kivalta, että sanot "vajonneesi niin alas" että olit hänen kanssaan suhteessa ja nyt olet sitten reilu ja tykkäilet hänen päivityksiään ja sen päälle sitten häpeät niitä.
No en varmasti ollut taivaanlahja! 😀 Se on selvää. Tiedän ettei käytökseni ole järkevää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä siinä ei ole mitään outoa että eksä löytyy omasta somesta. Miksi olisi?
No jos ärsyttää, häiritsee jne, niin sitten on outoa. Joitakin exiä ok pitää, joitakin ei. Aika yksinkertaista. Joistakin existä on ihan hyvä hankkiutua eroon kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei mistään muusta.
Tähän voi vain sanoa vinkiksi sen, että hanki itsetunto. Sellaista sinulla ei tällä hetkellä ole.
Joo, varmasti on itsetunto-ongelmia....
Vierailija kirjoitti:
Miksi seuraat exää ja toisekseen miksi sääliseuraat exää? Melkein kaikilla on niitä suhteita mihin joko itse tai toinen sai heikkona hetkenä manipuloitua. Mutta ei niihin jäädä roikkumaan ja ihailemaan että voi kuinka hienon mokan tein. Täytyypä ihailla tätä pitkään! Poista listoilta, jatka elämääsi.
Hauska kommentti ja varmaan ihan totta. Pitää lopettaa sääliseuraaminen. 🤦♀️
Kaipaat häntä alitajuisesti. Hänellä on jotain mitä sinulla ei ole ja kadehdit sitä.
Jos se häiritsee, niin poista tai piilota hänet somesta.
Vierailija kirjoitti:
Ei mistään muusta.
Luitko aloitusta kenties ollenkaan? Onko luetun ymmärtämisessäsi vikaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elät ehkä liikaa somessa. Et ole kenellekään velkaa mitään sometykkäyksiä, voit ihan vapaasti olla seuraamatta eksää ja olematta tykkäämättä hänen postauksistaan. Hanki joku kiva harrastus, sisältöä elämään niin ettet edes ehdi seuraamaan kuka tykkää mistäkin kuinka paljon.
Mitä niissä päivityksissä on hävettävää? Tyhmä? Juntti?
Vierailija kirjoitti:
Kaipaat häntä alitajuisesti. Hänellä on jotain mitä sinulla ei ole ja kadehdit sitä.
Jos se häiritsee, niin poista tai piilota hänet somesta.
Mulla on varmasti itsetunto-ongelmia enkä ole taivaanlahja. Mutta siitä olen varma etten kaipaa eksääni. Haluaisin vaan pyyhkiä koko yhteisen historiamme pois.
Noh, olen miettinyt: tiedän eksäni olevan pohjimmiltaan älykäs ja lahjakas ihminen. Hänen someaan seuraamalla hänestä ei saa kuitenkaan älykästä ja lahjakasta kuvaa. Päinvastoin saa vähän vajaan ihmisen kuvan, jolla on joku riippuvuushäiriö ja jatkuva tarve olla somessa. Ihan kuin some olisi hänen elämä.
Ehkä toivon, että hän käyttäisi niitä lahjojaan, nousisi sellaiselle tasolle mille hän kykenisi nousemaan. Sitä toivoin suhteenkin aikana.
Mutta ei. Jostain syystä hän on halunnut jäädä tuolle tasolle. Ja olka vähön reppana.
Kai se on jotain turhautumista. Ja nyt kun mietin, niin eksäni ei ole ainoa, joka tällaisia tunteita aiheuttaa
Miksi ihmeesdä seuraat, jos se tuo huonoja fiiliksiä. Esim facessa voit helposti laittaa niin ettei hänen postauksia tule esiin. Ellet halua poistaa kavereista.
Tai ehkä perimmäinen kysymykseni oli: miksi koen niin vahvaa häpeää? Se varmaan kertoo jotain minusta itsestäni... ja tiedän, että tää on jotain omaa kipuilua. Kun ei ole kai normaalia hävetä niin paljon toista